nieuwe ronde

Goedemorgen meiden,
Ik ben vorige week woensdag 19 mei ongesteld geworden. Ik had een cyclus van 30 dagen. Voor na een miskraam vond ik het niet slecht. Ik ben tot de ontdekking gekomen door te temperaturen dat ik 10 dagen na mijn ei ongi wordt. Ik weet alleen niet waar ik van uit moet gaan mbt mijn cyclus. Voor mijn zoontje had ik een cyclus van 28 dagen. sinds ik gestopt ben met de pil een cyclus van 24 dgn, daarna zwanger (met miskraam)(had wel mijn ei op dag 12), en nu 30 dagen. welke dagen moet ik nu klussen? ik zit nu op dag 6 en ga ervan uit dat ik tussen 12 en 16 juni mijn nod zal hebben.
alvast bedankt voor jullie reacties
groetjes Bianca H

Hoi Bianca H,
hopelijk kan ik je helpen. Ik heb ooit van het internet de volgende rekensom geplukt voor de vruchtbare dagen:
Je vruchtbare dagen liggen tussen dag a en dag b, waarbij dag a = het aantal dagen van je kortste cyclus - 18 en dag b = het aantal dagen van je langste cyclus - 11. Bij jou dus tussen dag 6 en dag 19. Maar bij deze berekening gaan ze uit van een eisprong 12 tot 16 dagen voor de menstruatie. Als dat bij jou steeds precies 10 dagen is, is het dus tussen dag 12 en 21.

Succes ermee, liefs, el.

Terug
Bovenaan