Nieuweling

Hallo allemaal... Fijn om te weten dat ik niet de enige ben die het prettig vindt om af en toe eens de zenuwen met iemand te delen. Ik zal me even voorstellen.. Mijn naam is Lill, ik ben 27 jaar en december 2002 gestopt met de pil. Nog steeds niet inverwachting en ook nog nooit eerder zwanger geweest. Spijtig! Na 1 1/2 jaar toch de stap maar genomen om naar het ziekenhuis te gaan en daar hebben we afelopen maand de eerste testen doorstaan.. Bloedprikken (ik voel me af en toe net een speldenkussen) echo, spermaonderzoek, weer bloedprikken, weer echo, weer spermaonderzoek, labaratoriumonderzoeken, progresteron-gehalte meten, weer echo, en weer ongesteld geworden..... Vandaag maar weer een afspraak gemaakt bij het fertiliteitsteam want we zetten de schouders er maar weer onder, volgende ronde nieuwe kans! over ± drie weken gaan we op vakantie en dan hopen we maar dat we met z'n 3en terugkomen.. zolang er nog geen schrikbare dingen aan het licht zijn gekomen bij deze onderzoeken hopen we maar op een "spontane" zwangerschap. Donderdag gaan we weer naar het ziekenhuis en dan zulllen we waarschijnlijk wel te horen krijgen wat de volgende stappen gaan zijn... Ik vind het wel spannend allemaal maar het heeft me ontzettend veel rust gegeven. Het idee dat er nu in ieder geval bekeken gaat worden waarom het zo lang duurt. Normaal gesproken deed ik ovulatietesten die je bij de drogist kunt kopen om een beetje inzicht te krijgen wanneer ik mijn menstruatie kon verwachten. Want de ene maand was kort en de andere weer lang, daar zat soms wel een week verschil tussen en jullie weten natuurlijk dat een week dan errug lang duurt! Nu we naar het ziekenhuis zijn gegaan ben ik daarmee gestopt. Ik hoop dat het voor ons niet veel langer meer hoeft te duren en voor jullie natuurlijk ook! Heel veel liefs, en tot snel. Lill.

Hoi Lill.

Fijn dat je dit forum hebt gevonden, kun je af toe je ei met iemand delen die in hetzelfde schuitje zit. Tje je bent ook al lange tijd bezig. En wat ik begrijp is uit de onderzoeken nog niets gekomen. Je schrijft weer een afspraak te hebben bij de fertiliteitsarts, wat gaan ze dan doen. Of willen jullie alleen op de spontane manier zwanger worden, dus niet een handje geholpen worden door de medici. Dat kan ieder heeft daar zijn redenen voor. Maar hier op het forum kun je zoveel mopperen, vragen stellen, je zenuwen en verdriet delen als je zelf wilt. Welkom dus.

Liefs Molly.

Hoi Lill,

Welkom om het forum hoor. Is een fijne plek om je frustraties, verdriet maar ook je plezier of geluk van je af te schrijven.

Veel succes donderdag!
Hou ons op de hoogte!

Liefs,
Joan

Dag Molly,
Fijn dat je zo snel iets laat horen!
We weten eigenlijk niet exact wat de volgende stap zal zijn.. dat horen we waarschijnlijk donderdag. We willen zo graag een kindje, dat we er echt ontzettend veel voor over hebben en als dat betekent dat we de mogelijkheden die er zijn zeker zullen benutten. Maar zoals je al begreep hebben ze nog niets gevonden wat het voor ons voorspelbaar maakt. Ik denk dat ze pas met een bepaalde behandeling kunnen starten als er een handvat is wat aangepakt kan worden. We hebben ook goed overwogen wat de medische ingrepen kunnen gaan zijn van IVF tot ICSI aan toe, je hoort wel eens dat mensen in dat traject worden meegesleurt en dat noemen ze dan "in de fuik gelopen"... nou hebben wij onszelf eerst goed kunt informeren over de eventuele medische stappen die we bereid bent te doorstaan, ik heb daar een geweldig interessant boek over gevonden. Dat heet ZWANGER WORDEN en het is het nieuwste boek van Mariel Croon. Het is het eerste boek dat ik tegen ben gekomen dat alleen over zwanger WORDEN gaat. Er staat niet een foto van een baby in, alleen PRACHTIGE foto's van zaadcellen, eicellen follikels, bevruchting etc.
Ik vind hier zo ontzettend veel informatie in dat mijn man weleens grapt dat ik onderhand zelf een bek kan gaan schrijven.
Die eerste stap naar de huisarts zet je niet van de een op de andere dag toch? Hebben jullie die stap gezet en zo ja... Hoe hebben jullie dat ervaren? Hopelijk tot snel!
Liefs Lill.

