Nieuwe klant

Hallo allemaal,

Ik ben Fen, 35 jaar en sinds oktober 2003 bezig met zwanger te raken.
In het begin was ik er niet zo mee bezig, maar nu begin ik toch wel de kriebels te krijgen. Dus zijn manlief en ik maar eens langs bij de dokter geweest. Daar heb ik de beste man bedolven onder menstruatie-tabellen, temperatuur-grafiekjes en medische historie. Omdat ik al wat ouder ben heeft de hij ons doorverwezen naar de gynacoloog. Daar mag ik op 30 augustus naar toe. Morgen levert mijn man al vast een potje sprema in.
Kan iemand mij vertellen wat er de eerste keer gebeurd bij zo'n bezoek.

Verder gaat het deze maand zeker niet lukken. Omdat bij mij een melanoom operatief weggehaald moet worden (31 augustus) moeten we deze maand voorbehoedsmiddelen gebruiken. Dat is ook balen.

Groetjes, Fen

Hoi Fen, het zal vast bij iedere gynaecoloog anders gaan, maar ik kan je wel vertellen hoe het bij mij ging (of eigenlijk bij ons want ik ben samen met mijn man geweest).
Ik moest alle temperatuurgrafieken laten zien en mijn medische voorgeschiedenis vertellen. Van ons allebei wilde hij weten of er bijzonderheden in de familie voorkwamen in relatie tot (on)vruchtbaarheid. Hij heeft een uitwendige echo gemaakt van mijn baarmoeder (stelt niets voor hoor).
Alles was goed en toen moesten we een afspraak maken voor bloedprikken na mijn volgende eisprong (aan de waardes in het bloed kunnen ze zien of je een goede eisprong hebt gehad) en mijn man moest een potje sperma inleveren. Als alles goed was, moesten we een afspraak maken voor een samenlevingstest. Dan gaan ze inwendig kijken of er levend zaad bij de baarmoedermond gevonden wordt. Dat moet gebeuren in je vruchtbare periode en maximaal 12 uur nadat je seks hebt gehad.

Er is overigens ook een forum voor meiden die al wat langer bezig zijn. Die vind je tussen de maandforums, ik geloof tussen december en januari, een stukje naar beneden dus. Veel meiden daar hebben ervaring met de medische malle molen, dus misschien kunnen ze daar je eventueel volgende vragen verder beantwoorden!

Succes, liefs, el.

Hallo Fen,

Volgens mij scheelt dat nogal per gyn. Het is denk ik mooi dat je allemaal staatjes had van je cyclus en temperatuur. Hieraan kunnen ze zien of je een eisprong hebt.

Bij mij was de intake alleen maar veel vragen, over de familie, afwijkingen, ziektes, broers en zussen en of die wel kinderen hebben, etc. Heb verder geen onderzoekje gehad. Mijn vriend moest ook 2x sperma inleveren.

Daarna een afspraak gemaakt voor een test na samenleving. Ze willen dan kijken of jou baarmoederslijm niet vijandig is. Als dit het geval is kunnen de zaadjes van je man niet overleven in dit slijm.
Als je de test hebt moet je de avond daarvoor vrijen, zodat er zaad aanwezig is. Ze nemen dan wat slijm af en kijken of daar levend zaad in zit.
Ik heb zelf de test een keer gehad, die was negatief, geen levend zaad. Nou dat was balen maar het schijnt ook niets te zeggen want ik was blijkbaar die maand wel zwanger geraakt. Helaas is dat na 5 weken ook weer fout gegaan. Maar zo zie je dat die test niet alles zegt.

Verder ben ik dus nog niet gekomen in het traject. Maar een volgende stap bij mij zou zijn een baarmoederfoto om te kijken of er geen verklevingen of cystes zitten. Dit staat me nog te wachten.

Misschien dat andere meiden weer meer kunnen vertellen.

In ieder geval heel veel succes!

Groetjes,
Anne

hoi fen

je gaat door een hele molen heen dat je op den duur denkt er komt nooit een eind aan.en dat je wel eens denk waar slaat dat allemaal op wens je veel sterkte en welkom op dit forum.
we zijn een grote steun voor elkaar (dat vind ik dan he)
ben blij dat ik mn verhaal hier af en toe kwijt kan maar ik hoop dat het heel gauw lukt bij jullie.

ik zit nu zelf in de wacht week dus ik ben op van de zenuwen
maar ja.

gr hartje

Hoi Fen,

Zoals hierboven beschreven inderdaad zo gaat het er aan toe op je eerste gsprekje. Ik hoop dat je veel antwoorden en steun vind op dit forum en wens je heel veel suc6
Ang...

Hoi Fen ik ben net als jij ook wat ouder 37 jaar. Bij werd er ook gelijk een uitstrijkje gemaakt, ik moest gaan tempen en met 5 dgn bloedprikken en daarna nog 2 keer., daarna heb ik een echo gehad om te kijken of alles goed was. Ik heb ook nog een echo gehad om te kijken of mijn nieren, en alles wat er in je buik zit te bekijken. later een hcg test gedaan en als laatste een kijkoperatie en daaruit blijkt dat ik een vleesboom heb van 9 cm, en die word er nu in sept. uit gehaald.tijdens die echo zagen ze wel iets maar konden het niet goed zien en dat is na 8 mdn later een vleesboom geworden.ze waren wel geschrokken dat het zo gegroeid was.ik hoop dat ik je niet bang heb gemaakt maar het gaat heel geleidelijk hoor.
ik wens jou en verder iedereen veel sterkte.
liefs winnie

Terug
Bovenaan