Nieuwe mama

<p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 16pt;">Hoi, </span></p><p> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 16pt;">Ik ben nieuw op deze forum maar heb al heel veel informatie kunnen halen uit eerdere topics.</span></p><p> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 16pt;">Wij zijn sinds twee maanden de trotse ouders van onze zoon Jace Jax en zitten nog steeds op een heerlijk blauwe wolk! </span></p><p> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 16pt;">Naast alle mooie en lieve momenten is het ook zwaar om voor het eerst ouders te zijn. Wij proberen alles zo goed mogelijk, dan wel niet perfect te doen voor onze zoon. Maar met name ik, twijfel of dit wel lukt.</span></p><p> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 16pt;">Ik ben al enkele weken bezig om onze zoon overdag in zijn bedje te laten slapen maar dit wil niet lukken. Hij slaapt enkel tegen je aan, nu natuurlijk bij mij omdat mijn vriend alweer werkt.</span></p><p> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 16pt;">O</span><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 16pt;">mdat ik overal lees dat het zo belangrijk is om ze wakker in bed te leggen en overdag in bed te slapen, probeer ik dat ook. Maar als hij begint met huilen, wat eigelijk direct is, probeer ik hem altijd even te laten huilen. Ondertussen leer je natuurlijk was echt huilen is en wat alleen een beetje jammeren is. Maar dit lukt mij nooit langer dan 10 minuten.</span></p><p> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 16pt;">Nu ben ik dus erg bang dat ik als ‘nieuwe mama’ iets verkeerd doe. Ik bied rust een regelmaat en volg een schema. </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 16pt;">- Luier verschonen</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 16pt;">- Voeding</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 16pt;">- Knuffelen</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 16pt;">- Spelen in de box/speelkleed</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 16pt;">- Luier check</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 16pt;">- Naar bed toe</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 19.1px;"> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 16pt;">Nu lukt het al niet meer om hem wakker in bed te leggen dus valt hij in slaap tegen mij aan, in zijn puckababy.</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 19.1px;"> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 16pt;">Maar wat doe ik nu verkeerd? De nachten gingen heel goed maar nu ook niet meer. Hij slaapt op zijn eigen kamertje maar ook daar wil ik misschien toch verandering in brengen. </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 19.1px;"> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 16pt;">Hebben jullie nog tips? </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 19.1px;"> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 16pt;">Het maakt mij heel onzeker als nieuwe mama en ik hoop hier advies en steun te kunnen vinden van meer ervaren vaders en moeders.</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 19.1px;"> </p><p> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 16pt;">Groetjes Kimberley </span></p>

Hoi Kimberley, 
wij hebben superveel aan het boek ‘baby in droomritme’ van stephanie lampe. Het boek leest heel makkelijk en de tips zijn duidelijk en ook echt uit te voeren. Ik heb het boek eerst geleend en daarna zelf gekocht. Zo nu en dan pak ik het er weer even bij. Ons zoontje is nu een supergoeie slaper, terwijl we hem eerst alleen in draagdoek of wiegend in slaap kregen. 

Hallo Kimberley !
Ik heb een dochtertje van ook 2 maanden.
Het slapen gaat hier s nachts heel goed maar overdag ben ik ook nog erg zoekende. Korte slaapjes vooral soms maar van 20 minuten.
Ben erg benieuwd wat de tips gaan worden.
S avonds doe je dan een echt bed ritueel ?

Ik snap je twijfel helemaal! Wij hebben een dochter van nu 18 weken die de eerste maanden ook niet in haar bed wilde slapen (zowel s nachts en overdag). Ze sliep wel goed tegen ons aan. Maar ik twijfelde of wij dan iets niet goed deden en of het 'ooit' vanzelf goed zou komen. Nou ik kan je zeggen; het kwam vanzelf goed! Op een gegeven moment sliep ze goed in haar bed en kan ik haar wakker wegleggen. Ook als ze even wakker wordt, slaapt ze zelf weer in. Ze is een echte slaapkop geworden! 
Ik zou zeggen, luister naar je gevoel! Je voelt vast heel goed aan wat je zoontje nodig heeft. Van dingen lezen en adviezen van anderen werd ik altijd onzekerder dan naar mijn gevoel luisteren. Als jij het volhoudt om hem tegen je aan te laten slapen (evt draagdoek/zak), lekker doen! Alleen maar goed voor hem, hij is nog zo jong en heeft jouw geborgenheid nog zo nodig. Het komt vanzelf goed en dan ga je het nog missen...:) 

