Night terrors die uren duren

Onze dochter van bijna 2,5 jaar heeft nu zo’n 4 maanden last van night terrors. Ze schreeuwt het uit uit en slaat en schopt om zich heen. In het begin pakte we haar nog weleens op maar we weten nu dat dit niet goed is dus laten we haar met rust en houden we haar alleen in de gaten.

Alleen duren ze steeds langer. Eerst zo 15/30 minuten maar nu kan het uren aanhouden. Afgelopen nacht was het van 10 tot half 6. Uiteindelijk haal ik haar wel uit bed als ze na 2 uur nog steeds niet rustig is maar ze wordt dan niet echt wakker en blijft schreeuwen.

We hebben een strak bedritueel en alle tips die ik kan vinden al geprobeerd. Herkent iemand dit, vooral dat ze uren kunnen aanhouden?
 
Heb er gelukkig geen ervaring mee. Maar het lijkt mij heel ongezond als het 6,5 uur aanhoudt. Qua keelpijn, qua je potentieel bewusteloos schreeuwen. Ik zou hier zeker professionele hulp bij zoeken.
En als het lang aanhoudt zorgen dat je haar wel echt echt uit haar slaap haalt. Water in het gezicht misschien?
 
Gelukkig heb ik hier geen last van. Mijn zoontje is muis stil. Soms net iets te stil vind ik.

Een vriendin van me had hier ook last van. Van uuuuuuuuren brullen en tieren heft zij het kunnen afbouwen tot het nulpunt. Het ging eigenlijk in rap tempo vond ik. Maar zij liet haar kind ook geen uren brullen.

Heb je dat koude water al geprobeerd? Mijn buurman zei dat je ze ook onder een koude douche kan zetten. Volgens hem werkt dat erg goed! Ik ben er zelf geen fan van. Ik breng ze liever met woorden in het hier en nu.

Geen woorden maar daden zeggen ze in Rotterdam. Maar lieve TO, als ik je verhaal zo lees lijk je het allebei niet te doen. Overigens geen verwijt, alleen een consta-tering!
 
Geen woorden maar daden zeggen ze in Rotterdam. Maar lieve TO, als ik je verhaal zo lees lijk je het allebei niet te doen. Overigens geen verwijt, alleen een consta-tering!
Het punt met night terrors is dat kinderen daar niet makkelijk wakker uit worden. Dus met woorden in het hier en nu brengen, kan je lang praten.
 
Het punt met night terrors is dat kinderen daar niet makkelijk wakker uit worden. Dus met woorden in het hier en nu brengen, kan je lang praten.
Dat is ook heel lastig allemaal. Zeker omdat je de instanties ook tegen je kan krijgen als je de eerder genoemde maatregelen neemt.
Zie dan maar eens uit te leggen dat je niet anders kon.
 
Terug
Bovenaan