Nieuw

Hoi,

ik ben nu op deze site. Samen met mijn vriend en onze dochter van 3 jaar wonen wij in Apeldoorn. Het is mijn gebooorte plaats en woon er pas weer sinds 2 jaar. Door dat ik heel veel jaren in het buitenland hebt gwoond en gewerkt. Ben ik af en toe wel eens wat lost in het mooie Apeldoorn.

Steeds ben ik op zoek naar, dat wat er toen was. Mijn meiden clubje, je uitjes,   sport activiteiten,etc. Maar de meeste wonen of zelf nog in het buitenland of in Amsterdam. Nu ben ik bijna de enigste met een kind. Ik had me het altijd zo voorgesteld, dat je ook met kind en je meiden club, alles kon doen. Niet dus, daar ben ik inmiddels achter gekomen.

Wie kent dit gevoel, er niet meer thuis te voelen/horen. Wie kan mij wat tips geven? Wie kent er een leuk "mamaclubje" in mijn buurt?

Groetjes,
Mama72.
 
Hallo mama72,

Ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt. Ik heb nu geen vriendinnen (waar ik regelmatig mee omga) die ook kleine kinderen hebben. Mensen uit de buurt heb ik ook niet veel aan. Dus het is ik met m'n kleine en niet gezellig middagjes met kinderen bij elkaar zitten en ze samen laten spelen. Helaas. Mijn hart breekt elke keer als mijn dochter (van ook bijna 3 jaar) vraagt of ze naar buiten mag om met andere kinderen te spelen (dan ga ik mee natuurlijk) en dat er dan geen kindjes buiten zijn.
Zeker nu het weer slechter is dan ben je zo op elkaar aangewezen. Gaat goed hoor, maar af en toe met een vriendin afspreken met een kleine lijkt mij ook lerg euk.

Dus tja, tips heb ik niet, maar ik wilde wel laten weten dat ik je gevoel herken!

Mama uit Rotterdam
 
Hoi Mama72,

Tja ik woon ook niet in Apeldoorn, dus wat je daar kan doen weet ik ook niet. Ik ga vaak met mijn dochtertje naar de kinderboerderij en/of naar een speeltuintje in de buurt. Daar kom je toch wel vaak dezelfde kindertjes (met mama's tegen). En ook met dit weer ga ik met haar naar buiten, kaplaarzen aan, sjaal om en lopen maar. Nou ze vind het heerlijk hoor.

Misschien zou je met haar op zwemmen kunnen gaan, vaak zit je dan in een groepje met kindjes van dezelfde leeftijd, die je weer iedere week zie. Of peutergym, Apeldoorn is groot, ze zullen toch wel iets hebben voor peuters/kleuters??

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Groetjes Tamara
 
Goh, eigenlijk grappig te lezen....
Ik woon namelijk nog steeds in het buitenland en denk geregeld..."woonde ik maar weer in NL, lekker met vriendinnen en leuke uitjes met m'n (2 jarige) zoon", maar dat is dus ook niet helemaal het geval. Ik weet dat jij hier helemaal niks aan hebt, maar ik was eigenlijk wel een beetje blij te lezen dat dát de realiteit is. Schud mij weer effe wakker, waarom ik eigenlijk geemigreerd was.
Maar ik ga toch nadenken over een tip voor je:
Is er niks op Internet te vinden; typ es in; "Apeldoorn peuter" Wie weet....
Of...uh.... misschien kun je wel een oproepje in een plaatselijk krantje zetten.
Moeten toch zeker kindjes in dezelfde leeftijd te vinden zijn in zo'n grote stad als Apeldoorn.

Heel vel succes,
Annette
 
Terug
Bovenaan