Nino, succes!

Hoi Nino,

Las net dat je vliezen zijn gebroken... Moest meteen denken aan mijn eerste bevalling; die begon ook zo.

Laat je in elk geval niet opjutten zoals ik destijds dat je binnen 24 uur bevallen moet hoor!

Ik mocht thuis blijven en na 30 uur is mijn dochter geboren. Doe rustig aan; het komt vanzelf. Heel veel succes!

Groetjes, Sheila (37+6).

Hoi Hoi!!

HIer wilde ik toch even op reageren.
Mijn vorige bevalling is ook zo begonnen.
Het water kwam beetje bij beetje naar buiten. Echt met hele kleine beetjes, dus ik wist niet goed of het al dan niet om vruchtwater ging.
Na een tijdje toch maar even laten onderzoeken en ja hoor het was dus wel degelijk vruchtwater.  Aangezien ze niet wisten van wanneer ik precies vruchtwater verloor, moest ik antibiotica om infectie te vermijden bij ons kleintje.
Het kwam niet spontaan op gang, dus hebben ze het volgende morgend in gang gezet.

Ik wil maar hebben, hier in België is het dus wel zo dat na het breken van de vliezen het kindje binnen x-aantal tijd moet komen. Ik dacht zelfs 24 uur... Dit dan om infectie te vorokomen.

Zo zie je maar dat het toch overal anders is e !

Liefs,
van ons...

Hé Sheila,

Dank je wel voor je berichtje!
Mijn vorige bevalling is ook begonnen met gebroken vliezen. Alleen lag ik toen al in het ziekenhuis ivm zwangerschapsvergiftiging. Ik was toen heel relax en moest toch gewoon afwachten wanneer het kwam. Ik was toen al op de plek waar ik zijn moest.
Toen begonnen de weeën ongeveer 12 uur na het breken van de vliezen.

Nu is dat toch wat anders omdat ik gewoon thuis ben. En wat onzekerder ivm die 24 uur inderdaad. Al was de verloskundige ook wel erg makkelijk hoor, het is toch een kwestie van afwachten.

Dus ja, wachten dan maar!

Spannend! Een ding is zkeer, binnen een paar dagen heb je je kindje in je armen!

Bij mijn eerste bevalling braken mijn vliezen om 8:30, om 24:00 begonnne de weeen.

24 uur na het breken van de vliezen nog maar 3 cm en dus naar het zieknehuis, waar mijn zoontje om 19:45 geboren werd! Moest 2 dagen ter observatie blijven.

Succes!

Wat spannend!!

Ik heb geen ervaring met eerst gebroken vliezen, bij mij begonnen eerst de weeen. De vliezen zijn per ongeluk toen door de gyn gebroken!! (moest nh ziekenhuis omdat de ween niet goed op gang kwamen)

Succes met wachten...en we horen het wel als je kindje er is!

Hoi dames,

Hierbij even mijn verhaal.
Het begon dus inderdaad allemaal met gebroken vliezen van maandag op dinsdag nacht.
Helaas kwamen de weeën niet vanzelf op gang. Dus na 24 uur mocht ik niet meer onder begeleiding van verloskundige bevallen. Ik werd overgedragen aan het ziekenhuis.
Allerlei controles gehad, alles was goed, dus gewoon even afwachten. Max 48 uur en anders zouden ze inleiden.
Ik zou me dus donderdagochtend om 7 uur moeten melden in het ziekenhuis. Gelukkig begon van woensdag op donderdag toch de weeën. Dus om 6 uur 's morgen met weeën aangekomen in het ziekenhuis. Een goede bevalling gehad, want om 10:45 uur was onze mooie dochter er! Sterre!
Ze weegt 4560 gram, 53 cm en haar hoofdomtrek was ook behoorlijk. Ondanks dat was dit een compleet andere ervaring dat mijn zoon (die net iets lichter was). Maar die er na heel lang persen helaas uit moest met een vacuumpomp. Deze keer op eigen krachten gedaan. Ook herstel nu heel anders. Weinig pijn (inscheuren dit keer een stuk prettiger dan inknippen). Ik zit alweer in mijn oude spijkbroek en voel me goed. Wat heerlijk! Verder is het super relax. Borstvoeding loopt helemaal goed en ook ons oudste zoontje vind het leuk. Wat is moeder zijn toch heerlijk als alles goed gaat. Ik voel me trots en blij dat het zo kan!
Ik hoop dat jullie ook allemaal goede ervaringen hebben of krijgen! Sterkte en succes. En vooral toch ook genieten!!!!

Terug
Bovenaan