Nieuwe auto?

Wat vinden jullie het belangrijkste als jullie een nieuwe auto kopen?
Bijv, de veiligheid, het comfort, de kleur van de auto, de grootte van de auto, de prijs van de auto etc etc etc.
Wat is het belangrijkste aan de auto?

Hoi,

Als ik een andere auto koop (koop nooit een nieuwe) dan heb ik een bepaald budget en de auto mag dan niet duurder  zijn dan dat budget. Als ik een leuke auto zie, die duurder is, dan  is dat jammer en  loop ik die auto voorbij.
De veiligheid vind ik belangrijk, maar ook de km-stand, hoeveel verbruikt  hij, de leeftijd van de auto etc.  
Ik vind ook het uiterlijk van de auto belangrijk. Ik ben daar niet heel kieskeurig in, er hoeven geen sportvelgen onder te zitten. Maar sommige type auto's vind ik gewoon niet mooi en zal ik dan ook nooit kopen.
Wat ik eigenlijk het allerbelangrijkste vind, is dat ik me prettig voel in de auto, dat hij lekker rijdt, dat ik goed zicht heb etc.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.  

hoi hoi.   manlief werkt in een autogarage en hoef ik me weinig te bekommeren over dat. Heel toevallig hadden we het er pas over dat veel mensen niet weten waar ze op moeten letten als ze een auto kopen. koop je nieuw is het vaak wat makkelijker, want er kan weinig mis mee zijn, maar het wordt een ander verhaal als je 2e hands wil gaan kopen. Dus jouw vraag is dan ook meer dan terecht.zorg in ieder geval dat je iemand mee kan nemen die wat verstand heeft van auto's, technisch moet een auto altijd aan bepaalde voorwaarden voldoen, kleur van de auto is dan minder belangrijk ! Heel veel mensen gaan de mist in als ze alleen maar naar de buitenkant kijken, Je kunt ook niet douchen zonder water...let in ieder geval  op het volgende;   auto mag geen rare piepen en kraken vertonen met rijden, zijn de schokdempers wel goed, schakelt de auto soepel ?   Moterkap open doen en kijken hoe het moterblok eruit ziet, geen lekkages en leidingen kapot.   oliepijl   koelvloeistof en remolie nakijken. Anders loopt je moterblok vast. Bandenspanning controleren, en wat heel belangrijk is !!!     de onderhoudsboekjes moeten aanwezig zijn !!   daar kun je de onderhoudshistorie op zien wat de auto gehad heeft. Zijn die boekjes niet aanwezig, blaas dan de koop af, juist met 2e hands auto's is dat trickie !!     Hoop dat je hier wat alvast wat aan hebt,   groetjes kukeluus

Hoi,

Zelf kom ik (beroepshalve) uit de auto-branche, en ik heb tot nu toe altijd de mazzel dat ik het zelf (of oud-collega) kan doen.
En no offence Kukkeluu... maar een onderhoudsboekje wat aanwezig is... is geen garantie dat iets daadwekelijk ook gedaan is  Er zijn té veel beuners die stempelen, zonder dat er ooit maar iets gedaan is.of er is na een aantal jaar een 2e boekje besteld.

Mijn priortiteit is remmen en banden.... dat de motor oid in elkaar stort, (kan altijd gebeuren) zal mij een rotzorg zijn.. zolang ik veilig tot stilstand kan komen, vind ik het helemaal prima.

Tip; áls je een auto gaat kopen.. ga naar een dealer.. ook hun hebben goedkopere auto's, maar staan vaak buiten op een terrein.. vraag ernaar.
Heb je niet veel geld (zoals ik) kijk dan niet naar een té nieuwe auto ( ik heb een 20 jaar oude kadet) een nieuwere auto betekent véél electronica wat kapot kan gaan... en kost ook een boel geld! (onderdelen en eventuele storing vast stellen)
Koop een auto die de 120.000 km gepasseerd is, dit ivm distributiesnaar (kosten plaatje heb ik jou daar) en bij een dealer zijn ze dan wél vervangen, en zo niet heb je garantie. En vraag of hij idd vervangen is!!! (of laat het alsnog doen bij aanschaf)

Best een lang verhaal....
Groetjes Debby

hoi hoi..over die onderhoudsboekjes dat weten wij..maar iemand die er absoluut geen verstand van heeft zoals boven staande topicstarter zal dus ook niet verder denken .en desbetreffende autoreperateur/ dealer contacten over de historie zal daar ook bij inschieten. En zijn veel malafide autoberdrijven die inderdaad maar wat aan prutsen..maar bij grote  gerenomeerde bedrijven waar je ook 2e hands  kunt kopen  is de historie van de auto altijd bekend en tevens op te vragen en uit te laten printen.Ook is er de  nationale autopas. Tevens is de  120.000 km niet rellevant, want  verschillende automerken hanteren andere km- standen/ jaren.... Maar wat kunnen wij vrouwen toch handig zijn /worden...  
groetjes

Terug
Bovenaan