Dag Joan jij ook bedankt voor je spontane reactie! Ik zal jullie zeker op de hoogte houden! En ik wil ook even melden dat ik blij ben dat ik eens ongeremd open kan zijn over iets wat wij al zo lang voor ons houden.
Ik heb niet altijd de gelegenheid om over de laptop te beschikken want die heeft m'n man nodig voor z'n werk, maar als ik even kan zorg ik dat ik even kijk of er nog nieuws is!
Liefs Lill.

Welkom op het forum, hopelijk voel je je hier snel een beetje thuis. We hebben over het algemeen veel steun aan elkaar, de ene keer heb ik dat erg nodig en soms meer als de andere keer. En je kan ook helemaal met een ander meeleven. Maar goed dat zal je snel genoeg merken, ik heb er zelfs een aantal echt goede vriendinnen van gekregen.
We zitten allemaal in het zelfde schuitje, dus we begrijpen elkaar en zijn er dus ook voor elkaar.
Succes op het fertiliteitsspreekuur, en laat weten hoe het was he!

Groeten,
Cynthia

nogmaals welkom (had een algemeen berichtje geschreven)

lekker he, dat je even onder elkaar kan zijn. andere mensen zitten daar toch niet altijd op te wachten en dan moet je soms zo veel uitleggen...

ik vond t ook fijn om naar de huisarts te gaan, of ten minste ,wat je zegt: eindelijk wordt er iets aan gedaan. als ik ongesteld werd had ik altijd t gevoel ' iemand moet me helpen' want dit klopt niet!!!!!! en dat bleek ook zo te zijn, (ter info (ik neem aan dat je niet t hele stuk gaat lezen hieraan vooraf) ik heb endometriose (buitenbaarmoederlijk slijmvlies) en kon daardoor niet zwanger worden. heb een operatie gehad en zit nu eindelijk (na nog een kuur) weer in t ongi-nod traject. deze week = ei-week hoop ik.)
ik hoop voor jou dat er snel duidelijk komt wat er aan de hand is. ook al was t superslecht nieuws bij mij: het geeft toch een stukje rust. niet dat t makkelijk is, maar onzekerheid kan je gek maken. maar misschien heb je gewoon een beetje pech gehad, wie weet. hou je ons op de hoogte? ik hoop t beste!
Je kan hier ook lekker over andere dingen bomen hoor!
groetjes, lis

Hai Lill,

Leuk, weer een spontane meid bij de meidenclub! Welkom hier.

Ik sluit me helemaal aan bij de woorden van de andere meiden hierboven, we delen lief en leed!

Ik kan me goed verplaatsen in je verhaal en herken dat gevoel van rust wat je schrijft, nu weet je dat er serieus naar wordt gekeken over hoe en wat mbt jullie hevige kinderwens.
Spannend dat je do.dag weer naar het zh moet en hopelijk weer een stapje verder komen. Zou fijn zijn als je cyclus een beetje in een regelmatig ritme komt! Daar helpt de gyn. je vast snel mee.

Leuk dat je zo positief schrijft over dat boek van Mariel Croon, ik overweeg het ook te kopen.

Lekker idee dat jullie deze onderzoeken + uitslagen ed allemaal nu horen en dan strakjes een welverdiende vakantie hebben!

Ik hoop voor je dat je, net als Luna hier, de MMM niet in hoeft als blijkt dat je toch ineens zwanger bent.

Veel suc6 do.dag en tot snelli.
liefs, Suus

Terug
Bovenaan