Nieuws!

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Ik weet inmiddels meer. De verpleegkundige van gisteren heeft me nog in het schema kunnen proppen dus ik ben 29 juni al aan de beurt. Het moet tussen je ongi en je eisprong en ze doen het hier (regio Utrecht) alleen op dinsdag dus je moet maar net geluk hebben.

Ik vind het wel een beetje eng. mijn buurvrouw heeft het ook gehad en je kunt aan haar navel goed zien dat ze dat open hebben gehad. Ik heb vanochtend onder de douche even goed naar mijn navel staan kijken want eigenlijk wil ik dat ze eraf blijven.
Jaja ik weet het is voor een goed doel maar toch vind ik het een raar idee.

Ik zag trouwens dat er weer zwangeren waren! GEFELICITEERD! Het is jullie gegunt meiden.

Nog even een tip voor de meiden waarbij het niet lukt en er misschien IVF aan zit te komen. Tegenwoordig krijg je bij de meeste verzekeraars de 2e en 3e poging vergoed en moet je de 1e a 2500 euro zelf betalen. Als je nu je verzekering al uitbreid dat krijg je die straks ook vergoed.
Ik probeer dat nog even snel te doen. Als ik het nu opgeef dan gaat het in januari in. Het scheelt toch een hele hoop geld en dat kost me nu 10 euro per maand meer. IVF moet trouwens altijd betaald worden door de verzekering van de vrouw. Bij de verzekering van mijn man doen ze wel 3 keer maar hij heeft er geen recht op omdat hij man is. Een achterlijke regel dus.

Liefs Inge

hoi Inge,

Wat goed nieuws dat je al zo snel terecht kunt. Geweldig!! Dat brengt zeker wat meer rust vor je he? Bij mijn stiefmoeder hebben ze ook geopereerd maar bij haar zie je niets. Was het wondje van je buuf gaan onsteken? Dat blijf je altijd goed zien namelijk.

Vindt het wel jammer dat ik dan in Egypte zit en je niet de dag van te voren geluk kunt wensen. Maar ik ben 2 juli alweer terug dus hoef ik niet zo ver terug te zoeken.

goeie tip over de verzekering. Veel vrouwen staan daar niet bij stil. Gelukkig heb ik me altijd aanvullend verzekerd en zit dat bij ons wel goed (mocht het zover komen).

Ik heb gesport gisteren. Was weer erg lekker! Heb ook een goede tip gekregen: Om af te vallen moet je veel eten. Je zal wel denken ja tuurlijk. hahahaha. Dat dacht ik ook. Maar je moet 6 x per dag eten: ontbijt, 2 uur later wat kleins fruit ofzo, lunch, 2 uur later weer wat kleins, diner. Na 8 uur geen koolhydraten meer. Zo weet je lichaam dat er voldoende voedsel komt en hoeft je lichaam niet elk grammetje vet op te slaan. En natuurlijk bewegen. Ik ga het proberen en we zien wel. vandaag ook niet gesnoept behalve dan een ijsje door het warme weer.

Alvast veel succes de 29e!! ik zal dan aan je denken.

Tot later,

Liefs Claudy

Hee die Inge,

Super voor je dat je de 29e al terecht kunt! Enja het is voor het goede doel moet je maar denken!
Grappig wat je schrijft over de verzekering! Ik had ook al snel alle papieren nagekeken en vond dat ook zo'n stomme regel dat het niet op je man's naam kan, maarja. Wel herkenbaar!
Ik zit inderdaad ook in een pakket waarin de 1e IVF alleen een eigen bijdrage van maar €360 vereist is dus wij rekenden ons ook al 'rijk'. Hadden nl. ook al op die € 2.500 gerekend!
Mazzzel en goeie tip van jou, het kost in verhouding niet heel veel meer.
Ik hoop voor ons, mocht het toch zo ver komen, dat de eerste (de beste!) IVF direct aanslaat!! Heb daar wel vaker van gehoord. Ik hoorde vandaag van mijn gyn. dat de IVF klinieken in Utrecht en Leiden de allerbeste resultaten boeken in NL. Wij moeten dan ook naar Utrecht, misschien zien we elkaar nog wel in de wachtkamer!
Wens je suc6 met de geestelijke voorbereiding, enne ... maak je niet te sappel!

