nieuwe baan en zwangerschapswens

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Naast het feit dat mijn man en ik graag nog een tweede kindje willen ben ik momenteel ook druk aan het solliciteren. De eerste jaren met mijn dochterje zijn heel erg zwaar geweest en ik ben toendertijd gestopt met werken en een aantal jaren thuis gebleven om voor haar te zorgen. Ik probeer nu weer mijn werk op te pakken, alles loopt lekker (dochterje gaat nu naar school en gaat heel goed)en ik heb een mooie kans gekregen: vorige week ben ik op sollicitatiegesprek geweest en ik heb net te horen gekregen dat ze me graag willen hebben (het is een hele leuke baan). Mijn man en ik willen ook graag een tweede kindje en ik weet nu niet goed wat ik met die nieuwe baan moet doen. Enerzijds vind ik het niet fair voor mijn werkgever dat ik gelijk probeer zwanger te worden, maar aan de andere kant dwingt mijn leeftijd me ertoe (36 jaar) om ook niet al te lang te wachten. Ik vind het heel lastig en zou graag meningen/adviezen van anderen willen horen? Wat zouden jullie doen in zo'n geval?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
groetjes renske

hai renske ik zou het gewoon doen het kan best zijn dat het even duurt voor je zwanger bent en dan moet je het ook nog 9 mnd dragen dus dan ben al gauw een jaar verder en inderdaad je biologische klokje tikt ook nog groetjes

Hoi Rens,
allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Tsja, ik kan absoluut niet een advies geven uit ervaring maar enkel afgaan op wat ik zou doen.
Gezien je leeftijd zou ik zeker voor beiden gaan. Dat wil zeggen vol goede moed met je nieuwe baan beginnen en ondertussen gewoon gaan klussen voor een 2e kindje.
Wie zegt jou nl. dat het meteen raak is?! Voor hetzelfde geldt duurt 't een poos voor je zwanger raakt. Naarmate je ietsje ouder wordt is die kans nl. gewoon wel aanwezig.
En daarbij denk ik altijd.....altijd je geluk nastreven, nou dat geldt in dit geval voor én het zwanger worden én je nieuwe job.
En ja, dat het lullig is als je toevallig wel snel zwanger raakt, ja....nou ja, dat is dan maar zo. De tijd zal 't leren hoe daar dan op gereageerd gaat worden, toch?!
Misschien is het voor mij nu wel heel makkelijk praten, maar hopelijk heb je er toch iets aan?!
Succes ermee!!!
Laat je ff weten wat jullie hebben besloten?!

Groetjes, prinses (33 jr en 39wkn1dg zwanger van de 1e)

Hoi,

Ik ben vorig jaar in december met een nieuwe baan begonnen, met twee keer half jaar contract.
Ook wij hadden een behoorlijke kinderwens.
In mei zijn we begonnen voor het echie. En na 4 rondes was ik zwanger. Ook ik was erg bang voor de reactie op mn werk, maar reageerden erg goed. Ze hebben ook al laten blijken dat mn contract verlengd zal worden, natuurlijk weet ik dat niet zeker, Maar het ziet er wel zo naar uit.

Ik zou zeggen, ga voor beiden. Je geluk inderdaad nastreven, zoals mn voorganger al zei.

Veel succes met zwanger worden en je nieuwe baan.

Groetjes Bloemetje

Hey,
Ik zou ook lekker aan een nieuwe baan beginnen. Een collega van me is bij ons weggegaan en we wisten dat ze zwanger wilde worden, zij heeft 2 weken bij haar nieuwe baas gewerkt en bleek toen al 6 weken zwanger te zijn, ze is inmiddels bevallen en het gaat heel goed, dus ik zou zeggen, geniet er lekker van. Neem het er beide van!
Liefs

Hallo,

Ik ben per 1 september begonnen met een nieuwe baan en ook wij hebben een zwangerschapswens. Ik heb nu een contract voor een jaar en bij goed functioneren krijg ik na dit jaarcontract een vast contract. Ik ben 26 jaar en bij mij tikt de biologische klok nog niet zo hard, maar onze wens is zo groot dat wij toch gestopt zijn met de pil en voor ons eerste kindje gaan!
Succes met het nemen van een beslissing!

Groetjes

Terug
Bovenaan