Niezen!!!

Hallo mede-zwangere!!!!

Ik wilde vragen of jullie ook iets typisch hebben sinds je zwanger bent.

Mijn vragen ze namelijk of ik iets eet wat ik eerder niet lustte of dat er iets is dat ik de hele dag en heel veel eet. Maar niks van dat allemaal.

Het enige wat mij opvalt is dat ik sinds ik zwanger ben veeeel vaker moet niezen.
Voorheen was ik niet zo'n niesser zeg maar. Ik hoefde zelden te niezen maar nu nies ik bijna iedere dag.

Vinden jullie dit gek??
En kan dit kwaad??
En hoe zou het komen??

Alvast bedankt!!!

Groetjes Ilona (21 wkn)
 
Ik had tijdens mijn zwangerschap een afschuw voor bananen, die ik normaal juist heel lekker vind.
Ook had ik regelmatig een soort onbedwingbare lust voor paprika-chips... dan vond ik echt geen rust totdat ik paprikachips had gegeten, heel vreemd!

Volgens mij is het normaal dat tijdens de zwangerschap je neus wat meer dicht zit (gezwollen slijmvlies) en ik merkte zelf ook wel dat ik daardoor wat meer ging niezen. Zeker niet elke dag, maar wel meer dan normaal.
Het lijkt me in elk geval niets om je zorgen over te maken.

Fijne zwangerschap nog,

N.
 
Klopt als en bus....je slijmvliezen zijn inderdaad geiriteerder...je zal straks ook merken dat je "verkouden"wordt...al is dat alleen maar het gevolg van je slijmvliezen die opzwellen.

Wat echter wel vervelend kan zijn is dat als je niest je een pijn scheut kan krijgen in je buik....maar dont worry....dat is blijkbaar ook niet erg werd me door de dokter verteld...het is alleen het te snel ineen krimpen van je lichaamsdelen.....net als je uitgestrekt ligt en te snel ineen duikt...vind je buik ook niet fijn..

Succes!!!
 
Goh, en ik maar denken dat ik gewoon aan het niezen was omdat ik verkouden was :) Het is me idd opgevallen dat ik veel vaker nies.
Verder heb ik periodes waarin ik vreemde dingen wil eten waarin ik vroeger nooit echt zin had! (22+2)
 
Hoi Ilona,
heel vervelend dat niezen, maar wel heel grappig dat ik eindelijk iemand tegenkom met hetzelfde probleem.
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap nergens last van gehad, bij mijn tweede zat ik iedere dag zo vol met als gevolg bijna iedere dag hoofdpijn (zelf dacht ik aan hooikoorts) Nu zwanger van de derde weer heel vaak niezen en vol, ik ben wel eerder verkouden en slik gravitamon. Het is inderdaad heel lastig maar het gaat ook weer over.
Daan (21 weken)
 
Jaaah,dat niezen had ik ook terwijl ik normaal ook zelden hoef te niezen.Ik had het ook vooral in het begin van mijn zwangerschap,nu heb ik er geen last meer van (bijna 35 wk). Ook heb ik het veel warmer,maar ook dat schijnt heel normaal te zijn...ben alleen eerder een kouwkleum...nu staat de deur vaak open...Ik moet de boel lekker luchten terwijl een anders klaagt dat het koud is.Verder chocolade...vooral witte...HEEEERLIJK...Wat hormonen allemaal met je kunnen doen he??

groetjes!
 
Ik heb ook tijdens mijn zwangerschap constant geniesd. Had ook de hele tijd het idee of ik verkouden was. Inderdaad door de slijmvliezen. Ik snurk ook ontzettend en voorheen had ik daar noooooit last van. Mijn vriend is regelmatig wakker s nachts door mijn gezaag.. Ik word er zelf ook wakker van.
En wat betreft rare dingen eten of dingen net niet meer lusten, daar heb ik geen last van. Mijn vriendin kon bijv geen koffie of kool verdragen maar daar heb ik geen last van gehad.
Groetjes denise 37 wkn 3 dgn
 
Terug
Bovenaan