Toen ik ging scheiden heeft mijn ex in het ouderschapsplan opgenomen dat vóórdat nieuwe relaties worden voorgesteld aan de kinderen, mijn ex op de hoogte moeten worden gebracht en de nieuwe relatie moet ook aan mijn ex moet worden voorgesteld.

Nu is mijn ex, na 2,5 jaar gescheiden te zijn, nog steeds enorm boos op mij. Hij kan me geen gedag zeggen als ik de kinderen naar hem breng, hij geeft geen tot zo weinig mogelijk informatie door over de kinderen, en zijn houding is echt....gewoonweg irritant en arrogant. Kortom, het is niet echt een leuke man...:rolleyes: Ik heb ooit mediation voorgesteld, maar dat vind hij niet nodig, ondanks dat ik merk dat mijn jongste echt last heeft van zijn houding...

Mijn probleem is nu eigenlijk dit; het voelt gewoon niet goed om hem op de hoogte te stellen van mijn nieuwe relatie. Hij weet waarschijnlijk al wel dat ik een nieuwe relatie heb. Dus het voelt nogal redundant....Maar ik merk wel dat mijn nieuwe liefde voorstellen aan mijn kinderen daardoor ingewikkeld word; want ik vóel dus dat ik eerst mn ex officieel op de hoogte moet stellen. en...ik ben eigenlijk gewoon bang dat mijn ex 'iets' gaat doen....mn kinderen beïnvloeden, boos worden, op zn kop gaan staan....hij kan niet zo heel veel....maar toch ben ik bang voor zn reactie. Ik zie er zo tegenop om alleen al zo'n appje te sturen naar hem dat ik er wakker van lig.

Heeft een van jullie ervaring hiermee? En hoe is dat gegaan? Een paar ervaringsverhalen zouden misschien helpen minder bang te zijn....
 
Jij bent destijds akkoord gegaan met het ouderschapsplan dus ben je toch gehouden om de daarin opgenomen afspraken na te komen, hoe krom het ook voelt. Houd het zakelijk. Geef aan dat je conform artikel X uit het ouderschapsplan hierbij X officieel aan hem voor wilt stellen. Geef tevens aan dat jij het op prijs stelt indien hij zich neutraal richting je nieuwe partner opstelt en dat niemand gebaat is bij ongewenste gedragingen, vooral de kinderen niet.

Andere optie: ouderschapsplan aanpassen maar daar heb je - gezien zijn houding - een mediator en of advocaat voor nodig.
 
Laatst bewerkt:
Als je inzicht in de afspraken in het ouderschapsplan inmiddels gewijzigd is, wordt het tijd het plan zelf ook te wijzigen.

Het is mogelijk dat hij de kinderen negatief gaat beïnvloeden t.o.v. de nieuwe partner. Het is ook mogelijk dat je hem verkeerd inschat. Of dat je kinderen er minder gevoelig voor zijn dan je denkt?

Hoe oud zijn de kinderen, en hoe goed begrijpen ze de situatie al?
 
Is een foto van jullie samen niet genoeg voor ex? Of wil hij echt uitgebreid uit eten ed? Ik zou hem gewoon vragen hoe hij jullie nieuwe liefde graag zou willen vieren. Hij heeft het in het convenant op laten nemen, toch? Dan heeft hij ook wel een idee van een passende setting denk ik ;-)
 
Terug
Bovenaan