Nieuwe werkgever/ overstappen job en PCOS/ zwangerschap?

<p>Hallo meiden,</p><p>Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik actief was op dit forum. Ik wilde me even helemaal losmaken van al het obsessief lezen maar nu heb ik toch even een vraag die ik niet met naam en al online wil zetten dus vandaar dit forum.</p><p>3 jaar geleden ben ik begonnen met ovulatie inductie vanwege PCOS. In nov 2019 is daar een zwangerschap door ontstaan, helaas heb ik een miskraam gehad met 10 weken. Daarna ben ik nog twee keer zwanger geweest in februari 2020 en april 2020. In feb. is het misgegaan met 8 weken en in april met 6. Vreselijk om dit mee te maken.<br /><br />Nu ben ik bezig met Gonal F en zit ik in de vierde ronde in afwachting van menstruatie. <br /><br />Nu heb ik eigenlijk een vraag gerelateerd aan werk. Ik werk al 10 jaar bij een hele fijne werkgever, werk daar echt met heel veel plezier maar het is een flink eindje rijden (ik zit 3 uur p. dag in de auto). Zij zijn op de hoogte van de situatie en geven mij alle ruimte om naar alle ziekenhuisbezoeken ed. te gaan. Echter breekt de reistijd mij steeds meer op. Onlangs is mij een hele mooie functie aangeboden, een stuk dichter bij huis en helemaal wat ik altijd al voor ogen heb gehad. Ik ben dus super enthousiast en ik weet dat dat van beide kanten is dus ik kan wat hun betreft zo aan de slag. <br /><br />Echter vind ik het maken van de overstap heel lastig vanwege mijn kinderwens/ het traject. Moet ik het wel of niet vertellen? Aan de ene kant denk ik; ik ga er gewoon voor want het kan nog wel heel lang duren en ik kan niet altijd alles plannen vanwege het zwanger raken maar ergens voelt het ook niet terecht als ik het niet meld. Wat als ik nu wel heel snel zwanger ben? Misschien geven ze me dan geen vast contract.<br /><br />Ik wilde gewoon even weten of er hier meiden zijn die ervaring hebben met dit soort situaties en mij misschien tips kunnen geven. Hoe hebben jullie dit gedaan?<br /><br />Ik hoor het graag, en... sorry voor het lange verhaal!</p><p>Liefs xoxo </p>

Ik spreek nu voor mijzelf, maar in deze rare tijden, waar de komende tijd waarschijnlijk bedrijven gaan omvallen, zou ik blij zijn met mijn vaste aanstelling. Ik zou niet overstappen zonder het nieuwe bedrijf niets te vertellen. Dat vind ik persoonlijk niet eerlijk, al ben je het natuurlijk niet verplicht. De werkgever is wel verplicht je de ruimte te geven voor ziekenhuisbezoek enzo, maar inderdaad kan het wel een vast contract in de weg staan..
Waarom leg je het nieuwe bedrijf je dilemma niet gewoon eerlijk voor? Kijk hoe zij erop reageren. Als zij nog steeds enthousiast over je zijn, dan zou ik een overstap zeker overwegen. 

Terug
Bovenaan