Heel herkenbaar. Wat heb ik me onzeker gevoeld en ook een paar topics hierover geopend. Want er werd alleen maar gezegd dat een baby in zijn bedje moet slapen. Nou bij onze zoon werkte dat dus niet. Hij had echt duidelijk behoefte aan ons. Dat betekende voor mij veel dagen op de bank (series kijken haha). 's nachts sliep hij gelukkig wel in zijn eigen bedje. Ik heb me heel vaak afgevraagd of het ooit nog goed kwam, wanneer ik mijn vrijheid weer terug zou krijgen, wanneer mijn vriend en ik weer een avond samen zouden hebben. En ineens was het daar. We merkten op een gegeven moment aan hem (rond de 10 weken) dat hij bij ons onrustig begon te worden en toen hebben we dus besloten hem toch weer in zijn bedje te gaan leggen en meneer accepteerde het. Dat wil niet zeggen dat elk dutje zo makkelijk is gegaan en gaat, maar ik ben vanaf dat moment hem ook echt bij elk dutje in bed gaan leggen. Ik heb een week geen afspraken gemaakt en me echt gefocust op hem. Dat betekende dus de ene keer bij wakker in bed leggen meteen slapen, maar ook veel momenten dat hij het er niet mee eens was. Ik heb veel bij hem gezeten (aai over de bol, knuffeltje) en weer weg. Ik ben er niet van om mijn kind lang te laten huilen (ook omdat hij heel hysterisch kan worden, maar ook omdat hij dat niet verdient is mijn mening). Dus ik heb een week lang veeel bij hem gezeten, maar nu zijn we een paar weken verder en hij doet het super goed! Ik heb overdag mijn handen weer vrij en mijn vriend en ik hebben ineens weer avonden samen (ook al mis ik hem stiekem toch ook weleens hoor, lekker kroelen met de kleine). Het kost echt veel tijd en moeite, maar bij ons was het zeker de moeite waard. Ook omdat ik merk dat hij veel fijner slaapt in zijn rustige kamer dan bij mij beneden op de bank met een tv aan, huisdieren erbij, bel die gaat etc. Hij doet nog wel hazenslaapjes, de ene keer wordt hij dan chagrijning wakker en probeer ik hem weer in slaap te krijgen (niet uit bed halen, maar met een speentje en aai over de bol) en soms is hij uitgeslapen en komt hij weer lekker mee naar beneden. Veel succes en geniet er ook echt van, want het is ook wel heel bijzonder zo'n klein hummeltje die bij je slaapt.

Ik vond het altijd heerlijk als ie zo tegen me aan in slaap viel.. Dan ging ik er lekker voor liggen en sliepen we samen ?
Ik heb geen gouden tip voor je denk Ik, maar wat ik heb mee gekregen van de kraamverzorgende is dat je duidelijk moet laten merken of het dag of nacht is. Dus overdag gordijnen open doen als ie wakker is (Ik doe ze nu altijd samen open en dicht met mn zoontje) 
Volg je gevoel, en geen kind is hetzelfde dus wat voor de een wel werkt werkt voor de ander niet.

Hoi kimberley, 
Allereerst als je eigen gevoel zegt dat dit goed is dan kun je het niet verkeerd doen  Zo te lezen geef je volop liefde aan jullie kindje. Dat is al heel belangrijk.
Het is ook logisch dat je onzeker bent, alles is nieuw. 
Wat betreft het slapen is je zoontje onrustig met zijn armen/benen? Mijn zoontje was heel beweeglijk waardoor hij ook heel kort sliep. Ik ben toen begonnen met inbakeren in een pacco. Er ging een wereld voor ons en hem open. Hij viel rustiger in slaap en sliep steeds wat langer.
Als ik je een tip mag mee geven, kijk wat jullie fijn vinden en wat je wil bereiken (bijv elk slaapje in eigen bedje of wieg overdag en 's avonds en 's nachts eigen bedje) breng er een ritueeltje in (slaapzak aan, even kletsen, kusje en in bed) en houd dit beide vol. Zo wordt duidelijk voor jullie kindje wat er van geen verwacht word.. Hier werkte het muziekje van de babyfoon goed. 
Succes! En nogmaals je doet echt niks verkeerd. 
Groetjes Wendy 

Hi Kimberley, ik denk echt dat elke mama zich zo voelt! Het is zo herkenbaar dat je zoveel hoort (zoals je kindje moet wakker in eigen bedje liggen) en dat is uit eindelijk ook wel nodig. Ik heb mijn dochter de eerste weken gewoon overdag bij mij gehouden, ze zijn nog zo klein en vond dat zelf ook prettig. En na 3 maanden ging ze gewoon in eigen bedje slapen ook overdag, dan deed ik het voedingskussen in het bedje zodat het bedje wat kleiner en knusser was en zodra ze na paar weken het kussen als speeltje ging gebruiken haalde ik hem eruit. 
Maar ga zeker door zoals je bezig bent, en kijk naar je kindje en hoe blij hij is en dan weet je dat je goed bezig bent! 

Terug
Bovenaan