Nieuwe baan en zwanger worden?

<p>Hi Dames, </p><p>Ik ga binnenkort overstappen naar een andere werkgever waarbij het deze keer wel goed voelt. Wij hebben al een tijdje een kinderwens maar het is er nog niet van gekomen doordat ik niet op mijn plek zat bij mijn oude werkgever. </p><p>Ik wil heel graag aan kinderen beginnen maar ik twijfel of dit wel netjes is naar mijn nieuwe werkgever. Ik wil daar wel voor een langere tijd werken en goed ingewerkt worden ed. Mijn nieuwe werkgever geeft gelijk een vast contract en heeft alle vertrouwen in mij. </p><p>Ik hoor graag van jullie wat jullie zouden doen in deze situatie</p>

Tja mensen krijgen baby's. Als je werkgever zo blij is met jou dat je een vast contract krijgt, willen ze jou vast ook wel even missen tijdens je verlof. Zo lang is het nou ook weer niet ? Ik neem aan dat je tijdens je sollicitatie ook wel hebt aangegeven dat je voor de lange termijn een werkrelatie wilt aangaan?
Je kunt ze tegemoet komen door er snel open in te zijn (als het eenmaal zo ver is) en op tijd vervanging te regelen.

Ik heb  hetzelfde meegemaakt. September 2018 begonnen, april 2019 zwanger. In juni al minder gaan werken omdat ik het niet trok. September 2019 een vaste aanstelling gekregen. Ik vond het ook heel spannend gezien ik er nog maar net werkte en geen vaste aanstelling had. Werkgever is top Als het gaat om mijn zwangerschap. Nooit een onvertogen  woord. Hoop voor je dat dit bij jouw werkgever ook zo zal gaan. Veel plezier met je nieuwe baan!

Ik denk dat je voor je eigen geluk moet gaan. Er zal altijd iets zijn waardoor je de zwangerschap kunt uitstellen. Als hij inderdaad echt blij met je is zal hij je heus niet minder willen omdat je zwanger bent of wil worden. Of het nou in het 1e jaar is of in het 5e jaar van je baan. 
Daar is ook een mooie gezegde over :
Je werkt om te leven je leeft niet om te werken. 
Werken is leuk maar zet je eigen geluk op de 1e plaats !

Ik zou me hier absoluut niet ongemakkelijk door voelen hoor. Je hebt wel geluk dat je een vaste aanstelling hebt.
Werkgevers hebben eigenlijk niet zo heel veel kosten wanneer hun mdw'ers met zwangerschapsverlof gaan of ziek worden als gevolg van het zwangerschap want ze krijgen die kosten altijd 100% vergoedt door het uwv. 

@Gebruiker10054521
Kosten worden inderdaad vergoed door UWV maar als werkgever zijnde zeker in een klein bedrijf moet je toch de werkzaamheden van iemand opvangen. Soms dus iemand aanemen/inhuren weer inwerken etc. of het dus helemaal kosteloos is weet ik niet  ;) desniettemin uiteraard geen reden om je kinderwens uit te stellen.
Ik zou zelf mn werkgever gewoon in een vroeg stadium van een eventuele zwangerschap inlichten 

[quote quote=10284265]@Gebruiker10054521 Kosten worden inderdaad vergoed door UWV maar als werkgever zijnde zeker in een klein bedrijf moet je toch de werkzaamheden van iemand opvangen. Soms dus iemand aanemen/inhuren weer inwerken etc. of het dus helemaal kosteloos is weet ik niet desniettemin uiteraard geen reden om je kinderwens uit te stellen. Ik zou zelf mn werkgever gewoon in een vroeg stadium van een eventuele zwangerschap inlichten[/quote]
Ik ga samen met iemand anders deze functie uitoefenen dus ik denk niet dat er iemand anders aangenomen hoeft te worden. Maar ik ben bang dat ze denken dat ik niet voor de volle 100% er voor ga. 

Dat zouden ze kunnen denken... En misschien ook niet. Mocht Dat wel zo zijn... De aanstelling heb je dan al en als je terug bent van verlof kun je het tegendeel bewijzen. 
En mocht het even duren voor dat je zwanger wordt (dat hoop ik natuurlijk  niet) heb je jezelf voordat je zwanger ben toch al bewezen? 
Denk aan je eigen geluk

Terug
Bovenaan