nieuwetijdkindje?

Hallo

Mijn oudste zoontje van 3 jaar en 3 maanden heeft al sinds een aantal maanden een probleem. Namelijk als volgt. We wonen in een enorme rot buurt waar heel veel is gebeurd. Brandstichting,schietpartij,hennepkwekerij  en heel veel ruzie op straat. We hebben hier van die duplexwoningen waar dit soort dingen allemaal gebeuren en natuurlijk allemaal s`avonds als de kinderen op bed liggen. Toen we hier kwamen wonen wisten we dus niet dat het hier allemaal zo erg was. Mijn zoontje is een zeer gevoelig jongentje die heel veel prikkels oppikt zowel negatief als positief. Nu is hij sinds een aantal maanden elke keer hysterisch wakker en staat hij voor het raam te schreeuwen nee nee ga weg. Net of hij dus wat ziet. Alleen is er niks. Ik ben toen met hem naar een alternatieve geneeswijze geweest en die vertelde mij toen dat de oudste een zeer gevoelig jongentje is. Oftewel een nieuwetijdskindje. Ik heb daar veel over gelezen en inderdaad de kenmerken herken ik wel in hem. Ze hebben me ook verteld dat het beter zou zijn voor hem als ik zou gaan verhuizen met hem. Maar ja zie maar een andere woning te krijgen hier. De wachttijd is ongeveer drie jaar. En urgentie is moeilijk te krijgen. Het begint alleen nu wel ernstige vormen aan te nemen. Als ik hem in bed leg dan gaat hij zo ver overstuur dat hij gaat overgeven en dat hij helemaal staat te trillen met zijn lijfje. Dat is toch niet goed lijkt me? Ik laat hem ook niet helemaal overstuur worden omdat ik dus weet wat ervan komt. Ik weet eigenlijk niet meer wat ik ermee moet. Als je naar een arts ermee loopt heb je kans dat je in de malle molen terecht komt met de gevolgen van dien. En of dat nou zo goed is voor een kindje zo gevoelig? Wie herkent dit en weet hiermee raad? Het is in ieder geval duidelijk dat hij heel erg bang is maar waarom en wat ik hiermee kan ik weet het niet meer? Hoort dit echt ook bij de kenmerken van een nieuwe tijds kind? Hij ligt dus nu regelmatig bij ons op de kamer in een campingbedje omdat hij s`nachts dus ook helemaal overstuur wakker word dat hij staat te trillen met zijn lijfje helemaal overstuur. We hebben al een lampje op de kamer branden maar het helpt niks. Ik ben inmiddels weer zwanger en eigenlijk wil ik dus echt dat als de kleine straks er is dat de oudste dus echt wat rustiger is s`nachts voor het gezin maar ook voor hem zelf. Wie weet hiermee raad??

Zwanger moedertje
20wkn en 3 dagen
 
Hallo,


Ten eerste vind ik het hartstikke goed van je dat je de gevoelens van je kindje niet onderkent.
Je hebt geen idee hoeveel kinderen erg gevoelig zijn voor al het goede maar helaas ook kwade wat om ons heen hangt en daarin niet begrepen worden door de ouders. Voor deze kinderen is het extreem zwaar want 'mama vind me gek en raar'. Dus nogmaals 'geweldig'!!.

Ik heb zelf ook een mannetje van 3 jaar die zo gevoelig is. Wij zitten wel in een gunstiger buurt dan jij, maar hij heeft ook wel een last van negatieve gevoelens en slechte entiteiten (overledenen). Wat wij hebben gedaan is een overleden opa of oma (of iemand anders waar jij of hij een prettig gevoel bij hebt) gevraagd om bij hem te blijven en hem gerust te stellen. Dit helpt hem zeer goed. Ook het erover praten en niet raar vinden is voor hem een geruststelling dat het niet aan hem ligt.

Misschien vind je het raar, maar ik ben van mening dat sommige  overledenen die 'slecht' zijn (die een moordenaar, verkrachter, afperser enz. zijn geweest) hier blijven hangen en  gevoelige mensen de stuipen op het lijf jagen. Het is vaak zo dat kinderen nog veel dichter bij hun gevoel zitten dan de door de maatschappij geharde volwassenen. Kijk alleen maar hoe een kind reageert als het iets niet leuk vind. Hij zegt het gewoon, dit lijkt simpel maar veel volwassenen kunnen het niet!!!. Daarom kunnen zij bij kinderen veel eerder vervelend zijn. Ook is het zo dat kinderen dingen (overledenen als opa, oma maar helaas ook vervelende entiteiten) kunnen zien.

Je kunt ze naar mijn idee  wegjagen door te erkennen dat ze er zijn en ze te minachten. Daarom kan een overleden opa of oma je kindje helpen en hem te beschermen. Die ziet ze ook, maar kan ze aan. Je hoeft dit enkel in gedachten maar wel oprecht aan de opa of oma  te vragen.

Niet alleen kinderen hebben hier last van. Ook volwassenen, alleen omdat wij minder gevoelig zijn (simpelweg omdat je voor gek wordt verklaard als je zo denkt) reageren wij anders. Sommigen worden door onzekerheid ook aggressief of snauwen elkaar af. Vaak kun je geen begrip meer opbrengen voor een ander en ben je alleen met je eigen situatie bezig. Dit wordt allemaal veroorzaakt door negatieve entiteiten. Zij zuigen je mee in hun ellende. Daarom zie je ook vaak dat soms hele wijken verpauperen en het er steeds erger wordt. Negativiteit gedijdt erg goed bij onzekere mensen.

Ik hoop dat ik je niet afschrik met mijn mening en je niet bang maak. Dat is geenszins mijn bedoeling. Ik hoop dat je er wat mee kunt en dat het voor je kereltje iets draaglijker wordt. Zoals je zelf al zegt is het natuurlijk het beste om in een normalere omgeving op te groeien, maar daar kun  je niet direct voor zorgen.

Laat me alsjeblieft weten hoe het gaat ook al zie je niets in mijn mening.

Veel succes en groetjes,
Angela
 
Hallo, mijn vrouw riep mij om dit bericht te lezen en hier op te reageren omdat ik zeer bekent ben met dit soort gevallen.
ik wil  jullie daarom uitnodigen om eens telefonisch contact op te nemen met mij om hierover  om hierover te kunnen praten want ik voel door jouw brief wat jullie  kleine voelt en daar lopen me de rillingen van over de rug.
met vriendelijke groet

duncan en marjan sturmer


PS  ik geef normaal nooit mijn nummer of andere gegevens over internet en ik  wil hier geen financiele vergoeding voor. dit bericht is ook alleen voor de afzender bestemd dus verder geen reacties op onderstaand telefoonnummer of e-mail adres aub.
06  29106333
duncansturmer@hotmail.com
 
Terug
Bovenaan