Nieuwe baan...wanneer vertellen?!?!

Hee meiden,

Zit even met een klein dilemma. Begin aankomende maandag bij mijn nieuwe baan. Een ontzettende leuke baan in de zorg, waarin ik werk met mensen met een lichamelijke beperking. Probleem is alleen dat ik bij mijn sollicitatie nog niet wist dat ik zwanger was. Mijn vriend en ik hadden niet verwacht dat het allemaal zo snel zou gaan. Nu heb ik dus een nieuwe baan, maar heb nog niet verteld dat ik zwanger ben. Nu denk ik er over om dit te vertellen na mijn proeftijd. Dan kunnen ze nog van me af als ze willen, maar heb ik in ieder geval wel kunnen laten zien wat ik in huis heb :)

Hoe staan jullie hier tegen over? De kans is natuurlijk groot dat ik 'ontslagen' wordt na mijn proeftijd. Solliciteren wordt een beetje lastig met een dikke buik lijkt me....ppfff....straks heb ik gewoon 7 maanden zwangersschapsverlof! Gelukkig heeft vriendlief een goede baan, anders zou ik helemaal kippig worden!

Liefs

je hoeft het pas officieel te vertellen als je 17 weken bent en waarom zouden ze je ontslaan dat mag niet eens en in de zorg is het niet zo makkelijk om aan personeel te komen

hey

net wat ML zegt je hoeft het pas bij de 17 weken te vertellen, en ze mogen je niet ontslaan als je zwanger bent. Maar ik snap je dilemma wel hoor!
Hoe lang ben je trouwens zwanger?

Liefs,

Hey hallo,

Ik zou het wel eerder vertellen dat je zwanger bent want 17 weken is best wel laat. Dan heb je ook vast al een buik en komt het denk heel raar over als je niks zegt. Bovendien zal je dan wel vragen krijgen en dan zou je voor die 17 weken moeten liegen, dat maakt geen goeie indruk denk ik. Ik zou het niet gelijk na je proeftijd vertellen. Ik zal het twee weken na het ondertekenen van het contract vertellen. Zoals ik kan lezen ben je net zwanger dus dan zie je nog niks. Voor hetzelfde geld kwam je er na 2 maanden pas achter.....

Hoe lang is die proeftijd eigenlijk?

Haai

Ik zou er ook vrij snel eerlijk over zijn. Zeker door het werk wat je doet is het belangrijk dat ze wel rekening met je houden.
En je eerlijkheid zal zeker worden waardeerd. En nogmaals goede mensen in de zorg zijn zeldzaam dus dat komt wel goed...

succes

Hee hoi,

Ik zou het vertellen, ik zou me er niet goed bij voelen om het niet te vertellen. Ik zou gewoon open en eerlijk zijn.

Ik werk ook in de zorg. Ik werk in een woonvorm voor mensen met een verstandelijke beperking en een collega van mij is zelfs zwanger aangenomen.

Als je het niet verteld voelen ze zich bedonderd en dat lijkt me niet prettig werken, maar dat is ieders persoonlijke keuze.

Liefs grote broer

Ik zou het vertellen. Heb zelf 2 dagen voor eventuele verlenging van mijn half jaar contract verteld bij mijn huidige werkgever dat ik zwanger bent. Dit omdat het niet eerlijk van mezelf vond om wel te wachten tot na een verlenging.
Dit stelde mijn werkgever erg op prijs en heb nu (totaal onverwacht) een vaste aanstelling!!

Het was wel een moeilijk keuze want bij mijn vorige werkgever is mijn contract dus niet verlengd ivm zwangerschap. (Ondanks goed functioneren.)

Wat ik altijd probeer is om mijn gevoel te volgen en me niet teveel probeer te laten beïnvloeden door het 'verstandelijke stemmetje in mijn hoofd'

Als je het wel verteld dan weet je meteen wat voor werkgever je hebt. Kan ook erg verhelderd zijn....

Succes!!

Terug
Bovenaan