Nieuwe baan en zwanger

Hoi allemaal,

Ik ben sinds 2 weken aan het werk op mijn nieuwe school (ik sta voor de klas). Nu ben ik inmiddels 6-7 weken zwanger en ik krijg best wel wat klachten. Vooral misselijkheid (niet per se overgeven, maar wel gewoon beroerd en draaierig ervan) en heeel moe. Vandaag dus ook al om 14u naar huis gegaan ipv 16:30…
Nu voelt dus best wel stom, want ik wil niet overkomen als iemand die er met de pet naar gooit of haar werk niet belangrijk vindt, maar ik kon gewoon echt even niet meer.

Wat zouden jullie doen in mijn geval? Als in, toch iemand vertellen (ik ken mijn collega’s dus nog maar net), of er toch steeds smoesjes voor verzinnen?

Liefs,
Marlies
 
Gefeliciteerd Marlies! Wat fijn!! Ben blij voor je!

Lastige situatie waar je in zit. Ik zou er denk ik eerlijk over zijn, maar ik snap je twijfels wel!

Heb je een proeftijd?

Bij zowel eerlijk zijn als doorgaan met smoesjes, loop je het risico dat je werkgever de proeftijd beëindigd. Ik zou ervan uit gaan dat je bij eerlijkheid daar een minder grote kans op hebt, en zo wel, is je baas een eikel. ?‍♀️
Als je je zo rot blijft voelen en helaas steeds eerder weg moet etc zonder dat ze weten waarom, geef je ook een verkeerde eerste indruk af.

Maar ook zonder proeftijd, denk ik dat ik me er beter bij zou voelen om open kaart te spelen. Maar dat is misschien een persoonlijke keuze.

Heel veel sterkte!
 
Hoi, ik zat in precies hetzelfde schuitje…nieuwe baan en ik ontdekte dat ik zwanger was nog in de proeftijd. Ik heb het eerlijk vertelt, eerlijkheid duurt het langst inderdaad. Werd heel goed ontvangen! Beter dat ze het weten dan dat men een vertekend beeld van je krijgt toch? Gefeliciteerd in elk geval en succes met je keuze maken.
 
Thanks voor jullie reacties. Ik heb het inmiddels aan mijn leidinggevende verteld, omdat ik me vanochtend ziek moest melden vanwege te erg duizelig/misselijk. Haar reactie: ‘ooh. Nou, sterkte,’ (echt bloedserieus).
Ach ja, het was 7 uur maandagochtend, ik hoop er morgen weer te zijn en het er even goed met haar over te kunnen hebben…
 
Terug
Bovenaan