Zucht, mijn lieve, vertrouwde gynecoloog is voor 4 weken op vakantie en vandaag ben ik dus op controle geweest bij de vervanger. Aardige man hoor, gaat bijna met pensioen. Mijn "eigen"gynecoloog is een jonge, frisse vrouwelijke arts,die zelf al een kleine heeft. Maar goed, 8 maanden lang bij haar op controles geweest en het klikte super. Overigens loop ik in het ZH vanwege mijn hoge bloeddruk. Affijn, mijn eigen arts wilde me met 38 weken (volgende week dus) in gaan leiden omdat mijn bloeddruk aardig de pan uit rijst. De vervanger is niet helemaal van hetzelfde beleid en vandaag zei hij onder andere dat hij het niet nodig achtte om me 2x per week te zien (zoals ik de afgelopen 2 weken al wel deed bij mijn eigen arts en ze dit ook aan hem had overgedragen) en "dat we het nog wel zouden zien" of ik de 40 weken niet ging halen. Wat moet ik daar nou weer mee! Thuis gekomen heb ik wel voor mezelf op een rijtje gezet dat hij volgende week, als hij inderdaad moeilijk gaat doen, de wind van voren krijgt, ik vind dat hij de afspraken die ik met mijn eigen gynecoloog heb gemaakt gewoon dient voor te zetten, dit geeft zoveel meer onrust zoals hij reageert. Mijn kleine meid is volgens de echoberekeningen al een 3400 a 3500 gram, dus niet bepaald een kleintje. Ze doet het hartstikke goed, kijk als zij nog veel te klein zou zijn kan ik het me nog voorstelen dat hij niet happig zou zijn om het in week 38 te gaan inleiden, maar kan hij zomaar van de afspraken en uitgezette lijn afstappen, hij ziet me voor het eerst! Wat zouden jullie doen?
Groetjes Monique
Groetjes Monique