nieuw...

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum, heb wel even bij de mama's van september 2010 gezeten maar heb in februari een miskraam gekregen. Ik was 13 weken zwanger en heb toen een curretage gehad. Voelde me toen redelijk, was uiteraard erg verdrietig dat het mis was gegaan maar eigenlijk wordt dit de laatste maanden / weken steeds erger...Mijn uitgerekende datum is in zicht ( 11 september) en vooral de laatste 6 weken kan ik geen baby zien zonder mezelf zo verdrietig te voelen. Toen ik mijn miskraam kreeg hoopte ik uiteraard ook dat ik weer redelijk snel zanger zou zijn, maar dat is helaas niet zo. Hoe langer het duurt hoe meer last ik heb en krijg van mijn miskraam, zeker nu de uitgerekende datum in de buurt komt, herkennen jullie dit ook? En uiteraard maar blijven hopen dat het deze maand wel 'raak' is......

he Karlijn, Ik snap hoe je je voelt. Ik was voordat ik septembermama werd een aprilmama, en zag ook enorm op naar de uitgerekende datum. Alles kan je gestolen worden, en zeker mensen die zwanger zijn of net bevallen zijn, ik had dat ook heel sterk. Ik heb heel veel aan dit forum gehad. Voor mij is het begin september een jaar geleden dat ik een miskraam heb gehad, en ik snap je streven naar een nieuwe zwangerschap. En kan je ook zeggen het helpt inderdaad. Niet als vervanging, het verdriet blijft maar het slijt wel. Je zal heus opnieuw zwanger worden, dat weet ik zeker. Alleen ik denk hoe liever je het wil, dat het juist niet werkt.
Ik sexte op de juiste dagen, lol ging eraf, was alleen maar bezig met proberen opnieuw zwanger te worden. En dat lukte niet. En toen juist rond mijn eisprong dat ik eigenlijk sex moest hebben stond ik bij mijn vriend, en zei "ik heb zo geen zin, deze maand kan me geheel gestolen worden"En ik nam een stapje terug. En je raad het vast al, toen was het dus raak. Ik weet je kan het niet zomaar los laten, maar vindt een manier, om toch je gedachten ergens anders op te zetten.
En wat betreft 11 september. Je hoeft geen afleiding te zoeken. Neem in ieder geval de dag vrij, zorg dat je geen afspraken hebt, en doe die dag wat jij wilt. Misschien lekker uitwaaien op het strand of juist de hele dag in bed liggen.

Van mijn tante kreeg ik toen ik een mk had gehad een kaartje met daarop de tekst "Als je naar de zon kijkt ligt de schaduw achter je"

en lieve karlijn dat gaat voor jou ook werkelijkheid worden. Dat beloof ik. sterkte meid.

liefs nath

Hoi Karlijn,

Ik weet precies wat je mee maakt, ik heb het 2x gehad, de eerste keer was ik zwanger toen ik op de uitgerekende datum kwam, alleen dat ging toen later ook mis. Daarna hebben we gewacht tot ik uitgerekend zou zijn(was ook een moeilijk hoor). Toen weer helemaal "opnieuw"beginnen voor m'n gevoel, weer vrijen op de dagen dat je vruchtbaar bent, wachten dat je een test kan doen, en dan was je wéér niet zwanger en iedereen om me heen wel, voor mijn gevoel dan. En toen ineens waren we het zo zat dat we zeiden, we wachten tot het nieuwe jaar. Dus niet meer rekening gehouden met de eisprong enz. en wat gebeurde er, iets wat ik totaal niet verwachte, ik was zwanger!!!! Ik voelde mee heerlijk die maand omdat ik even geen spanning had van: ben ik nou wel of ben ik nou niet zwanger.

Ik hoop echt voor jullie dat je snel zwanger bent. En ik kan je verdriet heel goed voorstellen, bij mij waren de zwangerschappen tot 24 weken en het was zo heftig, ik kon geen zwangere meer zien, en ik kon ook niet meer op kraamvisite. Gelukkig heb ik nu een mooie dochter en die heeft het helemaal goed gemaakt, ik hoop binnenkort dat je mee kunt kletsen met de zwangere.

Gr.

Hoi Karlijn,

Het is heel herkenbaar! Ik heb in nov 2008 m'n spiraaltje laten verwijderen en was plots zwanger (vd 2de) totaal niet verwacht! Zo blij want nr 1 was een lange weg, dus totaal overdonderd.

Helaas was de vreugde van korte duur, na 6 weken was het mis. Na een half jaar weer zwanger, daarna een heel gedoe maar na 12 weken een curretage. en nu...nog niet zwanger...het gaat niet beter met me en binnenkort ga ik dan ook eens met iemand aan de babbel.

Ik hoop dat je snel zwanger bent en blijft en dat ik met je mee mag doen! :)

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan