Niks vergeten in het eerste jaar

Hoi meiden

Ik wil graag alles bij gaan houden van het eerste jaar. Lijkt mij zo leuk, alleen kan ik niet echt wat vinden.
Houden jullie alles bij en waar doen jullie dit in. Een boek zou ik leuk vinden, maar misschien is er online ook iets, en kan je dit na 1 jaar laten afdrukken.

Hoop leuke tips te krijgen

x yvonne

hoi,

om niets tevergeten heb ik dit jaar een grote agenda, iets bijzonders gelijk opschrijven.
ik maakte de 1e 4 weken elke week een foto en nu elke maand en schrijf die dag op hoe haar ritme was en wat ze allemaal al kan , het is mijn 6e en ben er bij de 3e mee begonnen ook super handig mochten er nog meer kindertjes komen kun je even terug kijken, als je iets niet meer weet.
Persoonlijk vind ik een echt ingeplakt babyalbum het leukst en bewaar alle bijzondere dingen in een doos, ook de krant van de dag van haar geboorte, dat heb ik bij alle kinderen gedaan.
Ik heb zoveel kaarten gekregen dat ze nu nog ophangen en maak ik een foto van en gaan ze in een doos en plak de foto's in het album en schrijf erbij van wie ze allemaal zijn gekregen en ook bv familie van papa , uit je zus klas enz.

mijn meisje is nu 5 weken, ik was een feb moeder maar het is toch een maart kindje geworden dus kijk bij beide mamaclubs

succes

Ik hou een babysite bij. Ik ben hier mee begonnen tijdens de zwangerschap van mijn oudste, nu ruim 3 jaar geleden, en het is nu één grote site vol herrineringen, erg leuk!! Ook houd ik een babyboek bij. Hier kun je alle hoogtepunten bijhouden (zoals gaan zitten, kruipen etc) en nog een gewoon fotoalbum. Kortom mijn meiden hebben straks genoeg om op terug te kijken haha!

De kaarten, zwangerschapsdagboek en straks het 1e jaarsboek en wat kleertjes die emotionele waarde hebben stop ik allemaal in een doos en die gaat op zolder. Dit krijgen ze allemaal mee als ze ooit eens uit huis gaan. Kreeg ikzelf ook en het is superleuk om al je eerste dingen weer terug te zien! Ook eerste kleurwerkjes etc bewaar ik in een speciale map.

Liefs ciomama

Www.groeiop.nl via het cb. Daar kun je alle hoogtepunten invullen (standaard ingevulde of zelf aanmaken), één groeicurve bijhouden en een dagboek bijhouden. Bij mij doet ie het o mijn mobiel niet altijd even goed, maar op de pc wel.

Hoi,
Ik heb tijdens mijn zwangerschap zo'n 9 maanden boek bijgehouden. Nu hou ik ook een boekje bij voor Jari zijn eerste jaar. Het is een leuk boekje met vragen enzo en schrijf er van alles op. In het begin gaat het per week en uiteindelijk is het geloof ik maandelijks.
Dus dat staat straks helemaal vol. Verder maken we enorm veel foto's. Heb gister een fotoschriftje gemaakt bij Kruidvat (kreeg een kortingsbon, dus dacht meteen even gebruiken). Dus de foto's van zijn eerste maand staan er nu in ;) Heb er meteen 2 besteld, 1 voor opa en oma die hem niet echt vaak zien !
Ook via Albelli een pocketboekje besteld voor overgrootoma ;)
Daarbij alles dubbel zodat we zelf ook een boekje hebben.

Van iedere dag dat we foto's maken, haal ik de meest mooie eruit en zet ik in een apart mapje. Ik ga op den duur een groot fotoalbum maken met de mooiste foto's :) dan hoef k straks geen selectie meer te maken.

Ik hou ook een site bij. Hierop kun je dagboek verhaaltjes schrijven, foto's plaatsen, groeicurve bij houden en voor later wanneer tandjes door komen. Er zijn best veel van dat soort sites te vinden. En kun je meestal beveiligen met een wachtwoord zodat niet iedereen zomaar op de site kan kijken.
Ook heb ik inderdaad een eerste jaar boekje wat ik bij hou en ben ik nog bezig met een eigen boek te maken waar ik zelf dingen in op schrijf en foto's van speciale momenten plak.
Wel verstandig inderdaad om het allemaal bij te houden want je vergeet het zomaar!
Liefs

Hoi,
www.babysite.nl Als je er 15 euro voor betaald (is voor een jaar) dan kun je het op een cdtje laten branden. Weet niet precies hoe dat werkt maar dat zou je op de site even kunnen nalezen. Is een leuke site waar je dus verhaaltjes, foto's en groeicurve bij kunt houden.

Succes!
Liefs Nelie

Terug
Bovenaan