Nieuwe baan en zwangerschapswens

A

Anoniem

Guest
<p>Hallo allemaal, Onlangs heb ik een leuke nieuwe baan aangeboden gekregen als doktersassistente  bij een huisartsenpraktijk met nog 1 andere assistente. Nu twijfel ik toch of ik dit moet doen, ik heb namelijk nog een kinderwens en aangezien ik bijna 39 ben wil ik dit niet nog heel lang uitstellen als het überhaupt nog lukt. Wij hebben overigens al 3 kinderen, eind 2018 onverwachts zwanger en helaas een miskraam, sindsdien kriebelt het toch weer. Wat te doen met nieuwe baan, eerlijk zeggen dat ik nog een kinderwens heb of er gewoon voor gaan en dat  ik mogelijk al zwanger ben als ik daar net begonnen ben. Wat vinden jullie? </p>

Ik zou er gewoon voor gaan, je weet niet of het je nog gegeven is en het is nou eenmaal part of life...

Ik zou het ook gewoon doen als die baan echt is wat je wilt. Je weet inderdaad niet of een vierde kindje nog lukt en als het mag lukken, wanneer dan. Op je werk ben je niet verplicht om het te zeggen (ze mogen je niet afwijzen omdat je kinderen wilt, maar als ze dat echt willen dan verzinnen ze wel een andere reden), dus ik zou het niet onnodig moeilijker maken dan het is. ;) Wie weet lukt het niet meer, en dan heb je die mooie kans laten schieten voor een mooi idee.

Ik zou er gewoon voor gaan! Straks kijk je er op terug en denk je had ik die baan toch maar aangenomen. Dat is het risico wat ze nemen als ze een vrouw aannemen?
Je moet je eigenlijk geluk niet tegen laten tegenhouden uit angst wat ze er van vinden en ook je eigen plannen niet uitstellen omdat je niet weet wat ze er van vinden.
Kies altijd voor je eigen geluk. Risico is voor de werkgever ?

Terug
Bovenaan