nieuw

Hoi,
Na lang aarzelen heb ik besloten me toch  maar bij dit forum aan te sluiten.
Ik ben Jeanette, bijna 36 jaar.
Ik ben een bewust alleeenstaande moeder met een zoontje van bijna 3.
Sinds 2 jaar ben ik bezig met het krijgen van een 2de kindje, mbv een donor.
Sinds vorig jaar januari heb ik 7 miskramen gehad, telkens al tussen de 4,5 en 5,5 week zwangerschap.
Alleen de laatste eindigde na een zwangerschap van 8 weken, maar het bleek een missed abortion van een tweeling die ook al in de 5-6 week opgehouden waren te groeien.
Omdat ik een BAM ben weigert de gyneacoloog mij verder te onderzoeken en ik begin de wanhoop nabij te raken.
Gelukkig heb ik een fijne en meedenkende verloskundige en hij wil nu dat ik naar een andere kliniek ga, waar ik w.s wel zal worden onderzocht.
Omdat de laatste miskraam vorige week donderdag pas is geweest ben ik nog erg verdrietig met momenten.
Ik hoop dat ik hier in elk geval mijn verhaal kwijt kan en ook tips e.d. zijn van harte welkom.
Groetjes Jeanette

Hoi Jeanette,

Wat vervelend allemaal voor je. Ik heb zelf 1 miskraam gehad en dat vond ik al verschrikkelijk.
En dat ze je dan niet verder willen onderzoeken omdat je een BAM mama wil zijn, vind ik helemaal a-sociaal. Wat maakt dat nou uit? Jij hebt toch net zoveel recht op onderzoeken als ieder ander?
Hopelijk willen ze je ergens anders wel helpen. Ik zal voor je duimen.

En als je je hart wilt luchten, kun je hier altijd terecht.

Groetjes,
Maike

Hoi Jeanette,

Wat een rotverhaal zeg! Terecht dat je verloskundige je naar een andere kliniek stuurt, het gaat er toch niet om van wie je kindje komt, het gaat er om dat je steeds miskramen krijgt!

Het eerste onderzoek dat ze zullen willen uitvoeren is een bloedonderzoek naar de chromosomen van jou en je donor. Dat is logistiek voor jou misschien wel lastig, maar het sluit hopelijk een veel voorkomende oorzaak van vroege miskramen uit. Het kan zijn dat hij of jij een chromosoom heeft dat een stukje mist of teveel heeft, daar heb je dan zelf geen last van, maar de eicellen of zaadcellen hebben maar de helft van de chromosomen, en daardoor kan het misgaan. Mocht je verschillende donoren hebben dan is de kans het grootst dat er een probleem bij jou zit.

Verder zijn er nog wat bloedonderzoeken, ze willen alles van je cyclus weten, en misschien maken ze een inwendige echo. Helaas kunnen ze vaak niets vinden, hoeveel onderzoeken ze ook doen.

Heel veel sterkte, hopelijk vind je een gyneacoloog die wel een beetje meevoelend is, dat maakt een wereld van verschil!

Groetjes,

Zeeuws Meisje

Hoi,
Helaas lijkt hier alles tegen te vallen.
De kliniek waarnaar mijn vk me verwees is een behandelingskliniek.
Ik kan daar wel geholpen worden maar dan moeten zowel ik als mijn donor naar een psycholoog.
Dat zal hij nooit doen dus dat kan niet.
Toen ik zei dat ik alleen wilde weten waarom het telkens mis ging, dus onderzoek naar een mogelijke oorzaak zeiden ze dat ze mij niet konden helpen omdat ze niet alleen onderzoeken doen, ze behandelen.
Wil ik gebruik maken van hun spermabank dan moet ik op een wachtlijst van 1,5 tot 2 jaar.
Ik dacht een stap vooruit te zetten maar nu stort alles weer in.
Ik weet niet of ik nog voldoende moed heb nog een poging te wagen, dus nu maar eerst weer overleg met de huisarts welke onderzoeken zij kan doen en hopelijk komt er dan iets uit.
Jeanette

Hoi Jeanette,

Wat erg dat je dit allemaal moet meemaken!
Het is gewoon belachelijk dat ze je zo behandelen!

Ik hoop in ieder geval dat het je lukt om toch ergens terecht te komen die je wel kunnen en willen helpen en dat je je droom kunt waar maken, en als je wil buurten wij zijn er voor je!

Heel veel sterkte!

Groetjes,
Sas

Terug
Bovenaan