Nieuw

Hoi moeders in spé,

Heb gister de test gedaan en ik ben zwanger ben van onze 1e kindje! De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 23 okt en volgens de berekeningen ben ik nu 5 wkn zwanger en 30 juli 2010 uitgerekend.
Ik vind het allemaal reuze spannend. Ik ga van de week een afspraak met de huisarts maken. Weet iemand wat ik me bij zo'n eerste afspraak moet voorstellen? Wordt er dan al een echo gemaakt en kan je dan al wat zien/horen?

Gefeliciteerd!

Ik ben ook zwanger van onze eerste en vind het ook super spannend allemaal!

Ik ben eerst naar de huisarts geweest, hier kreeg ik alleen informatie. Ben daarna doorverwezen naar de vk. Het verschilt per vk of je gelijk een echo krijgt.... Bij mij is dat niet het geval, ik mag eerst een echo laten maken bij een echocentrum omdat ik eerder een miskraam heb gehad. Daarna komt pas de intake met de vk. Maar zoals ik al zei, dat verschilt per vk!

Geniet van je zwangerschap!X

Hoi 1e keer,

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Je kan ook gelijk bellen met de verloskundige in je plaats ik ben nu zwanger van de 2de en ben 3 juli uitgerekend en heb mijn eerste echo er al op zitten. Je krijgt als het goed is tussen de 8 en 10 weken je eerste echo meestal pas met 10 weken, maar dat zal de verloskundige allemaal wel vertellen in je intake gesprek. Nou geniet maar lekker van je zwangerschap en als je vragen hebt horen we het wel.

Liefs Margot mama van Daphne

bij ons is de 1e afspraak met 8 weken dit is alleen een gesprek over de familie geschiedenis en testen die je ventueel zou willen hebben., niet eerder, tenzij er voorheen iets is voorgevallen, de echo zal bij on pas tussen de 10e en 12e week volgen en vaak is het bij de 12e week.

veel; verschillen zitten er tussen de vk dus een idee hoe dat bij jullie in de praktijk zaL gaan.

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!