Nieuwe babykamer of niet?

Ik ben nu 13w4d zwanger en durft nu iets meer vooruit te denken. Zo denk ik ook vaak aan de babykamer en hoe we die in zullen gaan richten.
Nu kwam mijn schoonmoeder ermee dat ze de commode en het bedje van mijn vriend nog heeft bewaard. En ze zou het heel mooi vinden als ons kindje daar ook in komt te liggen.
Dat lijkt mij dus helemaal niks!!!!

Ik weet dat het een duur jaar gaat worden: baby en bruiloft. En ook dat zij het graag wil. Maar ik wil het dus écht niet! Het is donkerbruin en oud. Verder heeft ze ook al gezegd dat we van haar de kinderwagen krijgen. Daarom willen mijn ouders graag het kamertje betalen. Zij snapt dat alleen niet.
Ik weet alleen nog niet hoe ik dat nu netjes kan zeggen tegen haar.

ik heb nog het kamertje van mijn dochtertje maar er zit 1 haakje aan het staat bij mijn ex en de helft van de uitzet is nog van mij en er staat alles van box kinderwagen maxi cosi en de hele reutemeteut maar ben wel ondertussen aan het kijken voor eigen spullen in het geval dat hij niet meewerkt dan word het ook 2 de hands denk ik op marktplaats staat zoveel en voor ieder budget wel wat
het liefst kocht ik alles nieuw maar dat kan ik niet omdat ik gewoon niet genoeg geld er voor heb.
en als je de commode en het bedje een ander kleurtje zou geven !!! zou dat mogelijk zijn of van de andere kant jij hoeft je niet aante passen aan hen als jij nieuw wilt of anders doe je dat toch dan met het smoesje dat de baby er bij hun ook ligge !!!

groetjes kelly

Volgens mij heel eerlijk zeggen dat je ouders jullie de inrichting voor kinderkamer cadeau willen doen en dat je hen natuurlijk niet het plezier wil ontnemen zo iets voor hun aanstaande kleinkind te kunnen betekenen!
Daarnaast het is jou huis! En misschien hou je gewoon meer van een moderne baby uitzet dan de "iets wat oudbollige " versie van je schoonouders.
Dank ze dubbel voor de moderne kinderwagen!

Gr. Mevanne

..en dat van dat dure jaar kan ik helemaal mee voelen. Wij hebben een huis gekocht, en grootscheeps verbouwd (grotendeels zelf om kosten te besparen) en om dat ik nu zwanger ben raakte de rest van plannen in een stroom versnelling; wij
willen in februari gaan trouwen en in juni komt 't
kindje... Pfff geen idee nog hoe we dat allemaal gaan doen, maar ik geloof wel dat in geval van nood 2e handsspullen met. Een likje goeie verf ( op waterbasis!) heel veel Wonderen doet.
Succes met je beslissing

eerlijk zijn is het beste denk ik, al is dat ook moeilijk. Als jij het echt niet wil dan zou ik me ook niet over laten halen. Wat wil je vriend? misschien vind hij het wel leuk om z'n eigen oude spulletjes (eventueel opgeknapt) te gebruiken? Zo niet, doe het dan ook niet!
Zelf hebben wij een familiewieg, ik heb er zelf ook in gelegen. De eerste die er in gelegen heeft is de oma van mijn vader, dus mijn kinderen zijn al de 5e generatie die er in liggen! Ik vind dat heel waardevol, maar zo is iedereen natuurlijk anders. en ik hoop natuurlijk dat mijn klein- en achterkleinkinderen (die ik hopelijk ooit ga krijgen..) er ook in komen te liggen! We hebben hem natuurlijk wel opnieuw en naar onze wensen bekleed, en een nieuw matrasje laten maken maar dat spreekt voor zich!
maar nogmaals, iedereen is anders en laat je vooral niks aanpraten om de goede vrede te bewaren! gewoon eerlijk zijn! succes!

oja, geldtechnische tip: wij hebben de commode en het ledikantje van de ikea! we hebben geen echte commode maar een hele brede ladekast, ideaal! veel opbergruimte en heel handig dat je naast het aankleedkussen nog heel veel ruimte hebt! voor bijv een bak water tijdens het wassen! en de hoogte was voor ons ook perfect!
op deze manier waren wij een stuk goedkoper uit dan vrienden van ons die een "echte" babykamer via marktplaats hebben gekocht..

gewoon eerlijk zijn! het is jullie kindje als het gezeur nu al begint dat oma bepaalt... & het is nog niet geboren, & laat je partneer er iets van zeggen die moet gewoon zeggen dat ze afstand moet houden het is niet haar kind anders ben jij straks nog de gebeten hond doet ze het dan nog niet... ze was gewaarschuwd dus kun je zeggen dat er gezegd was dat ze afstand moest houden

je kunt van oude meubels ook een mooie kamer maken door er moderne dingen bij te doen maar als je het echt niet wilt moet je het niet doen zal ze wel even beledigd zijn maar dat is haar probleem.

groetjes Indry

Ik weet dat ik inderdaad nu de grenzen moet aangeven, anders loopt ze straks echt over me heen.
Heel goed bedoeld, dat wel. Maar niet fijn.
Het klinkt misschien ook ondankbaar en verwend dat ik perse alles nieuw wil. Maar in huis staan bijna alleen maar meubels die mijn vriend nog met zijn ex heeft gekocht. Dat vind ik geen probleem, maar nu is het anders.
We willen al zo lang kinderen en ik wil nu echt zelf iets uitzoeken.
Zaterdag ga ik het wel bekijken en als ik het model niet mooi vind ga ik eerlijk zijn.
Heb ook al bij ikea gekeken, echt hele leuke spullen!

dat heeft niks met verwend of ondankbaar te maken! het heeft ook met smaak te maken & wat jou toekomstdroom is voor jullie kindje.

ps: ik had zelfs die spullen van zijn ex eruit gegooid maar dat is ook weer ieder voor zich dus echt niet verwend of ondankbaar hihi

ikea is leuk he :) i LOVE ikea!

ons kamertje is van jan des bouvrie & de rest vragen we voor kerstmis

& je kunt je schoonmoeder ook bij andere leuke dingen betrekken bij een gipsbuik laten maken of voor als je een babyshower wilt

Terug
Bovenaan