Nieuwe Zorgverzekering

A

Anoniem

Guest
Ik ben net 7 weken zwanger en ben erg benieuwd wie er ervaring heeft met zorgverzekeraars en vergoedingen voor zwangerschap etc. Welke zrogverzekeringen zijn op dit gebied erg goed? Tips zijn erg welkom
groet Dorinda.

Ik kreeg toevallig vandaag de papieren voor volgend jaar binnen van mijn verzekering.
Ik ben AV Top verzekerd bij DSW verzekeringen en blijk 100 % van de kraamzorg vergoed te krijgen (van de eigen bijdrage) en een kraampakket + een cadeautje. Ook krijg ik bij een ziekenhuisbevalling (poliklinisch)  zonder medische indicatie een bedrag van 115 euro vergoed.

Het houdt wel in dat ik een maandelijkse premie van zo'n 110 euro moet betalen. Dit is dan zonder eigen risico en zonder zorgtoeslag.
Het is wel zo dat als ik per kwartaal, halfjaar of jaar betaal ik korting krijg op de premie, maar dit is maar een paar procent (max. 3%).

Ik heb geen vergelijkend materiaal verder, dus weet niet of het goed of slecht is.

Dag dames,

Ook ik ben verzekerd bij DSW AV Top en heb verder ook niet zoveel vergelijkingsmateriaal maar ik weet wel dat DSW qua kraamzorg heel royaal is vergeleken met anderen. Bij mijn eerste bevalling was ik ook bij DSW verzekerd en alles is betaald en ik heb me dat betreft nergens zorgen over hoeven maken. Dus DSW is een aanrader.

He ladies,
alles gaat natuurlijk op de schop met de nieuwe zorgverzekering, dus het is nog wat moeilijk vergelijken. Om onder de eigen bijdrage van de kraamzorg uit te komen moet je je ws aanvullend verzekeren. en nu zijn er nog andere zaken die belangrijk zijn, zo kwam de eerste dag na mijn bevalling de verpleging zeggen dat ik contact op moest nemen met mijn verzekeringsmaatschappij over hoe lang ik mocht blijven. Ik mocht namelijk al naar huis, maar mijn kleintje niet. Van sommige maatschappijen mochten vrouwen maar 4, soms 5 en bij andere 7 dagen blijven. Van mijn verzekeringsmij., VGZ,  mocht ik zo lang blijven als dat het z'huis nodig vond. Sociale indicatie was daarbij ook een indicatie (dus bv geven of bij je kind willen zijn). Van het z'huis mocht ik 7 dgn blijven, dus dat heb ik ook gedaan. Nooit bij stil gestaan vantevoren, maar ik was heel blij dat ik mocht blijven.

Groetjes,
Tineke

Terug
Bovenaan