nieuw....

Hallo allemaal.

Heb er even over nagedacht of ik me hier zou melden. Ben nu ruim een jaar bezig met het krijgen van een 2e kindje. En vanaf januari loop ik bij de gyn.

Mijn eerte kindje was binnen een maand raak. Vanaf de bevalling heb ik een onregelmatige cyclus gehad, varierend van 25 tot 34 dagen.

de onderzoeken die we gehad hebben, incl HSG, waren allemaal goed. Echter, de gyn had de kwaliteit van mijn eiprong liever wat beter gezien. Begin mei moet ik terug komen bij de gyn. Weet niet goed wat ik daar van moet en kan verwachten.

Wellicht dat ik hier wat info kan opdoen? Is er iemand die een beetje hetzelfde verhaal heeft? Die me wellicht kan vertellen hoe het nu verder zou kunnen gaan?

Succes en sterkte allemaal.

XXX Yvet

Hoi Yvet,

Ik hoop je hier niet lang te zien  op deze site (en da ´s niet onaardig bedoeld). Ik heb zelf geen ervaring met een mindere kwaliteit van de eisprong maar het lijkt me als ze dat hebben gezien dat ze daar wat aan willen doen. Als jij niet goed weet wat er in mei besproken gaat worden en je zit daar echt mee, waarom bel je ze dan niet even op. Wellicht kunnen ze je alvast een idee geven en kun je zelf ook over een aantal zaken nadenken.
Succes he.

Groetjes Scorpy

hey Yvet, ik heb er ook geen idee van maar ik zou ook even bellen, ze zullen jou allicht wel iets meer kunnen vertellen. en nog een goede raad: wanneer je naar de gyn gaat, neem dan een papiertje mee waar al je vragen op staan. zo kan je niks vergeten te vragen.de gyn gaat je misschien bekogelen met vragen en verhalen waardoor je je eigen vragen vergeet.  maar ik zou zo zeggen, eerst bellen!  groetjes

Hallo Yvet,

Als ik je verhaal zo lees lijkt het wel dat jij wel een eitje aanmaakt maar dat deze niet helemaal volgroeit en misschien wel gewoon afvloeit of zoiets. Ik vermoed dat je straks tabletjes Clomid (hormonen) moet gaan slikken om je eisprong te bevorderen. Ik heb daar zelf heel veel baat bij gehad, maar ik had dan ook een cyclus om op te schieten. Ik sloeg makkelijk bijna 3 maanden over. Met behulp van Clomid werd het regelmatiger alhoewel ik toch ook wel over de 30 dagen heen ging af en toe. Ik moest dan ook iedere maand vanaf dag 10 mijn temperatuur bij houden tot hij omhoog ging, wat betekende dat ik mijn eisprong zogezegd gehad had. Rond dag 17/18 moest ik dan naar mijn gyn om te kijken of er een eitje aan het rijpen was, als dat zo was dan moest ik als mijn temp omhoog ging langs de poli om bloed te prikken om te kijken of er inderdaad een eitje gesprongen was. Al met al heeft dit iets meer dan anderhalf jaar geduurd. We waren ons aan het voorbereiden op de volgende stap namelijk hormonen injecteren en ik was daar echt doodsbenauwd voor, maar ja wat moet dat moet hè. We zouden eerst lekker met vakantie gaan en even de boel de boel laten toen mijn gyn met het voorstel kwam het nog een keer met clomid te proberen want dat kon nog net voor onze vakanties. Ik ging in dezelfde periode als mijn gyn. Ja en wat doe je dan...... Toch maar proberen want stel je voor....... En ik had er eigenlijk al snel spijt van want het werd een grote ramp. We hadden het allebei enorm druk op ons werk en het verplichte ging ons nu toch wel erg tegenstaan. Ik kon het ook eigenlijk haast niet meer opbrengen, om nog te doen alsof ik "er" nog enorm opgewonden van raakte. Toen ik op controle kwam bleek wel dat er voor het eerst uit allebei mijn eileiders een eitje aan het rijpen was. Moet zeggen dat ik toen wel even on top of the world was hoor. Helemaal geweldig was dat. Toch had ik niet het idee dat het deze keer gelukt was, we hadden die maand een aantal feesten dus ik ging ook helemaal los. Tot het rond de dag was dat ik het eigenlijk had moeten worden. Heel raar... Ik voelde me wel alsof ik het moest worden maar werd het niet. Op vakantie hadden we dan ook voor de zekerheid een clear blue meegenomen en een lading maandverband want je kon het niet weten hè. Morgen ben ik 38 weken zwanger en we zitten nu te wachten tot de kleine uk het tijd vind om uit mama's warme buik te komen. Het is het mooiste en tegelijkertijd het engste wat me kan overkomen.

Jeetje wat een verhaal is dit geworden. Was niet helemaal mijn bedoeling om mijn traject te beschrijven.

Heel veel succes bij de gynaecoloog als je weer moet en ik hoop voor je dat je snel zwanger bent van de 2e! Ben erg benieuwd of je met Clomid moet starten.

Groetjes
patricia

Terug
Bovenaan