Nieuwe baan

Hoi Allemaal!

Ten eerste wil ik iedereen feliciteren met haar zwangerschap. Ik hoop dat iedereen een goede zwangerschap mag hebben.

Ik zelf ben nu 12 weken zwanger en tot nu gaat alles goed. Op de echo was mijn kindje al ontzettend bewegelijk en zag er goed uit.

Alleen ik zit met een probleem. Ik ga nu verhuizen naar een andere stad, dus zoek ook ander werk. Voordat ik zwanger was en wist, had ik op een functie gesolliciteerd, en ik kreeg een gesprek. Gesprek ging goed, en mocht een dag mee draaien. Meeloop dag ging ook goed, en ik mag binnenkort flex contract onder tekenen. Dit wil ik heel graag, aangezien ik graag nog inkomen heb tijdens mijn zwangerschap. Alleen ben ik nu al verplicht om te vertellen over mijn zwangerschap? Zelf zou ik het graag willen vertellen, voordat ik het contract onder teken, maar ik ben bang dat ik dan de baan niet krijg, en dus zonder inkomen zit. Das natuurlijk ook niet de bedoeling. Iemand tips voor mij, wat ik het beste kan doen??

Groetjes!!!

hoi hoi,
je hoeft pas officieel pas te melden aan je werkgever als 6 maanden zwanger bent, dus je hebt nog even tegaan. ik zou lekker dat contract ondertekenen en pas als je 6 maanden zwanger bent vertellen. mijn contract loopt namelijk eind augustus af. mij is verteld dat deze niet verlengd wordt na 3 jaar. Mij kunnen ze geen vast contract geven omdat het niet super gaat met het bedrijf. ik heb nu dus het probleem dat ik per september thuis zit. ben nu 11 weken zwanger en zou dus eind november begin december met verlof gaan. punt is niemand neemt mij meer aan omdat ik na 2 a3 maanden met verlof ga. September al ruim 5 maanden zwanger dus valt wel erg te zien dan aan de buik. Wel ben ik druk bezig met solliciteren maar krijg helaas geen reactie's. Jij hebt eigenlijk dat contract al binnengesleept dus als ik jou was zou ik het gewoon lekker ondertekenen. Wie niet waagt wie niet wint. Ik wens je veel succes en hopelijk heb je hier wat aan!!

groetjes cynthia

Ik zou het eerlijk zeggen, je bent het inderdaad niet verplicht, maar eerlijkheid duurt het langst, je wordt er straks wel op aan gekeken als je het later verteld...
En het is een flex contract, variabele uren dus ?
Je kan zoiezo tot je verlof nog werken....en na je verlof weer werken (of blijf je dan thuis) ?

Bedankt voor jullie reacties.
Het liefst vertel ik het gewoon, maar ik heb dan gewoon kans dat ik geen contract meer krijg. En geen contract, betekend geen inkomen. En tja, moet toch ook aan mijn kindje nu gaan denken....
Maar Cynthia, wat balen dat jouw contract niet verlengt gaat worden. En wat je zegt, niemand neemt je straks nog aan, vooral als je al een flinke buik hebt. Ik hoop dat alles goed komt!

Groetjes!!!

Cynthia, ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Mijn eerste halfjaar contract loopt deze maand af en ze hebben me laten weten me alleen nog een contract voor twee maanden te kunnen geven, omdat het ook niet zo goed gaat met het bedrijf. Dat heb ik zelf ook wel gezien aangezien ik de boekhouding doe. Dus ik ben nu alvast voor een andere baan aan het kijken, voor mezelf is dat wel belangrijk. Maar aan de andere kant voel ik me lichtelijk bezwaard om na een paar maanden weer met verlof te gaan.

Ik hoop dat het voor iedereen goed uitpakt.

Ik heb hetzelfde probleem. Ik start half september met mijn nieuwe baan. Ook ik heb nog niets verteld. Ze mogen je dan wel niet afwijzen hiervoor, maar aangezien er nogal een krapte is op de arbeidsmarkt kunnen ze daar toch stiekem op selecteren. Ik zou zeggen: contract tekenen en dan pas zeggen. Je bent het niet verplicht te melden, dus je liegt er ook niet over toch? Ik moet ook nog tekenen en daarna vertel ik het wel gelijk. Anders kom ik daar in september met een buikje, dat vind ik dan wel weer lullig. Maar ik zou eerst tekenen. En als ze dat niet accepteren, dan wil je er eigenlijk ook niet werken toch? ;-)

Terug
Bovenaan