Nieuw

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik volg het forum al een tijdje en heb nu besloten om mij ook maar aan te melden.
Sinds begin dit jaar januari ben ik getopt met de pil. De eerste maanden zoals gezegd ontpillen en daarna druk aan het klussen zoals jullie het op dit forum noemen!
Nu ben ik ook begonnen met ovulatietesten en heb daar een vraagje over. Ik heb ze besteld op 123 ovulatietest. De test van de laatste 2 dagen geeft wel 2 streepjes aan alleen de streep die duidelijker zichtbaar meot zijn volgens de bijsluiter is dat nog niet. Wil dit betekenen dat mijn ovulatie eraan zit te komen....?
Fijn om alle ervaringen te lezen op dit forum ik ben zo al erg veel wijzer geworden!

Hoi Zonnetje,

leuk dat je je hebt aangemeld! ;-)
Spannend hoor, gaan jullie voor een 1e kindje?
Als die 2e streep donkerder of net zo donker is als de controlestreep dan komt je ei binnen 24-48 uur!
hoop dat het zp wat duidelijker is!
succes meid!

liefs

Welkom zonnetje!
Ik gebruik nog geen ovu-test, wil hier de volgende ronde pas mee beginnen (zitten nu in ronde 6), maar volgens mij wordt die streep steeds donkerder en komt je ovulatie er inderdaad aan. Wat Neomi zegt, binnen 24-48 uur nadat de 2e streep net zo donker is geworden.
Veel klusplezier!!!
Liefs Chantal

Welkom!

Bij mij komen er soms ook 2 achtereen volgende dagen 2 streepjes die bijna even donker zijn. Als het teststreepje bijna even donker is, kan het zijn dat je misschien wat meer hebt gedronken dan goed is voor de test. De concentratie LH wordt dan natuurlijk minder en wordt het streepje lichter.

Vanuit mijn ervaring weet ik (tenminste bij mij het geval, maar iedereen zit anders in elkaar) dat ik na de 2 bijna even donkere streepjes toch altijd gewoon een eisprong krijg.

Zelf ga ik er eigenlijk altijd vanuit dat als de test weer lichter wordt (de eerste dag) dat dat de dag van mijn ei is.

In ieder geval is het goed om het klussen om de dag te doen. Er is dan altijd voldoende zaad voor je ei aanwezig! Vaken heeft niet zo veel zin, omdat de kwaliteit van het zaad dan achteruit gaat. De concentratie bruikbare cellen is dan veel lager.

Een heel verhaal, maar ik hoop dat je er wat aan hebt als newbie op dit forum!

Gaan jullie voor je eerste kindje?

Succes met klussen!

Liefs Daisy

Bedankt voor jullie reacties! Maandag inderdaad nog flink geklust. Maandag opnieuw getest en toen kreeg ik maar 1 streepje te zien.
Was dus waarschijnlijk wel mn eisprong zondag of maandag?
We gaan inderdaad voor ons eerste kindje. Spannend allemaal, maar wel erg leuk.

Terug
Bovenaan