nieuweling met PCOS

Hallo Allemaal,

Even voorstellen. Ik ben 31 jaar en moeder van een zoontje van 3. Al ruim een jaar ben ik gestopt met de pil en sinds dien is mijn cyclus een drama. Eerst was ik bang dat het zou komen omdat ik met een keizersnede ben bevallen en dat daar door nu iets niet goed zou zijn. Maar dat gaat niet op omdat ik na de bevalling een redelijke regelmatige cyclus had. Tot dat ik weer aan de pil ben gegaan.
Nu ben ik toch maar naar de huisarts gegaan, want het schiet zo niet echt op. Ook kreeg ik last van meer symptomen van PCOS. Hij gaf mij als advies om een paar kilo aftevallen, te temperaturen en een afspraak te maken met de gyn.
Vandaag ben ik bij de gyn. geweest en heb een inwendig onderzoek gehad. Daar waren duidelijk de cysten te zien. Ook moest ik bloed prikken en als mijn menstruatie begint moet ik nog een keer bloedprikken. Ik ben heel benieuwd.
Zijn er vrouwen die ook last hebben van PCOS. En hoe is jullie medisch traject tot nu toe? Helpt het inderdaad als je 5 kilo afvalt?

groetjes mama van koen

hoi hoi,

ook ik heb pco en idd dus last van overgewicht

heb 2,5 jaar in de mmm gezeten en totaal dus iets meer dan 3 jaar over gedaan om zwanger te worden

ik was door het overgewicht lastiger te stimuleren met hormonen

dus JA het helpt idd zeker wel om aftevallen als je te zwaar bent

misschien dat je ook nog iets aan deze site hebt

nl.msnusers.com/vrouwenmetpco/watispco.msnw

succes

groetjes moekje, pco'er   inmiddels 27 weken zwanger

Hoi hoi,

Ik heb ook PCO en ook een overgewicht...
Gelukkig reageer ik heel goed op de hormonen.
Mijn gyn heeft wel eens aangegeven dat het evt. fijn zou zijn om af te vallen, maar er zat geen must achter.

Toi toi toi

mama Peet

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reactie.
Ik ben nu 3 weken goed aan het opletten wat ik eet en al 2 kilo kwijt! Dus dat gaat al de goede kant op. Nu nog even afwachten tot dat de rode duivels zich aankodigen dan kunnen we weer bloed laten prikken. Ben zeer benieuwd wat daar verder nog uit komt.
Dat zullen wel een aantal buisjes zijn.
Ik moet het laten prikken aan het begin van de menstruatie. (2/3dag)
Heeft een van jullie dat ook moeten doen?
Moekje bedankt voor de tip van de wedsite! Ik ga hem zeker even doorspitten.

groetjes mama van koen

Terug
Bovenaan