Nieuwe dingetjes....

Dochterlief kan sinds vorige week echt duimen! Tot dan toe had ze altijd haar halve handje in d'r mond, maar ze heeft nu echt haar duim gevonden. Ziet er erggg schattig uit (over de tandarts maak ik me later wel weer zorgen...hihi).
Daarnaast kan ze zichzelf vanuit zitten, als ik haar handjes vasthoudt (zonder te trekken) tot staan omhoog duwen. Ze is erg sterk!
Rollen doet ze nog helemaal niet, wel alles vastpakken en in haar mondje stoppen...
Veel brabbelen en ze probeert zich op haar rug vooruit te schuiven. Lukt nog niet echt...hihi.
Erg leuk om te zien hoe ze steeds meer kunnen en zich zo ontwikkelen!

Bij jullie nog nieuwe dingen gespot?!

Leuk is dat he. Die ontwikkeling. En het gaat soms zo snel!
Cas si inmiddels al erg bedreven in alles vastpakken en bestuderen. Verder is hij druk aan het oefenen met omrollen. Heel erg handig (not) als je hem een schone luier wil geven. Dan ligt ie zich voortdurend af te zetten. En als je hem een beetje helpt dan rolt ie van rug naar buik en terug. Liggend op zijn buik kan hij zich ook al heel goed opdrukken.
Verder heeft ie ontdekt dat je met knuffeltjes ook echt kunt knuffelen. Die wrijft ie dan heel lief tegen zijn gezichtje aan.
En ook nieuw. Praten! Eerst was hij alleen maar vreemde geluiden (meer keelklanken) aan het maken. En sinds vorige week zijn het echte praatgeluidjes geworden. Heel grappig. Dat doet ie vanaf het moment dat ik tegen hem zei dat Roos (zijn vriendinnetje van de babymassage) die vieze geluiden niet leuk vond.
Optrekken tot zit kan hij al een tijdje, maar naar staan toe nog niet. Hoe oud is jouw dochter dat ze dat al zo goed kan?

Ze is nu ruim 13 weken oud. Bij het luier verwisselen vind ze het erg leuk om haar beentjes steeds op te trekken naar haar buik. Ook niet erg handig dus...
Op haar buikje liggen begint ze steeds leuker te vinden, maar opdrukken of proberen om te rollen niet.
Het lijkt me zo grappig als ze d'r voetjes echt gaat ontdekken en proberen in d'r mondje te stoppen. Maar daar moet ik nog even op wachten...hihi!
Dat met die knuffeltjes klinkt erg lief!! Dat heeft zij nog niet door.
Oja en ze vind het erg leuk om aan mijn haar te trekken...ikke niet!

Tja, of ik daar nu zo blij mee moet zijn ;-), Eveline heeft het gillen ontdekt... Pfff, echt een meid, ha ha. Kan ik me niet van mijn zoontje herinneren, dat eindeloze gegil. Ze ontdekt heel duidelijk haar stemgeluid en vermaakt zich daar prima mee.
Ze grijpt ook alles wat haar handjes tegenkomen goed vast, mijn haren, kettingen, oorbellen, ze zijn allemaal niet meer veilig. En ze trekt haar truitjes en jurkjes continue omhoog en als het even kan... er lekker op sabbelen!

Dat gillen gebeurd hier gelukkig nog niet...Maar het sabbelen op de kleertjes wel! Ik heb haar al verteld dat het niet netjes is om je jurk omhoog te trekken, maar daar was ze het niet mee eens;-)!

Terug
Bovenaan