nieuwe "aanmelding" juli 2008 club

Hallo allemaal,

mijn naam is Siem en als jullie het leuk vinden kom ik ook gezellig meekletsen. Hopelijk wil Janine (geloof ik) mij op de lijst zetten. Ik zag dat er nog niemand stond bij 20 juli dus kan ons toekomstige meisje/jongetje dit plekje innemen.
Ik ben zelf 32 jaar. We hebben al een vrolijke dochter die begin juni 2 jaar wordt. Dit is trouwens mijn 4de zwangerschap. De 2de en 3de zwangerschap  zijn helaas  fout gegaan maar dat verdwijnt naar de achtergrond nu het allemaal goed gaat gelukkig.......de ergste onzekerheid is voorbij!

Mijn  2de zwangerschap  duurde 18 weken en toen  zat ik (tot die tijd) ook op een forum wat ik erg leuk vond.

Ik voel me verder goed, ben nog bijna niet aangekomen maar  trek 's avonds wel een wijde broek aan omdat mijn buik dan uitzet........

groetjes van een erg blijde mama!

Welkom Siem!

Natuurlijk klets je hier gewoon gezellig mee! Fijn dat je je zo goed voelt en dat je nog maar nauwelijks gegroeid bent, ik pas mijn oude kleren niet meer (dit is mijn derde zwangerschap, 2e kindje)! Vind het niet zo erg hoor, die buik is ook wel weer gezellig.
Ik kan me voorstellen dat je moeite had om vertrouwen te krijgen in deze zwangerschap. Met 18 weken een vroeggeboorte krijgen, lijkt me helemaal afschuwelijk. Word je nu extra   in de gaten te houden?

Groetjes, Kaskes

Hai Kaskes,

leuk dat je zo snel reageert. Krijgen jullie nou ook een tweede kindje? Verloopt jou zwangerschap goed? Of moet ik even in de geschiedenis van het forum kijken?
Het klinkt misschien heel heftig maar we hadden een kindje met Down en hebben  toen  besloten om het kindje niet verder te laten groeien. Best heel heftige periode geweest zeker ook  omdat ik 9 mnd daarvoor bevallen was van een gezonde dochter. Het voelde allemaal heel tegenstrijdig. Daarna heb ik (in juli) na 8 weken een miskraam gekregen. Dit was voor ons minder heftig niet leuk natuurlijk maar dit was nooit  levend geweest dus dan hoef je ook geen beslissing te nemen die neemt de natuur.
Nu hebben we de combinatietest gehad (we durfden geen vlokkentest vanwege de miskraamkans ookal is die maar 0,5%). De  uitslag was bij ons 1 op 2700 (van de combinatietest)  en ze hebben nog wel een vruchtwaterpunctie geadviseerd maar omdat dit alleen maar stress opleverd en we dit kindje toch willen houden laten we het zo...we hebben er alle vertrouwen in dat het goed komt. We hadden trouwens de niet erfelijke vorm en we hebben ook nog een chromosoom test gehad (bij onszelf) die helemaal goed was. We zijn nu op een punt dat we de natuur de natuur willen laten en hebben er ook vertrouwen in dat het nu goed is. Het scheelt misschien dat we al een gezonde lieve dochter hebben.
We zouden nu dus wel allerlei extra controles kunnen hebben maar daar maken we zo min mogelijk of eigenlijk geen gebruik van.

Ik ga steeds meer genieten en we hebben het ook sinds 2 weken aan onze omgeving verteld dat maakt het ook allemaal wat leuker en echter vind ik.....

Geniet ervan hè!

greets Siem

Hoi Siem,

Wat een moeilijke beslissing hebben jullie moeten nemen, zeg! Het lijkt me bijna ondoenlijk.

Wij hebben geen combi-test laten doen. Ik ben net 31 en ik zou me ontzettend zorgen gaan maken als we een verhoogde kans bleken te hebben. Het grootste risico bij kinderen met syndroom van Down, is dat het hartje niet goed is. Aangezien ik zelf een gaatje in mijn hart heb, kijken ze dat bij de 20wkn echo extra goed na. Ik heb heel erg het gevoel dat het goed zit (in tegenstelling tot mijn vorige "korte" zwangerschap. En dat bleek toen dus ook terecht: miskraam op 14 oktober). Ik ga maar gewoon van mijn gevoel uit en dan komt het allemaal goed!
Ik heb op het moment veel bekkenklachten. Waarschijnlijk gaan ze niet meer weg tot na d ebevalling. Erg balen, want ik kan nu ook echt even niet werken (ik sta voor de klas) en thuis en met ons 3 jaar oude dochtertje gaat het allemaal niet soepel. Echt een domper. Maar we slaan ons er wel door heen!

Voel jij al leven? Ik ongeveer 1 keer per dag voel ik een plopje. Zo gezellig weer! Daar keek ik echt naar uit en nu is het al zover. Had ik nog niet verwacht want ik ben nu 15 wkn, maar ik vind het weer heerlijk: Lekker op je rug liggen, handen op je buik en dan ineens: BLOEB!

Blijf maar lekker genieten

Groetjes, Kaskes

Terug
Bovenaan