Nieuwsgierig: hoe veel huilen?

Hoi allemaal,

Ik weet dat sommige van jullie sceptisch zijn tav het hele sprongetjes gebeuren, maar hier klopt het weer met het boek! Vanaf week 14 was Christian (wat) moeilijker, huilen voor zijn slaap, sommige dagen geen 5 minuten tevreden, jengel, jengel, hang, hang... en niet te vergeten de afgelopen 6-7 weken vrijwel elke nacht huilen om zijn speentje, varierend van 1 tot 10 keer...

Maar wonder boven wonder, sinds ik in het ziekenhuis gelegen heb en Christian dus 21 weken geworden is... heb ik een ander kind!
Nu al 8 nachten achter elkaar slaapt hij prima, zelfs langer dan voorheen (tot 7:30-8:30 ipv 6:00-6:30!!) en voor het slapen gaan in de avond: geen kik!
Wauw! Hij kan alleen nu niet meer in de box slapen, dat lijkt hem te veel af te leiden, maar als ik hem dan in bed leg: boem, binnen een paar minuten vertrokken.

Nu heb ik eens zitten tellen hoeveel (nou ja, hoe weinig!) Christian nog huilt. Als ik alles bij elkaar optel: 10 minuten echt huilen, 20 minuten jengelen per dag. Meer is het echt niet. Dat is nog wat anders dan de 2-3 uur per dag van een pasgeboren baby !

Hoeveel huilen jullie kindjes? Weet iemand wat gemiddeld is voor deze leeftijd?

Ik ben zo trots op mijn ventje!

Groetjes Karin
Mama van Christian (22 weken)

Hoi Karin,

Wat fijn dat het nu beter gaat, dat is inderdaad niet zo veel huilen meer per dag.
Emma kan er wel wat van hoor, stil in haar bedje leggen lukt alleen na de laatste voeding van 23.00 uur, want dan slaapt ze gewoon terwijl ze de fles drinkt, maar anders zet ze toch iedere keer wel een keel op hoor. Gisterenavond heeft ze bij papa wel 4 uur liggen jengelen, maar dat telt niet want ze is ook zo verkouden, ze voelde zich gewoon niet lekker. Ik ben ook wel benieuwd wat het gemiddelde is rond deze leeftijd

Groetjes Monique

Lekker he, dat dat ontroostbare huilen weer voorbij is?

Esther huilt eigenlijk nooit meer, maar ik moet zeggen dat dat ook wel komt omdat ik haar erg vaak haar zin geef. Als ze in de box ligt en ze wil niet, pak ik haar meestal op en probeer iets anders. Geen idee hoeveel ze zou huilen als ik dat niet zou doen, maar ik denk dat we dan wel dichter bij die 2 uur zouden komen...

Huilen dus bijna nooit, jengelen soms de hele dag door. Vooral als we een dagje niets leuks doen. Gisteren zijn we wezen zwemmen en dan heb je de hele dag daarna geen kind aan haar: lief spelen, lachen. En als we alleen maar boodschapjes gaan doen, kan ze de hele dag liggen dreinen en is niks goed. Dat duurt nu al bijna 3 maanden ik moet zeggen dat ik het wel een beetje zat wordt. Dusseh...tips zijn nog steeds welkom!

Groetjes,

Eveline

Misschien een beetje vreemd, maar ik kan me bijna niet meer herinneren wanneer Floor voor het laatst heeft gehuild.......
Tja, gisteren toen haar broertje haar gezichtje als speelgoed gebruikte, maar gewoon huilen??? Zou het niet weten.
Ze is een heel tevreden meiske dat de hele dag lacht, supergezellig!
En het jengeluurtje van 16.00 uur is er ook al een hele tijd af.
groetjes van Ruth

Hardstikke fijn voor jullie!

ik denk dat wij toch nog wel een gemiddelde halen van een uurtje op een dag. Maar dat is al een gigantisch verbetering, want hij was een echte huilbaby. Maar het verschilt ook heel erg vandag tot dag. Soms huilt hij de hele dag niet, en soms even een paar uurtjes.

Wat fijn dat ie niet zo veel meer huilt!
Renske huilt echt bijna nooit, echt zo tevreden! Ze lacht wel heel veel, bijna de hele dag.

Bij Bryan was het net andersom, die huilde wel meer en die lachtte niet zoveel.

groetjes Mieke

wat fijn dat t zo goed gaat met christian!!heb je wel nodig he?
een gemiddelde in huilen bestaat niet lijkt me.alleen meer dan 3 uur per dag valt onder de categorie huilbaby.boas huilde tot voor kort ongeveer net zo veel (weinig)als christian nu.eigenlijk alleen als hij honger had en jengelen als hij moe was.hoelang dat duurde hing dus af van hoe snel wij reageerde.hij sliep ook zo'n 19 uur per dag,waarvan de nacht van 19:30 tot 8/9 uur.
afgelopen week zat hij echt in een crisis.hij sliep met moeite 2/3 keer per dag een half uurtje en de nacht vanaf 20 uur,6 keer wakker,snachts om 4 uur wakker en smorgens om half 7/7 uur weer.de uren dat hij wakker was huilde en mopperde hij de helft van de tijd.sinds gisteren gaat het opeens weer een stuk beter.7 uur wakker,half 11 weer naar bed.half 1 wakker,tien voor 2 weer naar bed.kwart over 4 wakker,18 uur naar bed.20 uur wakker,21 uur naar bed.8:45 weer wakker en nu ligt hij weer in bed.hij huilt weer als vanouds alleen als hij trek heeft of als hij het niet meer leuk vind in de box/op de grond en jengelt als hij moe word.en in tegenstelling tot van de week gaat hij ook echt slapen als hij moe is

Terug
Bovenaan