nieuwe poging

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn vorige bericht is niet goed doorgekomen geloof ik.

Weet iemand of je LH-hormoon tijdens of net na je eisprong weer laag is? Ik heb nl. vandaag een ovulatietest gedaan en die was negeatief, gisteravond was er een heel licht streepje zichtbaar. En ik weet zeker dat ik vandaag de eisprong gevoeld heb.

Ben je tijdens je eisprong of net na je eisprong eigenlijk nog lang vruchtbaar? Ik lees en hoor daar zoveel verschillende dingen over. Op sommige sites hebben ze het over 48 uur en op andere sites (bv. predictor .nl) hebben ze het over een paar uur. Ik heb zelfs wel eens gehoord dat je al te laat bent als je je eisprong hebt gehad?

Iedereen die zwager is gefeliciteerd en geniet ervan!

Groetjes

Na je eisprong daalt inderdaad het LH-gehalte weer. Als je een positieve ovulatietest hebt, kun je binnen 24 tot 36 uur je eisprong verwachten. Als je dus een posi ovutest hebt, is het verstandig om z.s.m. te gaan klussen, want je ei blijft maar een paar uur in leven, terwijl zaadcellen wel 48 (soms zelfs 72) uur blijven leven. Daarom kun je het best een dag voor je eisprong (of dus op het moment dat je een positieve ovulatietest hebt) gaan klussen.

Veel succes!!

Terug
Bovenaan