Nieuwe baan en zwanger willen worden

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Mijn man en ik willen graag een 2e kindje.

Alleen begin ik binnenkort bij een nieuwe werkgever..
Beter moment had ik niet kunnen uitkiezen!
We dachten zelf om nog een paar maandjes te wachten en eerst maar eens aan de slag te gaan om mijn nieuwe plek.
Wat vinden jullie?

Groetjes Lotte

Ik vind dat jullie heel goed moeten overwegen wat te doen en goed de voors en tegens af moeten wegen.

Krijg je een tijdelijk contract of na 3 maanden proeftijd meteen een vast contract? Je mag niet ontslagen worden omdat je zwanger bent, maar er zijn werkgevers bij die dan gewoon een andere reden opgeven. Andere werkgevers bieden toch gewoon een vast contract aan.

Een moeilijke beslissing, maar ik kan je nieuwe werkgever ook niet. Soms werkt het on je voordeel om gewoon open kaart te spelen.

Aan de andere kant, als jullie een kindje willen, moet je ervoor gaan! Toch snap ik dat je er niet op zit te wachten om werkloos je kraamtijd in te gaan.

Een moeilijke beslissing die jullie zelf moeten maken!

Succes ermee!

Liefs Daisy

Hej, ik zie het zo: mijn ervaring is dat je meestal een contract krijgt voor een jaar met een proeftijd van soms een maan en soms3 maanden, na een jaar word ie als je geluk hebt omgezet naar een vast contract of weer verlengt voor een jaar. Ze mogen hem max. 3 x verlengen (3e keer is aangenomen worden voor vast, of er uit)dus zeker van een blijvende baan is bijna niemand. Wel is het zo dat wanneer je van de vorige 36 weken er minimaal 26 gewerkt hebt, recht hebt op ww. Tis geen vetpot dat besef ik wel, maar het is ook niet niks.. Ik zelf volg een studie via me werk en heb daarna kans op een vast contract. Dan zou het betekenen dat iedereen die geen vaste baan heeft niet proberen kan om voor een kindje te gaan. Zwanger worden gaat bij de veel mensen wel tijd in zitten dus ik denk idd dat je de voors en tegens even op een rijtje moet zetten. ik zou zelf mijn proeftijd ff afwachten kijken of het bevalt en beetje vissen bij nieuwe collega's hoe dat gaat met vaste contracten e.d.

Hoi Daisy en 1esara,

Ik krijg 3 keer een jaar en daarna vast. Mijn proeftijd is een maand.

Het is zeker even goed om de voors en tegens te elkaar af te wegen. En sowieso nog heeel even te wachten.
Ik heb voor de ons eerste kindje 2 jaar gewacht, wilde eerst een studie gaan doen.

Bedankt meiden.. ik ga voor en tegens wegen..

Groetjess

Terug
Bovenaan