Nieuwtje

Hey meiden, ik heb me vandaag aangemeld voor dit forum omdat ik merk dat ik even ontzettend veel behoefte heb om mijn gevoelens te kunnen delen met anderen over zo'n moeilijk onderwerp.
Ik ben mama van een heerlijke zoon van 2. Afgelopen februari bleek op de echo mijn 2e zwangerschap niet goed te gaan. Er was geen hartje te zien: missed abortion. Ik heb een curettage ondergaan, was toen 10 weken zwanger.

Door alle gebeurtenissen in ons leven daarna hebben we besloten onze kinderwens even vooruit te schuiven. Ik ben dus nog niet opnieuw zwanger en weet ook niet wanneer we ervoor gaan. Het is een hele verstandige en ook verstandelijke keuze.

Er waren redelijk wat vriendinnen en kennissen die gelijk met mijn 2e zwangerschap waren uitgerekend en dat is ongeveer nu...
Ik heb het er best wel moeilijk mee dat anderen nu wel een klein kindje in hun armen hebben en wij niet...
Het liefst zou ik open zijn over mijn gevoel, maar anderzijds vind ik het niet passen bij het geluk van de nieuwbakken ouders.

Het zal vast een gevoel zijn waar deze en gene zich in herkennen. hebben jullie nog goede tips om er goed mee om te gaan?

Groetjes, Dinges

Hallo,

Voor de geboorte van onze jongens van 3 en 1,5 heb ik ook twee keer een miskraam gehad in 3 jaar tijd. Mij heeft het altijd geholpen om er toch open over te zijn. Vaak weet/durft een ander niet of zij erover kan beginnen tegen jou.
Zoals een nieuwbakken ouder nu blij is, ben jij verdrietig om datgene wat ook jou wens is maar niet goed is gegaan. De blijdschap mag benoemd worden maar het verdriet ook.

Verder, geef alles zijn tijd onderschat het niet
Succes

Ik ben het volledig met Javo eens. Wees eerlijk en open daar moet vriendschap tegen kunnen en het lucht voor jezelf vast op hoe moeilijk dat in het begin ook is.

Heel veel sterkte en Neem inderdaad de tijd. Je voelt zelf het beste wanneer jullie/ jij er weer aan toe zijn/ bent.

Hoi Dinges,

Ik heb ook 2x een miskraam gehad. De eerste keer wist niemand ervan. Toen kregen we vaak ook van die vervelende vragen, zoals: en, willen jullie ook kinderen.
Na de tweede keer ben ik echt even ingestort en toen moest ik het dus wel vertellen. Er veel over praten hielp mij enorm. Vaak kon ik na een huilbui alles ook weer veel beter aan.
Toen ik er over praatte kwam ik er pas achter hoeveel mensen hetzelfde hebben meegemaakt.
En wat mij heel erg hielp was eraan te denken dat al die mensen intussen wel kinderen hebben. Dus bij mij gaat het ook lukken!

Sterkte

hoi hoi,
ik herken je gevoel wel.
toen ik vertelde aan een goede vriendin dat ik een mk gehad had,vertelde ze mij dat ze zwanger was.ik gunde het haar heel erg,maar het gevoel is dubbel.ze is vorige week bevallen van een zoon,en dan denk je toch ik had ook rond die tijd een kindje kunnen hebben.
ben nu bijna 7 weken zwanger,en vind het heeeeel spannend allemaal.mag 10 nov pas voor mijn eerste echo.......dus even geduld hebben dus voor ik wat meer zekerheid heb.maar je mag zeker over je gevoel kunnen praten,zeker als het een ECHTE vriendin is.is ook goed voor jezelf!
veel succes groetjes maartje

Hoi!

Het is inderdaad erg moeilijk. Ik was tegelijk zwanger met mijn buurvrouw/vriendin.
Deze is 3 weken geleden te vroeg bevallen van haar zoontje en ik ging met haar mee naar het zh om bij haar kleine mannetje te gaan kijken. terwijl wij voor de lift stonden te wachten zei ik; spannend zeg maar ook wel erg confronterend. Ze reageerde er nauwelijks op en terwijl we aan zn couveuze stonden, zei ze; en begint weer niet te kriebelen. Ik had echt zoiets van hallllooooo het gaat niet vanzelf hoor. Het blijkt maar weer hoe weinig mensen bezig zijn met het verdriet van een ander en zeker als ze zelf nooit een miskraam hebben gehad. Maar praat er veel over. Het is inderdaad zo dat je er dan pas achter komt hoeveel andere mensen ook een miskraam hebben doorgemaakt. Maak je verdriet gewoon bekend, het is niet iets waar je je voor hoeft te schamen. Je bent tenslotte wel je kindje kwijt en dat is niet niks!!! Ik weet dat het allemaal makkelijk gezegd is. ( zelf praat ik er ook niet veel over ) Maar het lucht echt op als je bij iemand je verhaal heb kunnen vertellen.

Succes!

Terug
Bovenaan