nieuwsbericht uit de Telegraaf

Dit nieuwsbericht stond zonet in de Telegraaf:

BABY'S TE VAAK IN BAD
AMSTERDAM - Baby's worden te vaak gewassen waardoor de kans op huidaandoeningen zoals eczeem toeneemt.  
Dit hebben de makers van het Britse magazine Mother & Baby laten onderzoeken. ,,Een baby hoeft maar twee of drie keer in de week in bad, zegt Elena Dalrymple, redactrice bij het magazine. ,,De huid van een baby is veel dunner een volwassen huid, en daardoor kwetsbaarder. De baby is misschien schoner dan vroeger, maar er hangen ook veel meer schadelijke stoffen in de lucht. Daarom neemt ook de kans op een gevoelige huid toe.’’
De onderzoekers ontdekten ook dat ouders hun kinderen niet goed beschermen tegen de zon, aldus The Daily Mail.

Groetjes,

Annemiek

hoi annemiek
wat grappig dat daar nu nog openlijk onderzoek naar gedaan word.ik dacht dat   dat zolangzamerhand toch wel algemeen bekend was.ik douche mezelf ook maar 3 keer per week.laatst hadden we het er op het werk over,wie welke zalfjes allemaal gebruikte en o wee als ze dat niet deden.ik gebruik zelf dus helemaal geen zalf of creme.mijn huid kan zichzelf heel goed geruleren,volgens mij dus grotendeels doordat ik niet dagelijks met zeep,poedertjes en zalfjes in de weer ben.boas gaat ook 2 a 3 keer per week onder de douche,en heeft ook nergens last van.
maar exceem,dat is toch hormonaal?dat heeft toch niks met teveel wassen te maken?weet iemand dat?

Mijn ventje gaat ook maar 2x per week in bad of douchen, (douchen vind hij geweldig, blijft mar kijken naar het water!!)

maar wel was ik iedere dag met een kommetje water bij de comode zijn gezichtje,billetjes en voorkantje.

toen ik net uit het ziekenhuis was deed ik hem bijna iedere dag in bad, heerlijk vond hij dat en ik vond het ook zo'n fijn moment, hij werd alleen ontzettend droog, de schilvers vielen van zijn voetjes, dus wat deed ik   toen, ik smeerde een flinke laag babyolie over hem heen........

warom zoveel moeite, ik kan hem beter wat minder wassen, dat doe ik nu dus, en zijn huidje is weer helemaal in orde.

voor mijzelf gebruik ik ook nooit iets van cream ofzo. vind ook niet dat dat nodig is.

Hoi,
ik ken toch nog zat mensen die zich elke dag douchen. Zelf doe ik dat ook niet, want je wast daarmee de natuurlijke beschermlaag van je huid. Quinn gaat ook om de 3 dagen in bad. O.a. om die reden.
Maar laat mijn schoonfamilie het niet horen, want daar gaan ze elke dag (en schoonbroer zelfs meerdere keren op een dag soms) en anders ben je toch niet schoon?!?
Groetjes Veerle

Hoi!

Senne gaat niet zo vaak in bad/douche en ik smeer ook niet veel, maar voor baby's vind ik dat heel anders dan voor oudere kinderen of volwassenen. Zij zweten niet en worden ook niet vies (tenzij ze veel spugen of zichzelf helemaal onder poepen) en dan is het inderdaad de vraag of het eerder slecht dan goed is om vaak te wassen.

Of het nou  slecht is of niet, ik voel me echt niet fris als ik niet gedouched ben. Ik  spring dus elke ochtend lekker onder de douche.

Groetjes,
Dionne

ik ook hoor, ben een echt avondmens en douchen hoort bij het op gang komen in de ochtend....

Kids gaan om de dag, af en toe nog een dagje extra ertussen

groetjes Yvonne

Terug
Bovenaan