nieuwe baan en kinderopvang

A

Anoniem

Guest
Eind oktober ben ik uitgerekend en eind januari bengint mijn man aan een nieuwe baan regio Arnhem/Nijmegen. We willen dan graag die kant op verhuizen.
Ik zou dan mijn huidige baan op willen zeggen. Echter nu vraag ik me het volgende af:
Ik kan wel solliciteren maar van het moment dat ik een baan vind moet ik ook een plaatsje hebben voor mijn baby bij de kinderopvang en daar is nu juist vaak een wachttijd!
We verhuizen naar een regio waar we niemand kennen en ouders wonen te ver weg om in te springen.
Heeft iemand zo'n zelfde soort situatie meegemaakt?
Weet iemand hoe het zit met de wachttijden voor kinderopvang in die regio? (arnhem, Nijmegen, Huisen, Elst, Westervoort?)
Ik kan moeilijk tegen een nieuwe werkgever zeggen: sorry ik begin een week of 6 later, want ik heb nog geen kinderopvang!

groeten Esther

Hoi Esther

Spannend om te gaan verhuizen en op zoek te gaan naar een nieuwe baan. Ik kom zelf uit de betuwe (een dorpje naast Elst) en bij ons is kinderopvang geen probleem. Ik weet dat er in elst 2 of 3 kdv zijn anders zou je eens kunnen kijken op skar.nl daar zijn de kdv in arnhem en omgeving van. Misschien ook nog wel van anderen maar deze weet ik in ieder geval. Misschien dat zij je kunnen informeren.

Succes met je zoektocht

Groetjes Anke  

Hoi Esther,

Welkom in Gelderland binnenkort !

Ik kom zelf uit Arnhem (Zuid) en mijn zoontje zit hier ook op een KDV met een tussentijdse stop van een half jaar (toen werkte ik minder en bleef hij lekker bij mij thuis) en beide keren was het geen probleem om hem aan te melden. M.a.w. er was geen wachttijd.

De Skar is inderdaad een grote (overkoepelende) organisatie  van KDV's in Arnhem en omstreken. Op hun website vindt je veel info.

Mocht je nog wat willen weten over zaken in en om Arnhem, geef dan maar een gil hoor, ik help je graag!

Groetjes,
Rosanne

hoi esther,

Ik woon zelf in wijchen... een super leuk dorp! kinderopvang is volgens mij niet echt een probleem.. er zijn er namelijk stuk of 5!!!!
het dorp ligt dicht bij de snelwegen en dus ben je overal vrij snel..

succes met zoeken en wie weet..

liefs Annemieke
24w5d

Bedankt voor de reacties! Die geven mij goede hoop!
Ik dacht de afgelopen maanden al een baan te hebben in regio Arnhem. We waren daar al maanden over aan het praten. Mijn baas had een locatie gekocht in die buurt en ik zou daar komen werken. Een duo-baan. Een 2e persoon zou nog gezocht worden. Perfect voor ons omdat mijn man vanaf januari in Arnhem gaat wekren. Beter kon gewoon niet.
Maanden lang hebben ze me aan het lijntje gehouden en nu heb ik gisteren nadat ik weken om een gesprek gezeurd had glashard te horen gekregen dat ik niet aangenomen word op die locatie omdat ik straks als de baby er is niet flexibel genoeg ben.
Ze willen dat ik ten alle tijden kan inspringen als de ander ziek is of op vajkantie. Misschien kan dat ook wel, maar ik durf dat nu nog niet te beloven omdat ik dan niemand ken in die buurt die op kan passen. Ouders en vrienden wonen allemaal ver weg en manlief kan ookniet zomaar even thuisblijven.
Ik heb 4 maanden geleden al gezegd dat ik zwanger was, dus al die tijd hadden ze dat al in moeten zien.
Ik ben echt zo boos en teleurgesteld.
Aan de andere kant geeft het ook een stuk opluchting. We hoeven nu niet in mijn zwangerschapsverlof een huis te zoeken, kopen, inrichten, want dat was eigenlijk ook wel gekkenwerk. Nu hebben we meer tijd en kijken we op ons gemak. Tot die tijd moet mijn man maar een stuk rijden elke dag.
Toch blijf ik boos en vnl teleurgesteld om hoe ze me behandeld hebben.  Dit hadden ze veel en veel eerder moeten zeggen!
groeten  Elke  

Hoi,
De wachtlijsten zijn afhankelijk van welke dagen je wilt..mn de woensdagen en vrijdagen zijn rustig..Dit weet ik uit ervaring!!!
Bij de SKAR, kun je ook een ''offerte aanvragen'' en dat is vrijblijvend hoor. Kun je meteen zien of ze plaats hebben en hoe het financieel zit..
Succes...
R

Terug
Bovenaan