Nieuwsgierig naar het geslacht.....

A

Anoniem

Guest
Hoi, ik ben 17 weken zwanger en ik ben zo benieuwd naar het geslacht.
Ik krijg 10 mei wel de 20 weken echo maar ik geloof toch niet dat ik het zo lang kan volhouden.
Nu ik niet weet of het een jongen of een meisje is kan ik mij nog niet concentreren op een kamer of andere spulletjes.
De zwangerschap kwam bij mij erg onverwacht en ik hoop op deze manier meer gevoel er bij te krijgen
Ik ben dus van plan om een pretecho te laten maken maar kan iemand mij vertellen of het nu al te zien is.

Groetjes
Denise

Hoi,
Volgens mij is het geslacht vanaf 17 a 18 weken te zien..
Maar met de 20 weken echo ben je wel veel zekerder van je zaak!!
Maar goed dat is een beslissing die je zelf moet nemen. Als ik jou was zou ik
op de 20 weken echo wachten. Dat is echt nog vroeg genoeg om aan het kamertje
ed te beginnen.
Wat je ook beslist veel plezier met de echo's
Liefs Melanie

Hoi Denise,

Ik had met 18 weken een pretecho en er was duidelijk te zien dat het een jongen was.
Met 20 weken had ik weer een echo(medische)ook weer een jongen dus ze kunnen het goed zien maar de baby moet er goed voorliggen dat is wel weer zo.

Groetjes Bernice(21w+4d zwanger,augustus forum)

hoi Denise,
ik begrijp je gevoelens, ik ben zelf ook zooo nieuwsgierig naar het geslacht. Ik zou je toch aanraden te wachten tot de 20-weken echo. Hoe verder in de zwangerschap, hoe beter het gezien kan worden. Dan kun je altijd nog met 24 of 26 weken een pretecho laten doen ter bevestiging.
Pin jezelf trouwens niet al te veel vast op wat ze zeggen. Bij mijn vorige zwangerschap  werd met 24 weken gemeld dat ik een meisje zou krijgen. Als ik niet onverwacht met 28 weken nog een echo had gehad, had ik met de bevalling vreemd opgekeken toen er een jongetje op mijn buik werd gelegd! Het is nooit 100%, en je zult maar net die ene zijn die haar zoontje in een roze kamer met een kledingkast vol jurkjes moet leggen....
Ik heb zelf woensdag a.s. mijn 20-wk-echo. Hopelijk werkt die kleine mee en kunnen ze wat zien...
succes met je zwangerschap, en laat nog even weten wat je besluit...
gr,
yvette

Zooo spannend he? wij verwachten onze 1e begin oktober maar willen heel graag weten wat het wordt. Ben 16 weken dus nog even wachten op de termijnecho en dan hopen we het te zien. Maar wij kunnen ook niet meer wachten.....

Suus

Hoi hoi,

Ik was ook ontzettend nieuwsgierig! En ook ik wilde het graag weten om nog net even wat meer binding met mijn kindje te krijgen. Na een miskraam vorig jaar oktober, werd ik meteen weer zwanger. Deze zwangerschap is erg turbulent van start gegaan met veel bloedingen. Omdat ik er nog helemaal niet van kon genieten was ik erg blij met de 20 weken echo.
Het is zo fijn om te horen dat alles goed is.
Enne, bij ons was toch duidelijk te zien dat er een knulletje in mijn buik zit! Zelfs ik had het al gezien voordat de echoscopiste het zei. Misschien is het makkelijk om een jongetje te herkennen dan een meisje. Bij een knulletje hangt er toch echt wat tussen de beentjes! haha
Maar inderdaad, pin je er niet helemaal op vast en houd er rekening mee dat ze het soms ook niet kunnen zien als de kleine niet meewerkt.
Wij hebben zelf uiteindelijk een vrij neutraal kamertje gemaakt en ook de kleertjes die ik tot nu heb gekocht zijn redelijk neutraal (op een paar na, die zijn donkerblauw).
Want inderdaad krijg je nooit 100% garantie............

Succes ermee!

Groetjes,
Maike
24w+4d zwanger

Hai Denise,

Je kan het geslacht ongeveer rond 17 a 18 weken zien.
Ik zou gewoon even wachten tot je de 20 weken echo krijgt,en dat zal niet mee vallen dat weet ik,hahahaha.
Bij mij was namelijk niets te zien met 20 weken omdat ons meisje net verkeerd lag.
Dus heb ik met 24 weken nog een 3D echo laten maken waarop toen wel duidelijk te zien was dat we een meisje kregen.

Nog even volhouden,

Groejtes wendy 36 weken (15 mei uitgeteld) 1ste kindje

Terug
Bovenaan