Niks leuk meer...

Dag lezertjes

Ben vandaag   mega futloos. Alle energie is er ff helemaal uit. Ook een beetje negatieve stemming. Dus waar denken we dan aan??????? JUIST: waarom worden we niet zwanger en áls we zwanger worden, waarom dan weer een miskraam? Soms hoeft het voor mij dan ff niet meer die hele kermis iedere maand. Ik ben best een dappere trien maar die droom om 'leuk' zwanger te worden toen je een klein meisje was valt compleet in duigen. Ik ben ook de jongste niet meer en ben soms vreeeeselijk boos op mijn  lichaam. Zoals vandaag. Ik heb nu al 2 weken een zwaar gevoel in de onderbuik en bloedde 2 weken geleden op mijn nod weinig. Test negatief. Weet je waar ik vandaag de neiging toe had???????? Om keihard op mijn buik te slaan!!!  Spoor je toch niet??
Ik haat mijn darmen, ik denk dat die constant van slag af zijn of zo!!
(Kunnen we geen klaaghoekje maken hiero? heb thuis wel een boksbal.....)

liefs Costa  

Lieve costa,
Wat herken ik je verhaal goed..vooral na mijn eerste miskraam toen ik nog geen kids had haate ik mij lichaam..dan liep ik langs een schoolplein met 100 kindjes en dacht ik ..zo moeilijk kan het toch niet zijn ? Waarom kan mijn lichaam dit niet!!
Kom op meid..het is al die ellende echt waard..wacht maar..straks ligt er ook in jou armen zo'n hummel..

liefs Issabel

Hi Lieverd,

Ik begrijp zo goed waar je het over hebt. Het is ook zo &^@#$@#$ af en toe maaaaaaar probeer de moed niet te ver te laten zakken!! Hoor je  me?!  Hoe gestresster en bozer jij bent hoe lastiger je lichaam het heeft,  je lichaam gaat hier onder gebukt hoor. Wees alsjeblieft een beetje liever voor je jezelf. Je hebt  maar één lichaam  en je moet er zuinig op zijn.  Ik weet dat het makkelijk praten is want mijn kindje zwemt  nog steeds  lekker ondanks alle rompslomp. Maar  jouw (en van iedereen) lichaam doet zo haar best.  Je kunt  verdrietig en onzeker zijn  maar niet  kwaad op jezelf. Het is niet terecht!!

Probeer weer je optimisme op te pakken wat ik zo vaak van je  lees  op het forum. En probeer die spanning van je af te laten glijden, met deze gedachten ga je het niet halen geloof mij maar. Ik denk dat het van je af schrijven al helpt. Doe het rustig aan en laat dat zonnetje maar lekker zijn werk doen (ben je vrij om er een beetje van te genieten?).

Hou je taai en als je wilt kletsen dan weet je met te vinden hé!

Liefs,
Daantje

hey meiden!
Ik moet idd de moed niet laten zakken, ik weet het. Maar als je op een punt komt (1,5 jaar geleden) dat je denkt 'eindelijk' rust te hebben in je rumoerige leventje, krijg je wéér iets om gek van te worden. Maar ik weet dat jullie helemaal gelijk hebben. (ja, Daantje, ik heb je gehoord )
Gelukkig lees ik soms dat ik niet de enige ben die af en toe zo dipperig ben. Gelukkig is een wat fout woord eigenlijk maar ik bedoel dat ik er niet alleen in ben en dat maakt óók weer sterk. Vooral de meiden met iui en ivf, ik heb erg veel, maar dan ook echt erg veel respect voor ze!!

Nou Issabel, ik hoop dat je gelijk krijgt met dat hummeltje en Daantje...die kleine van jou....die blijft heus wel bij zo'n lieve mama hoor!!!

liefs Costa

Lieve Costa,

Het is heel normaal hoor dat je zo af en toe een dipje hebt. Lekker een dagje aan toe geven, en het van je af schrijven hier op het forum! Maar daarna wel weer met goede moed verder gaan! Ik weet dat het moeilijk is, want je wilt het nou eenmaal graag. Ik heb ook regelmatig van die dipjes. Dan lees ik even hier, en dan weet ik dat er altijd een luisterend oor is. Dat helpt vaak al.

Vandaag heerlijk met mijn zoon naar het zwembad geweest. Echt heerlijk, maar zo confronterend! Al die mama's met kind in het bad, en dan alweer een zwanger buikje. Heb het er best even moeilijk mee gehad. Maar ik denk dan maar zo: Het gaat echt nog wel een keertje lukken. Maar van mij mag dat vandaag wel zijn! (ben in de klusperiode)

Doe het lekker rustig aan, geniet van het weer en van de dingen om je heen! En als je een luisterend oor nodig hebt: je weet ons te vinden.

Groetjes, Kat

Terug
Bovenaan