Nieuws verteld: nogal dubbele reacties

Wij hebben het dit weekend aan onze familie verteld. Zaterdag heeft manlief broers gebeld. Allemaal leuke en positieve reacties. Zondag ik mijn broers en zussen verteld en wat hoor ik: Nou is dat niet een beetje snel? Ons zoontje is 14 maanden als dit wondertje komt. We hebben weer moeten dokteren en bij hun gaat het allemaal "vanzelf". Snel zwanger en nooit miskramen gehad. Wij 3 miskramen en voor beide moeten dokteren. Kunnen ze je dan niet gewoon feliciteren? Baal er een beetje van. We zijn zelf zo blij.

Hej supertje,

Wat een rot reactie en nog wel van je broers en zussen! Je moet je er echt niks van aantrekken. Ik ga ervanuit dat je broers en zussen aardige mensen zijn en dat ze helaas niet goed nagedacht hebben over hun reactie. Misschien dat zij niet ervoor zouden kiezen om hun kinderen zo snel op elkaar te krijgen? Of misschien zijn ze verbaasd dat jullie ondanks de miskramen en het dokteren alweer een nieuwe zwangerschap aandurfden?

Een kleine bekentenis: onze dochters schelen ook 14 maanden en daar had ik bewust ook niet voor gekozen in eerste instantie. Het leek me veel te druk en zwaar om kinderen zo snel op elkaar te krijgen. Nummer 2 is ons een beetje overkomen. Ik ben daar echter elke dag zo blij mee, want het is echt leuk! Gelukkig hebben wij van onze omgeving alleen leuke reacties gehad toen we het vertelden. Ik vind het dan ook enorm balen voor je!

He supertje,

Beetje jammer van de reactie van je broers en zussen, juist omdat het bij jullie niet vanzelf gaat zouden ze extra blij moeten zijn! Voor sommige mensen is het makkelijk praten, maar geniet jij nou maar lekker van je zwangerschap meis! Je hebt het verdient.

Lfs,
juutepetuutje

Hoi supertje, wat een goed nieuws! en wat vervelend dat er zo gereageerd wordt.

ben er van het weekend achter gekomen dat wij ook weer een kleintje verwachten in juli: onze dochter is dan 13 maanden. Bij ons is er dan wel sprake van een 'ongelukje' (hoewel we het natuurlijk aan onszelf te danken hebben), maar we zijn er hartstikke blij mee! Ik geniet volop van onze dochter en nr 2 is meer dan welkom.

We hebben wel besloten het nieuws nog even voor ons te houden zodat we zelf aan het idee kunnen wennen en ons kunnen voorbereiden op 'vervelende' reacties. Want ik weet zeker dat die gaan komen...

@rollie ik ben ergens tussen de 11 en 12 weken dus vond het tijd om het te zeggen. Ik kreeg van mijn schoonfamilie wel heel leuk reacties hoor en van mijn vriendinnen ook. 1 daarvan zegt goh dan krijg je het wel druk. Zij is zelf moeder van een tweeling, dus ik gelijk: kan nooit drukker dan dat jij het hebt gehad hahahaha. Er zijn wel positieve reacties geweest hoor. Alleen ik ben de jongste thuis en dan denken ze alles over je te zeggen te hebben.

hey

ik heb ook kids waar 15 maanden tussen zit en dat was een bewuste keuze... ik vind het geweldig! ze zijn zoooo dol op elkaar!!!
trek je er niets van aan en geniet!!!!

liefs

@supertje dat schiet al weer op! de echo heb je al gehad? gelukkig dat er ook positieve reacties zijn. ik denk dat die ook wel komen hoor, maar dat vooral de eerste reacties misschien minder leuk zijn en daarna wel.

komt nog iets bij: de vorige keer heb ik erg veel last (pijn) van mijn buikspieren gehad. Dat gaat nu stukken beter, maar nog niet zo goed dat ik al kan sporten bijv. Omdat ik fysiek nog niet helemaal hersteld ben is dit eigennlijk niet zo verstandig voor mij...

het lijkt me ook hartstikke leuk dat er zo weinig verschil in leeftijd is voor hen! ben nu ook nieuwsgieriger dan de vorige keer.. zal het een jongen of een meisje worden?

Terug
Bovenaan