Nieuwe kleren kopen? Pfffffffff, wat een gedoe!

Hoi allemaal,

Moet even mijn ei kwijt. Gisteren nieuwe kleren gekocht omdat we volgende week een feest hebben waar ik graag netjes en feestelijk voor de dag kom. Pfffff, dat viel tegen! Ik ben nogal klein en dankzij de borstvoeding zijn mijn borsten wat nog wat groter dan normaal... geen enkel bloesje of shirtje zit echt goed, want past het bij mijn borsten dan is het bij de schouders te groot en slobbert het onderaan omdat het te lang en te breed is.
Ik was vooral zo onzeker; wat staat me mooi en wat niet? Ook mijn heupen zijn volgens mij in de baarstand blijven hangen, ik vond het maar lastig een mooi passende  broek te vinden. Heb ineens zo'n rolletje dat over de band flubbert!

Ach, ik weet wel dat ik echt geen slecht figuur heb, zeker voor 4 weken na de bevalling, maar ik vond mijn eigen onzekerheid erg confronterend, vooral omdat ik normaal zo goed weet wat ik mooi vind staan en wat niet....

Groetjes, Pietje

Ja, het is echt weer even wennen, he? Ik verkijk me er ook steeds op wat goed staat en wat niet, ik ken mijn eigen lijf niet meer. Bij mij zit het vooral op mijn heupen en daar waren al die uitwaaierende rokjes en stretch-jurkjes wel heel fijn voor... Maar ik moet zeggen dat ik winkelen minder leuk vind dan vroeger nu ik niet meer zo goed weet wat ik aan moet.

Groetjes,

Eveline

Ik kan eigenlijk alle kleding nog aan die ik voor mijn zwangerschap al had. Ik heb altijd grote borsten gehad (cup D) en dat dilemma van niet dicht willende bloesjes ken ik al jaren. Alleen nu met cup E is het nog erger ! En inderdaad, er blubbert net iets meer over broekbanden e.d. Jammer...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (9 weken)

oh ja, wat herkenbaar!

Ik pas eigenlijk niks van mijn oude kleding nog. Ik had altijd maat 38 'boven' (40 voor broeken). Nu zit ik op 42...ben dan ook nog 8 kilo zwaarder dan ik altijd was.

Vrolijk ging ik onlangs winkelen voor nieuwe kleding bij mijn vertrouwde winkels. Maar nergens paste ik de normale dingen. Ik heb echt huilend in de pashokjes gestaan!! Idd, van cup B naar een voor mij gigantische D, borsten puilen eruit (als de knoopjes er niet al vanaf zijn gesprongen) en verder zit overal gewoon extra vet. Gelukkig is mijn taille wel terug, heb ik tenminste nog iets van vorm........ en oh ja, hoe kan ik m vergeten.......een extra buik...........! flubberdeflubber...

Ten einde raad kwam ik terecht bij (ik schaam me haast, want vond dit altijd zoooo tuttig - sorry voor iedereen die er altijd shopt, past gewoon echt niet bij mij) Miss Etam, overtuigd dat geen andere winkel meer kleding voor me had. Daar heb ik 2 broeken gevonden en een zomerjas zelfs.... En inmiddels ben ik er achter dat ik maat 42 van de H&M ook pas (handig voor zomerse shirtjes die je 1 seizoen aanhebt) en XL van de Vero Moda soms ook. Probeer je maar voor te houden dat alles anders wordt na het borstvoeden en als je echt ontzwangerd bent. Dat houdt mij tenminste nog op de been. En als ik m'n kindjes zie, relativeert het de boel ook natuurlijk, al willen we allemaal gewoon lekker in ons vel en onze kleren zitten.

groetjes, Lara
mv Kyran & Isis, 1-12-2006

ik grijp in de winkel ook steeds het verkeerde.ik kan het niet meer inschatten wat me past,mn lichaam is zo anders van model.ik heb van de week mn kast uitgemest en echt alles gepast.gelukkig kan ik ruim de helft van de collectie nog aan.veel daarvan heb ik gekocht toen ik al zwanger was.dat scheelt.

Moeilijk he. Ik ben qua kilo's terug op het gewicht toen ik zwanger werd, maar qua lijf dus echt niet. Mijn bekken zijn ook veel breder. Heel irritant. Er zitten nog steeds rollen. Bah..... Ga morgen weer eens shoppen.... eens kijken of het lukt om zomerkleding te kopen.
Groetjes Veerle

Oh erg herkenbaar!!! In de winter kon ik mijn rollen nog verbergen onder een trui maar nu de shirtjes weer uit de kast komen word het een stuk moeilijker. Ik ga deze zomer maar onder mijn handdoek liggen i.p.v er boven op!! Ik ben nu hevig aan het Sonja Bakkeren.
Het goede nieuws is dat er 4 kilo af is het slechte nieuws is dat ik er nog 14 te gaan heb. Groetjes Mikkie.

Hi,

Dat had ik na mijn eerste bevalling ook, erg herkenbaar. Maar nu pas ik allang weer in mijn oude kleding.. Dat is wel een voordeel, misschien het enige voordeel, aan een vroeggeboorte. Die laatste 2 maanden heb ik dus gemist. Van de eerste was ik 20 kilo aangekomen, pfffffff.. dat ging er echt niet snel af. En nu was ik hooguit 5 kilo aangekomen en pas nog steeds in maat 34.

Liefs van SOPHIE
mama van Quinty 4-10-2004 en Naima 24-11-2006, 32 wnk 1530 gram was 19-1-2007 uitgerekend

Terug
Bovenaan