Nikki? andere meiden van start met Cryo/Icsi?

Hey meiden,

Zijn er al weer meiden begonnen met ICSI? Het is erg rustig op het forum, komt waarschijnlijk door de vakanties ..
Wij gaan voor poging nr2. Vorige maand heb ik een maand voor niets Progynova geslikt, het baarmoederslijmvleis was niet dik genoeg voor een terugplaatsing. Het was gigantisch balen en nu gaan we weer opnieuw aan de Progynova maar dan een dubbelle dosis. Hopen dat het nu wel tot de terugplaatsing van 2 eskimootjes komt..

@Nikki. Hoe gaat het bij jou? Heb je ondertussen alweer een terugplaatsing gehad? Hoop dat het goed met je gaat.

Alle meiden Toi Toi Toi!!

Mo

Hey Mo,

Ik hobbel hier ook al weer een tijd rond, weet niet of wij al vaker gekletst hebben?
In ieder geval starten wij a.s. zondag met onze eerste ICSI, dan dus de eerste dag injectie met deca.
Wij hebben al 7 mislukte IUI-pogingen achter de rug, oorzaak: zeer slechte zaadkwaliteit bij mijn man. IUI in een streekziekenhuis gehad, nu ICSI in het academisch. Daar vertelde ze ons dat IUI eigenlijk al niet had hoeven gebeuren, gezien de slechte kwaliteit... Een jaar in de prullenbak dus! Heb het daar erg moeilijk mee gehad. Maar nu dus vol goede moed aan onze eerste ICSI-poging. Ik zie er wel tegenop om zelf te gaan spuiten. Hoe heb jij dat bij de eerste poging ervaren?
Nog wat over mezelf: ben bijna 32 jaar, (gelukkig) al mama van een gezonde zoon van bijna 3 (spontaan geboren, na een jaar klussen) en nu al weer 2,5 jaar bezig voor een tweede wonder. Ons zoontje blijkt echt een wonder te zijn.... we prijzen ons dus al erg gelukkig, maar de wens voor een tweede is er niet minder om.
Ik werk in het onderwijs als remedial teacher en woon in Noord-Brabant.

Hoe ver zit jij in je huidige traject?
Ik hoop hier samen ervaringen uit te wisselen omtrent de ICSI!
Liefs,

Ginger

Hoi Ginger,

Ik ben 32 jaar en heb 6 x IUI, 1 x punctie voor IVF (helaas geen embryo's), 1 x ICSI gehad. We hebben uit de laaatse punctie nog 4 embryo's overgehouden en hebben dan nu een cryo behandeling. Ik moet nu pilletjes slikken zodat ik zelf geen eitjes aanmaak maar ik hoef nu gelukkig even niet te spuiten. Begrijp me niet verkeerd hoor want het spuiten valt echt mee alleen had ik veel last van mijn buik en hoofdpijn. Jij gaat dus zondag beginnen..je zal er gigantisch tegenop zien maar het valt echt mee. Je moet alleen even de naalden buiten de koelkast houden en de decapeptyl even op kamertemp. laten komen en dan spuiten (is minder pijnlijk). Het gaat je echt meevallen, geloof me..

We gaan allebei een spannende maand tegemoet..ik ben vandaag begonnen met de hormonen en 16 aug. mag ik voor mijn eerste echo om te kijken of het slijmvlies goed groeit. Hoop dat we beiden goed nieuws in september hebben. Wordt nu wel eens wat niet?!

Succes zondag, you can do it!

Als er wat is dan lees ik het wel.

Mo

Hey Mo!

Lijkt me vreselijk balen het hele traject met medicatie gehad te hebben en dan slecht nieuws met de punctie.... Telt toch als een volledige behandeling toch?
Nu dus cryo van je 2e behandeling, wel fijn dat dat kan, kun je in ieder geval nog een kans maken uit de het 2e traject.
Heb je veel last van de progynova? En moet je nu meer nemen aangezien het slijmvlies vorige keer niet dik genoeg was?
Ook wij hebben besloten (als er geschikte embryo's zijn) te gaan voor een cryoterugplaatsing, als dat nodig zou zijn. Al hopen we natuurlijk op een mooi bericht in september. Voor ons een speciale maand, aangezien we dan allemaal jarig zijn en in die maand getrouwd zijn.
Bedankt nog voor de tip omtrent de decapeptyl. Bij de Clomid (van de IUI) had ik ook veel last van hoofdpijn, stemmingswisselingen en vermoeidheid, maar dat was gelukkig gewoon slikken en niet spuiten. Ik hoop dat de bijwerkingen dit keer mee zullen vallen.
16 augustus dus jouw eerste echo, die van mij op 22 augustus. Het wordt dus een spannende augustus en september voor ons. Maar ik ga duimen op goed bericht voor ons beiden, want het wordt idd weer eens tijd voor goed bericht hier!

Heel veel sterkte met de medicatie en ik "spreek" je hier!

Groetjes,

Ginger

Hey Ginger,

Hoe ging gister je eerste injectie? Viel het mee? Ik ben alweer een week aan het slikken en het gaat helemaal goed, geen klachten. Mag ook wel eens toch!

Was gewoon even nieuwsgierig naar je..

Mo

Hoi Mo!

Fijn dat je nu nergens last van hebt, is idd ook wel eens fijn!
Wanneer heb je je volgende afspraak/echo?

Hier alles goed: de eerste prik viel achteraf erg mee. Ik heb die dag erg veel gehuild van de stress en tijdens het zetten ook. Ik heb naaldenangst zoals ik verteld heb...
Maar goed het viel echt mee! Ik heb er ondertussen al weer 4 op zitten en ik doe het dus helemaal zelf.
Ik merk wel dat het gebied rondom mijn navel gevoeliger is: ik heb dan meer pijn bij het zetten en erna. Ik prik dus maar iets meer naar links en rechts en dan voel ik er nauwelijks wat van.
Wat betreft bijwerkingen: ik ben erg moe (maar slaap nauwelijks), heb een lichte hoofdpijn en gevoelige borsten, dus tot nu toe valt ook dat enorm mee. Ik weet niet of je meer bijwerkingen van de Puregon krijgt? (lijkt me nl. wel...)

Nou, tot snel! en succes!

Ginger

Terug
Bovenaan