Niks lekker vinden.

Hallo allemaal,

Ik zit met een klein probleempje!
Ik ben sinds een weekje met bijvoeding begonnen,eerst met alleen groente maar nu heb ik ook 2 dagen fruit geprobeerd.
Maar hij vind echt helemaal niks lekker!
Nu begrijp ik best dat ze er aan moeten wennen dat is logisch,maar ik vind dat hij geen vooruitgang boekt.
Zelfs pap vind hij niks,hij zet het gewoon op een brullen als ik met iets anders als melk aan kom zetten.
Hoe lang duurde dat bij jullie voordat ze een half potje olvarit opkonden.
Ik heb eerst  3 dagen hetzelfde gegeven en toen wat anders geprobeerd,maar hij vind niks lekker.
Wat kan ik nog doen???
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en tips voor mij?!
Of moet ik gewoon geduld hebben?

alvast bedankt groeitjes Lena  

Hallo Lena,

Hoe oud is jouw kindje?

In principe hoef je een baby pas vanaf 6 maanden bijvoeding aan te bieden. Dus als hij nu nog jonger is dan 6 maanden, is het helemaal niet erg dat hij nog niet wil. Laat het gewoon nog even staan en probeer het over een tijdje nog een keer.

Groetjes,
Helena

hoi hoi,

Mijn dochter at ook geen groente,
vanaf dat ze 1 jaar werd en ik haar met de pot liet mee eten eet ze prima...
Nu is ze inmiddels 2 jaar en eet nog wel erg weinig..
Maar eet wel alles en de hoeveelheid maakt nog niet zoveel uit.
De ene keer eet ze een heel bordje leeg en de andere keer 2 happen..
Lieke vond gepureerde banaan erg lekker, ook liga met sinaasappelsap, misschien een tip om te proberen...
Maak je maar niet te druk, het komt wel goed...

simone

Oh sorry,ik ben zijn leeftijd vergeten te vermelden!
Hij is over een paar dagen een half jaar.
Bedankt voor jullie reactie,s ik probeer het gewoon over een tijdje nog eens.
Hij vertrouwd nu zelfs zijn gewone flessen niet meer.Hij dronk net maar 80 ml en daar moet hij de nacht mee in.Ik word daar altijd erg zenuachtig van.Ben bang dat hij niet genoeg krijgt.Heeft nog geen 700 ml aan vocht op vandaag.

Bedankt Lena

hoi lena,

En? is hij de nacht doorgekomen met 80 cc???
Ik zou als ik jou was gewoon ff stoppen met het aanbieden van
groente en fruit..
Wat vind hij van een sapje??? zoals roosvicee of diksap???
Of een liga papje van melk en liga???
Als hij dit ook niet wil zou ik hem alleen ff de flessen melk aanbieden..
Over een maandje kijken of hij nu wel graag bijvoeding eet..

succes groetjes simone

Nou hij was erg aan het spoken vannacht,wat wel was te verwachten.
Hij kwam eerst om half 1 al,maar heb hem toen zijn speen  gegeven hij is toen weer in slaap gevallen.
Om 4 uur begon hij echt heel zielig te huilen,heb toen een fles gewarmt en die dronk meneer in 1 teug leeg(gelukkig). En om 6 uur melde hij zich alweer,heb hem toen tot half 8 bij ons in bed stil weten te houden en hem om 8 uur weer drinken gegeven.Hij liet 40ml staan. Nou ja zal vannacht wel weer beter gaan hoop ik!!!
Ik stop in iedergeval voorlopig even met de potjes,en bespreek het woensdag ook nog even op het cb.

Jullie bedankt hoor!
Groetjes Lena  

Je kan ook zelf hapjes voor de kind klaar maken. Op zich is het niet zo veel extra werk. Gewoon tijdens het koken van jullie eigen warme hap een stronkje broccoli of paar worteltjes apart houden en pureren (of met Rapley methode).
Wij boden ons zoontje eerst gepureerd aan en bouwden het van  8-12 maanden langzaam op naar fijn gesneden. Ik kookte soms op een avond eventjes wat in het voren, pureerde het, deed het in een flexibel ijsblokjes-bakje en na het invriezen in een plastic doosje/zakje. Op deze wijze kon ik onze zoon heel gedoseerd zijn warme hap aanbieden zonder er te veel werk van te hebben. Hij heeft bijna nooit potjes gehad, alleen af en toe tijdens vakantie of een uitje. Ik vond het erg prettig werken.
Kijk ook eens op www.keukenkikker.nl voor tips en recepten!
Veel succes!

NB. Op deze leeftijd (6 mnd) is het gewoon proberen, proeven en leren. Ze hebben de bijvoeding nog niet helemaal volledig nodig en heb je een dikke maand om lekker te wennen aan het nieuwe eten.

Ik heb bij Sjoerd vanaf 6 maanden vaste tijdstippen aangehouden waarbij ik groente en fruit aanbood. Mijn gevoel is als je soms wel en soms niet aanbied, ze dan misschien niet snappen dat het de bedoeling is dat ze ook echt iets gaan eten...

Bij ons heeft het zo'n 5 weken geduurd voor hij uiteindelijk ook echt wat ging eten... de aanhouder wint...

Succes, Joke.

Terug
Bovenaan