Liefs,
Suus

hoi hoi
fijn dat je toch nog terecht kunt.
ja met de verzekering is een heel gedoe want ik ben zelf bezig met iui en heb een speciale verzekering er boven op gepakt waardoor alles vergoed zou worden is ook gedaan tot nu toe.nu moest ik vorige week weer nieuwe hormonen halen(ik ben aan het spuiten)toen de apotheek zei dat het ineens niet meer vergoed zou worden!!!!!!!
dus ja ze zijn erg aan het rommelen daar maar ik hoop dat alles goed gaat komen want het zijn nie echt leuke prijsjes natuurlijk.
jij ook sterkte verder

groetjes joyce

Hoi Inge,

Wat een geluk dat je al zo snel terecht kan,,,wat duurt het wachten toch lang he,,bah!!

Ik kan mij voorsteellen dat je het erg eng vind,,,het is inderdaad voor een goed doel,,maar dat neemt niet weg, dat het evengoed heel zwaar is allemaal!!

Ik hoop dat de dagen snel gaan voor jullie!!

Liefs moi xxxx

Hoi allemaal,
Ik heb nog niet genoept hoor Claudy! Wat goed van ons he!! Ik heb trouwens wel sinassplitten en raketten in huis want die zijn volgens de weightwatchers tabel erg mager en dus verantwoord. Ik eet 's avonds veel groente en sla.
Ik heb dat ook wel eens gehoord ja van dat om de 2 uur eten. Ik ga het zeker proberen!!

Hee Suus gezellig! Samen in de wachtkamer! Wij wonen vlakbij Utrecht dus dat komt mooi uit. Ik moet in het ene ziekenhuis de puntie laten doen en dan wordt het in het AZU teruggeplaatst. DIt komt omdat ik nu bij het ziekenhuis in mijn woonplaats loop en die ook een vestiging in Utrecht hebben. De uiteindelijke bevruchting zal dan wel in het AZU gebeuren vandaar dat de terugplaatsing daar is.

Wachten duurt inderdaad lang Moi! Voor je het weer ben je weer een jaar verder. Maargoed wat doe je eraan?!

Joyce, op welk moment heb jij je bijverzekerd? Ik vind het namelijk een beetje eng. Ik heb het idee dat als ze weten dat je je bij hebt verzekerd op het moment dat er IVF aan zit te komen dat ze dan niet vergoeden. Mijn verzekeraar heeft namelijk maar 1 muntatiemoment en dat is in januari. Ik zal waarschijnlijk in jan,feb of mrt aan de beurt zijn.
We proberen het maar gewoon toch!

Liefs Inge

Hey meiden,

Julie hebben me ook een beetje geprikkeld met jullie afvalactie!
Ik kan me nu bedwingen om na het eten niet in de chocola of koekjestrommel te duiken en drink veeeeel water (wat een geplas krijg je daarvan!).

Inge, over die verzekeringskwestie, moet je gewoon poep aan hebben! Je betaalt er toch niet voor niets voor!
Da's het risico voor de verzek.maatsch. hoor.

Ik hoorde van mijn gyn. dat er in Utrecht niet eens echt een wachtlijst is. Toevallig hoorde ik vandaag van iemand dat dat ook komt doordat veel mensen de 1e behandeling niet kunnen betalen! Beetje dom als je dan niets weet van bijverzekeren, handig voor ons zijn we tenminste lekker snel aan de beurt! Eerst maar even de 29e afwachten, spannend!

lfs. Suus

Terug
Bovenaan