nieuw

hallo mama's e papa's to be.

ik ben naima.ik ben 27 jaar en wordt voor de tweede keer mama.ik heb al een jongetje van 1jaar en 8 maanden.ik ben in juli uitgerekend van mijn tweede.

ik heb een vraag voor jullie.

ik ben namelijk nu 16 weken zwanger.ga binnenkort een contract onderteken bij mijn nieuwe werkgever.het is een zes maanden contract.ik weet namelijk niet of moet vertellen dat ik zwanger ben.ik heb namelijk 1 maand proeftijd dan ben ik 20 weken zwanger.

ik ben namelijk bang om het te zeggen omdat ik deze baan graag wil.

dat is dus mijn probleempje hoor van jullie.

gr naima.
 
Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!
Volgens mij ben je pas verplicht om te zeggen dat je zwanger bent 4 weken voor je uitgerekende datum... Ik heb mijn contract getekend toen ik 12 weken zwanger was, ik kreeg een jaarcontract. Ze zullen er niet blij mee geweest zijn maar je verlof wordt betaald door het uwv...
 
van harte gefeliciteerd, en wat je werk betreft je kunt je mond houden maar je kunt het er ook over hebben en dat je graag deze baan wilt houden .
En waarom zou een baas moeilijk doen hij krijgt het ook weer vergoed hoor .
ik denk dat ik zou kijken hoe de persoon is kan je altijd met alles bij hem terecht dan zou ik het zeggen en anders zou ik overwegen om niks te zeggen . maar ik ben zelf wel echt een voorstander van om het eerlijk te zeggen , maar snap dat je soms wel eens beter niks kan zeggen .
bekijk de situatie en net als wat immke zegt je bent het ook nog niet verplicht om het te zeggen.
heel veel succes ermee .

gr evelien
 
Ik heb expres nog niets gezegd bij het tekenen van mijn contract. Ik werk in de zorg en ze kunnen voor mij net zo goed iemand anders krijgen... Ik wou wel graag de baan zodat ik gebruik kan maken van zwangerschapsverlof. Heel blij zijn ze niet met me geweest, heb sinds 12 weken al bekken en rugklachten, zit al een hele tijd volledig in de ziektewet en werk op therapeutische basis 6 uur in de week. Ik ben blij dat ik wel getekend heb zonder iets te zeggen zodat ik nu wel salaris krijg. Misschien is het niet helemaal eerlijk maar we kunnen het geld allemaal goed gebruiken met een kleine op komst.
Het is ook zo dat ze je tijdens je zwangerschap en verlof niet mogen ontslaan.. geen contract verlenging valt daar niet onder.
 
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verlof-voor-ouders/zwangerschapsverlof-en-bevallingsverlof?ns_campaign=Thema-werk_en_loopbaan&ro_adgrp=Verlof_voor_ouders_zwangerschapsverlof&ns_mchannel=sea&ns_source=google&ns_linkname=%2Bzwangerschapsverlof&ns_fee=0.00

Hier heb je wel wat aan denk ik!

Ik zou ook nog niet zeggen. Je bent het ook nog niet verplicht!!!

Ohhja Welkom en gefeliciteerd!!!!
 
Hoi,

Proficiat met je zwangerschap, ik ben ook altij voor het eerlijk zijn, maar dit is dan wel weer een andere zaak waar ik toch anders over denk, mik vind dat gewoon laf van wg dat ze vrouwen afwijzen of ontslaan vanwege zwangerschap, het is een geval wat elke vrouwt ervaart of wil ervaren, kan er dan niet bij met mijn mentaliteit dat je hiervoor zou gestraft zou worden omdat je zwanger bent, dus ik zou zeggen hou het nog wel evdn lekker voor jezelf uiteindelijk ben je niet zwanger geraakt om van het verlofgeld te profiteren, het is gewoon de normaalste zaak vsn de wereld , dus waarom jezelf vsn je rechten ontdoen omdat een wg je niet wilt doorbetalen tijdens je verlof, so what let it be :) je gaat tenminste nog voor je kosten werken en niet zogelijk anderen luierend profiteren van uitkeringen omdat ze gewoon profiteurs zijn en helemaal niks bijdragen aan de samenleving, denk er niet teveel over na , het antwoord is klaar duidelijk het moet jouw gewoon gegund worden je krijgt het niet voor niks!!

Succes met wer en zwangerschap liefss
 
dag dames,

bedankt voor al jullie reactie's.

immke ik ga namelijk ook in de zorg werken en er zijn mensen zat die er willen werken vandaar dat ik het niet ga vertellen.

ik heb het al eerder meegemaakt bij mijn vorige zwangerschap en ik had het eerlijk vertelt en na twee maanden hebben ze me eruit gegooid.

ik wil het niet nog een keer meemaken.

groetjes naima.
 
Terug
Bovenaan