Nieuwe baan

<p>Momenteel ben ik 20weken zwanger. Ik werk in de zorg en voel dat het zowel mentaal als lichamelijk zijn tol eist. Nu heb ik een nieuwe baan op een locatie die fysiek veel minder zwaar is. Met een vaste aanstelling omdat ik intern blijf. </p><p>Afgelopen vrijdag verloor ik ineens een golf vocht. Waterdun. Met spoed naar de vk en toen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Hier zijn geen resten aangetroffen van vruchtwater en geen lekkende baarmoeder. Er is dus "niks aan de hand". Dit is mentaal een enorme klap geweest en ik ben enorm labiel. Voel me oververmoeid en alsof dit de laatste druppel was die de emmer deed overlopen. </p><p> </p><p>Als ik niet zo verhuizen van locatie zou ik me ziekmelden maar je wilt niet ziek gemeld beginnen aan een nieuwe baan. Ik heb de situatie gestuurd naar mijn nieuwe teamleider en die belt me morgen. Maar ik voel me zo onder druk staan. Ik wil gewoon rust. Rust in mijn hoofd. En ben zo bang dat ik toch gepusht word door te zetten wat veel stress geeft en ook niet goed is voor het kindje. </p><p> </p><p>Ik hoop dat iemand me nuttig advies kan geven </p>

Wat zegt je verloskundige? 
Ik voelde mij al weken slecht, maar vond ook niet dat ik me ziek kon melden. Had wel al paar keer bij mijn teamhoofd aangegeven dat het teveel werd, maar behalve het advies geven dat ik rustig aan moest doen, gebeurde er niks. Verloskundige had al paar keer tegen me gezegd dat het zo niet lang nog goed kon gaan, maarja, ziekmelden vond ik echt geen keuze. Uiteindelijk nog een maand doorgegaan, maar ik was zo beroerd dat mijn verloskundige boos is geworden en me ‘verboden’ heeft nog te gaan werken. 
Voor mij was dit net het zetje wat ik nodig had, ik ben toen met 6 maanden ziek thuis komen te zitten en ook niet meer gaan werken. Achteraf gezien denk ik: waar was ik in godsnaam mee bezig? Iedereen is vervangbaar, ik ook. En het is nu niet alleen je eigen gezondheid, maar ook die van de kleine! 
Jouw werkgever krijgt jouw ziekteduur gewoon 100% betaald door UWV, dus kunnen voor jou iemand anders inzetten. 
Sorry, lang verhaal, maar hopelijk heb je er iets aan! Denk aan jezelf, maar vooral ook aan je kleine. Als er iets misgaat, zul je jezelf dat denk ik niet vergeven. 

Luister absoluut naar jezelf en naar je kleintje. Als ik zo tussen de regels door lees, komt een deel van de spanning niet alleen maar door wat er gebeurd is, maar ook door je nieuwe functie en hoe er op gereageerd zou worden als je niet eens kunt starten. Dus allereerst; goed dat je het aangeeft en dat je een gesprek hebt met je teamleider. Geef eerlijk aan hoe je er in staat. Pas als je weet hoe hij/zij er over denkt, kun je verdere stappen zetten, want misschien valt zijn/haar reactie ook wel heel erg mee!
Wie weet is het ook niet nodig om je 100% ziek te melden, maar kun je halve dagen werken. Of bijvoorbeeld komende week thuis blijven en daarna gaan proberen. 
Maakt je teamleider er toch een groot punt van en word je inderdaad gepusht, schakel dan een bedrijfsarts in.
Heel veel succes en sterkte!

Ik werk nu 2,5 jaar voor mijn werkgever. Heb best snel aangegeven dat ik zwanger ben. En in de eerst weken mezelf 2x ziekgemeld. 
Nu sinds kerst enorm last van mijn bekken, waardoor ik van de fysio om de dag moet werken (3 dagen per week i.p.v. 5 dagen) 
mijn werkgever is hier mee akkoord gegaan, maar ik merk dat ik het dus best pittig vind om te blijven werken. Want ik sta de hele dag en zitten is bijna geen optie. (Buitendienst functie in de parfumerie) Nu ga ik morgen 2 dagen op seminar, wat ik heel erg leuk vind en gezellig maar het gaat echt heel pittig worden. Maar zo kan kantoor wel zien dat ik dus wel echt heel veel pijn heb. 
Ik wil hiermee vooral zeggen dat je wel echt om jezelf moet denken. Jouw kleine baby en je lichaam hebben je nodig hoe graag je ook wilt werken. Soms kan het gewoon niet! 

Terug
Bovenaan