nieuwe baan

Hoi,
ik heb vandaag een sollicitatiegesprek gehad en heb een nieuwe baan. Wel bij het bedrijf waar ik nu werk, maar een andere zwaardere functie met meer verantwoordelijkheden. Ik werk in de hulpverlening. Ondanks dat het gesprek met mijn baas, werkbegeleider en een collega was, was ik toch wel nerveus. Het blijft toch een sollicitatiegesprek. Maar het liep goed. Op een gegeven moment waren mijn werkbegeleider en collega allerlei positieve punten over mij aan het opnoemen. Moest wel op mijn tong bijten, had het nml. bijna afgezwakt, maar dacht "laat ze maar gaan, werkt alleen maar in mijn voordeel".
Gelukkig was het een fijn gesprek en heb ik dus de baan. Ik krijg een interne opleiding en als het me niet bevalt kan ik altijd terug naar mijn oude baan, die ik ook nog steeds leuk vind. Verder zijn er nog 3 andere collega's die mee overstappen, waar ik het ook erg goed mee kan vinden. Dus... alleen maar kansen, erg leuk.
Ze vroegen nog hoe ik er tegenaan keek om dadelijk het nieuwe gezinsleven te combineren met een andere nieuwe baan, omdat nu zoveel al nieuw is. Ik zie daar niet veel beren op de weg moet ik zeggen. Het loopt hier thuis nu zo goed. Het is natuurlijk aanpassen, maar zal wel loslopen.
Het is stiekem een lang verhaal geworden, maar ik wilde dit lekker even kwijt.
Groetjes Veerle

Hey veerle,

Wat leuk, gefeliciteerd! Het is inderdaad veel nieuw, maar als ik zo jouw reacties hier lees gaat het bij jou thuis allemaal bijna op rolletjes, of overdrijf ik nu? Leuk hoor, een nieuwe uitdaging! Wanneer ga je beginnnen?
Ik moet volgende week woensdag weer aan de bak. Heb er toch stiekem wel zin in (behalve dan het deel dat Seth naar de opvang moet).

Groetjes Femke

Ha Veerle,

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Leuk voor je! En wat fijn dat je terug kunt naar oude baan als je de opleiding niks vindt. Dat geeft wel een goed gevoel toch? Ook lekker dat het thuis zo goed loopt, dan kun met een goed gevoel aan je nieuwe baan beginnen.
Moet je al snel weer beginnen? Ik mag maandag weer aan de bak .

groetjen Sonja

Hoi Veerle,

Wat leuk een nieuwe baan, gefeliciteerd! Meer verantwoordelijkheden is jou volgens mij wel toevertrouwd, als ik dat zo een beetje in kan schatten. Hartstikke leuk, geniet van het 'overwinningsgevoel'!

Groetjes,

Eveline

gefeliciteerd met deze carrière-move! Lekker om weer met nieuwe dingen bezig te kunnen gaan. Ik ben ook bezig, even duimen, medio april gaat de procedure verder. Ik heb gemerkt dat ik het nu veel belangrijker vind om een baan te hebben waar ik nóg meer (positieve) energie uit kan halen.
Succes en veel plezier!

leuk heej!inderdaad erg belangrijk dat je het goed naar je zin hebt op je werk.ik ben ook aan het solliciteren binnen onze organisatie.ik heb een 0-urencontract maar wil graag vaste dagen en hiermee vastigheid voor boas.van de ene oma naar de andere als ik "opgepiept" word is niet ideaal voor zo'n kleintje.ik heb nog niks gehoord.ben benieuwd.
groetjes kari

Hoi allemaal,
bedankt voor jullie reacties. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen en ook wanneer ik kan beginnen. Moet officieel over 2 weken weer werken, maar het is nog onduidelijk of die nieuwe functie meteen in gaat.
Spannend vind ik het wel. Heb nu af en toe dat ik denk "waar ben ik toch aan begonnen en ga ik het wel leuk vinden?", maar ja , dat weet ik pas als ik het ga doen he.
Ach, we zullen wel zien.
Ik merk wel dat ik nog steeds emotioneler ben dan anders. Kan echt bij de tv gaan huilen enzo. Had ik vroeger nooit. Hoop niet dat dat lang blijft, want dat kan ik in deze baan weer niet goed gebruiken.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan