Niezen en dan oeps....

Hebben jullie dat nou ook, dat wanneer je moet niezen er soms urine meekomt??? Ik heb dat voor de zwangerschap en tijdens de zwangerschap nooit gehad. Na de bevalling de oefeningen etc gedaan en ik dacht dat ik die bekkenbodum mooi onder controle had...maar niets is minder waar! Ik train mij nog steeds suf op de bekkenbodum...maar met weinig effect! Ik baal hier wel van, ik was altijd een fanatieke hardloopster maar ook dat is vervelend, door het rennen verlies ik ook wel eens wat.

Wie herkend deze problemen???
Tips???

ANDREA

Hoi Andrea,
Nou echt,schaam,schaam.
Wij waren vanmiddag op visite bij mijn schoonmoeder en die was met de jongens aan het touwtje springen,dus ik riep al;"laat mij ook eens"....had ik dus beter niet kunnen doen,je voelt m al aankomen...er kwam urine mee tijdens het springen,gelukkig merkte ik het en lang leve de inlegkruisjes(haha).
Zij hebben niets gemerkt hoor en ik ben afgedropen naar het toilet om mijn inlegkruisje te verwisselen.
Ik had het nog niet eerder gehad maar ik ben dan ook geen sportief type en ren en spring eigenlijk alleen uit pure noodzaak,bijna nooit dus,haha.
Ik herken het dus wel een beetje...zou niet weten wat je daaraan kunt doen,behalve inlegkruisjes gebruiken dan,haha.
Groetjes Tanja

Na mijn bevalling van de oudste had ik hier ook heel veel last van. Toen raadde de huisarts mij aan om de bekkenbodem spieren eens goed te trainen. Dit kun je op elk tijdstip en elke plaats doen en niemand die het merkt. Doordat de bekkenbodemspieren zoveel te verduren hebben gehad, zijn die op dit moment gewoon heel zwak, vandaar dat de urine soms zomaar weg kan lopen.....

hoi hoi,

Joh, is zo normaal...........bijna elke moeder heeft hier last van. Hoe ouder je bent hoe slapper de spieren worden en hoe meer kinderen je hebt gehad ook........ik ben nu dus 35 en heb 2 kids, dus tel uit je winst!!!! Ik heb nog net geen pak Tena lady in de kast liggen!!!! Kan trainen wat ik wil, wordt wel iets beter, maar het probleem blijft. Het schijnt ook zo te zijn dat als je kinderen groot waren in omvang dus niet in lengte, je bekkenbodem meer te lijden heeft gehad.In mijn geval was dat bij allebei de kids zo...

Ik denk altijd maar aan Brigitte Kaandorp, die zei tijdens een voorstelling:
 Ik ben Annelies van der Pies,
ik moet al piesen als ik nies,
vertel mij dus nooit een goede grap,
want mijn sluitspier is te slap. !!!!

Succes! Misja, mama van Thijmen en Marten

Hier een stukje wat ik ergens anders heb getyped.

Annemieke

Ook ik heb last van urineverlies. maar bij mij was het zo erg dat alles er in het begin uitliep. Ik ben daarom ook al vrij snel met bekkenbodumfysio begonnen. Dit is een speciale fysiotherapaut. Normale fysio doen dit niet, er zijn dan ook wachtlijsten voor

Ik kan je wel aanradern om er naar toe te gaan want 'het zomaar aanspannen wat je op zwangerschapsgym   wordt verteld en wat je denkt te doen slaat nergens op. De meeste mensen gebruiken echt de verkeerde spieren erbij.

Fysio kan een hoop oplossen (ondertussen ben ik zover dat ik meestal alleen bij niezen etc nog verlies heb) maar niet alles.

Als je zeker weet dat je geen kinderen meer wilt kan je bij de gynacloog je laten opereren, dan is het verlies helemaal voorbij. Ze hangen je plasbuis dan wat anders op. maar dit wordt weer teniet gedaan als je weer zwanger wordt.

Mocht je nog vragen hebben dan kan je met op het zomerformum vinden om mailen naar zeventien@hotmail.com

Terug
Bovenaan