Nieuwe op dit formum

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben sinds december 2003 gestopt met de pil vanwege onze kinderwens. Sinds die tijd heb ik een onregelmatige cyclus. Soms 4 maanden niet en soms 2.5 maand.

Eind vorige maand heb ik een doorverwijzing gehad naar een gyneacoloog en is het sperma van mijn vriend gecontrolleerd. Van mijn vriend hebben we de uitslag. Alles bleek in orde. Vandaag ben ik naar de Gyneacoloog geweest. Mijn baarmoeder zag er goed uit alleen in mijn eierstokken zitten allemaal blaasjes. De arts geeft aan dat gebeurd als er geen eisprong plaats vindt. Ik moet nu een kuur van 5 dagen starten om mijn menstruatie op te wekken. Als dat is gebeurd moet ik de 2e en de 21e dag van mijn cyclus bloed laten prikken.

Daarna moet ik op controle komen. Misschien dat we daarna beginnen met clomid. Wie heeft deze procedure al een keer doorlopen?

Ik hoop graag iets van jullie te horen.

Groetjes Eva

Hoi Eva,

Welkom op het forum.
Ik heb deze procedure niet doorlopen. (wij hebben andere defecten zeg maar).
Ik lees hier wel veel verhalen over dus ik weet zeker dat 1 van de meiden je meer kan vertellen.

gr.Inge

Hi Eva,

Welkom hier!!

Wij hebben dit ook doorlopen.

Bij mij zitten mijn eierstokken ook vol met eitjes (te veel) en hierdoor kan waarschijnlijk een eitje niet goed rijpen. Ik heb ook bloed laten prikken en naar aanleiding daarvan ben ik Clomid gaan gebruiken.

Wat ik je wil aanraden is als je de uitslag krijgt van t bloed (Waarin men zegt of je wel of geen eisprong hebt), moet je echt even goed luisteren wat heb vrouwelijk hormoon is (dit heeft een andere naam)
Dit behoort 30 te zijn en bij mij is dat dus 14 en dat betekend dat ik geen eisprong heb gehad. Dit is dus erg belangrijk, want ik heb nu dus 3 maanden clomid gebruikt(1tablet, 5 dagen lang) en dit had bij mij dus geen nut. Ik heb nu ook medicijnen om me ongi op te wekken en daarna krijg ik 2 tabletten clomid per dag.

Liefs Flower

PS. als je wil kan je me erover mailen!! Flower20042005@hotmail.com

Hoi Flower en Inge,

Bedankt voor jullie reacties. Voorlopig zal het nog wel even duren voordat ik de uitslag krijg. Ik moet dus eerst 5 dgn lang provera 5mg slikken. Daarna schijnt het dat het 5 a 7 dgn duurt voordat je ongesteld wordt. En dan moet ik op de 2e en op de 21e dag van mijn cyclus langs komen om bloed te prikken.

Inge, je zegt dat er andere dingen spelen bij jullie. Wat speelt er bij jullie?

Flower, Bedankt voor je tip. Heb jij in die drie maanden tijdens clomid gebruiken helemaal geen eisprong gehad? Wat voor medicijnen heb jij gehad om je menstruatie op te wekken?
Ook Provera?

Liefs Eva.

Terug
Bovenaan