nieuwe tijdskinderen of sensitieve kinderen

Wie weet er misschien wat meer over,ik kreeg dit van de week bij mijn zoontje op school te horen dat hij dit in verschillende  opzichten zou hebben of hoe je dat ook noemt.
Ben er nu over aan het lezen en moet zeggen dat het soms wat zweverig overkomt maar eigenlijk ook zeer interessant is.Zeker als een heleboel dingen op zijn plaats gaan vallen.Mijn zoontje voelt zoals gewoonlijk voor hem al aan dat er iets gaande was en vroeg wat er was, ik wilde er eigenlijk eerst iets meer over weten maar, kreeg daar geen kans voor hij bleef maar doorvragen totdat uiteindelijk ik hem uitlegde wat er gezegd was op school en het was  voor hem al een erkenning dat we het nu wisten ,en hij is er ook erg rustig onder.wie heeft dit ookmet haar zoon of dochter en heeft misschien wat tips.  
 
Hai,
Volgens mij heb ik ook 2 van de zgn nieuwetijdskindjes. Is ooit door een alternatieve mevrouw tegen me gezegd, maar heb er nooit zoveel mee gedaan. Tot ik ineens een paar maanden geleden een boek over nieuwetijdskindjes ben gaan lezen en pats, boem, er viel wel heel veel op z'n plek.
Ook ik vind het hier en daar zweverig, maar het intrigeert me heel erg. Ook het idee erachter. Zou het zo zijn? Zouden deze kindjes meer weten dan wij? over   het doel op deze aarde? Moeten ze ons een nieuw tijdperk in leiden?
En wat is er zo anders dan aan onze kindjes?
Waarom zijn er tegenwoordig zoveel kindjes met adhd, depressie of een vorm van autisme? Heeft dat geen andere reden????? Zo vraag ik me dus heel veel dingen af.
Om meer te weten te komen, is het fijn om in de bieb een boek te halen hierover, en op internet te struinen naar informatie. Een hele zoektocht, niet alleen om je kind beter te leren kennen maar eigenlijk ook jezelf.
Wat bijzonder dat de school van jouw kind hiermee kwam, volgens mij vinden de meeste basisscholen het vooral een beetje te alternatief, nog??????
 
Bedankt voor je reactie ik ben  ondertussen al veel er mee bezig geweest en ben  al inderdaad ook naar de bieb geweest.
Eventueel een goed boek om aan te raden is ANDERS BEKEKEN !!! goed uitgelegd wat je  eigenlijk met dit kind kunt bereiken  en hoe hij zich kan voelen ook goede voorbeelden heb ik er uitgehaald.
Je vond het knap dat ze er op school over begonnen waren dat is ook zo,mijn zoontje valt erg op door zijn uitspraken en hoe hij met je praat soms heb je het gevoel dat je met een volwassene aan het praten bent en dat dacht  de juf nu dus ook en vroeg zich af of het aan haar zou kunnen liggen.Heeft toen hulp gevraagt  en gekregen en samen zagen ze dat dit een bijzonder inteligente jongen is en precies  weet wat hij wil maar ook hoe hij dit wil en ook hoe hij dit kan bereiken.Al met al een hele bijzondere jongen hij voelt de dingen aan die jij denkt.Wij moeten in ieder geval hulp zoeken zegt de school dat gaan we zeker ook doen moet alleen nog uitvinden hoe wat en wanneer en waar ik die hulp kan krijgen maar dat gaat ons ook lukken dat voel ik dan weer aan!!!!        
 
mijn dochter (bijna 4) is Hoog Sensitief  , word aangeduid als hsk bij kinderen en hsp bij volwassenen.
er is veel over op te zoeken op internet: www.hoogsensitief.startpagina.nl.  er is wel een verschil tussen nieuwetijdskinderen en hsk.
maar dat weet je als ouder zelf het beste.
mij dochter gaat in aug naar de basis school en ik weet niet of ik ze daar moet vertellen dat ze hsk is. je wilt er ook niet gelijk een stempel op zetten.
de juf van de psz zag aan haar gedrag dat ze hsk is en heeft ons geholpen met de hulp in de juiste richting te vinden. dit gaat nu redelijk.

je kunt idd soms de indruk krijgen dat het wat zweverig is, maar dat moet je maar naast je neer leggen. ik heb daar ook niet zo veel mee.
ik hoop dat jullie beide de antwoorden vinden die je zoekt.
en het is niks vreemd hoor of iets om voor je te schamen.
het is een karakter eigenschap en 1 opde 5 mensen heeft het, alleen de meeste weten het niet.

conny
 
Hoi Conny

Bedankt voor je reactie ik had deze site ook doorgekregen en er al mee aan de slag gemoeten.Onze zoon is hoog sensitief en hoogbegaafd met paranormale gave, het is een hele hoop voor een  zes jarige ook omdat hij nu moeite heeft met slapen,heeft soms nachtmerries . Hij ziet mensen die er niet meer zijn ,hij zegt dat ie dat niet erg vindt maar durfde het eerst niet tegen ons te zeggen.
 We hebben hulp gezocht bij ons in de buurt iemand die er meer van af weet en hem helpt om die nare dromen en agressie kwijt te kunnen.
 Hij vertrouwd haar en laat zich zelf erg goed helpen hij zei  dat hij rust zocht en ik geloof dat hij dat nu langszaam aan het vinden is ,hij praat  met ons nu heel open dat hij verschillende mensen ziet die ons erg dierbaar zijn en hij leert daar nu mee om te gaan door heel duidelijk te zeggen als hij niet wil dat  ze er zijn als geen zin heeft of geen tijd.Ik ben dan ook ongelooflijk trots op hem want is en blijft toch ons kleine knulletje.
Net als hem leren wij ook dat is toch erg bijzonder dat je dat als ouders mee mag maken want dit maakt niet elke ouder mee.

Groetjes Angelique      
 
hallo,
alle kinderen van deze tijd noem je nieuwetijdskinderen simpelweg om dat ze in deze tijd geboren worden. kinderen van deze tijd voelen van binnen uit (innerlijk weten) hoe het bij hun zit en sommige kinderen voelen dat bij anderen. vroeger accepteerden wij als kind autoriteit maar die tijd is voorbij. in de klas zie je dat kinderen iets horen van meester of juf maar denken vervolgens ik voel dat heel anders. ze willen dat graag kwijt bij meester, juf, ouder, etc. maar vaak wordt dit vertaald in houd je grote mond, doe niet zo vervelend en er zijn kinderen die dat heel sterk voelen en die noemen wij adhd. er zijn zoveel kindern die de titel adhd of pdd-nos krijgen en die dat echt niet hebben. we moeten veel meer luisteren wat er achter een uitspraak of grote mond zit. balkenende heeft wel gelijk met zijn waarden en normen maar niet in het autoriteit sausje waar hij het in wil stoppen.
índividualiteit ja, uitvoering egoisme nee

Groetjes van knof
 
Terug
Bovenaan