Nip test down syndroom

<p>Wij zijn deze week erg geschrokken van onze uitslag nip test waaruit bleek verhoogde kans op trisomie 21 syndroom van down. Echo s waren steeds goed , beweeglijke baby , nekplooi normaal en neusbeentje zichtbaar. Nu enkele weken bang afwachten tot we een vruchtwaterpunctie kunnen doen. Is er hoop dat het alsnog vals alarm is? Graag jullie gelijkaardige verhalen en ervaringen. <br />Een bezorgde mama </p>
 
Aaah wat schrikken!!!
Waarom moeten jullie nog wachten tot een vruchtwaterpunctie? Een vlokkentest kan tóch al wat eerder?

Wij hadden ook een vervelende uitslag maar dan voor trisomie 18..
Heel veel sterkte 
 
Voor de vruchtwaterpunctie moet ik 16 weken ver zijn. De vlokkentest hebben ze eigenlijk niet voorgesteld. Hier ga ik toch eens achter informeren. Want de onzekerheid is ondraaglijk. Hadden jullie uiteindelijk een goeie uitkomst?
 
Jeetje dat is schrikken.
Volgens mij is het wel mogelijk dat het alleen in de placenta zit, maar je kindje gewoon gezond is, en het daarom uit de nippt test komt. Vraag het even na bij je verloskundige.
Helaas hebben veel kindjes met het down syndroom hart afwijkingen. Kunnen ze daar al iets zien?
Sterkte met het afwachten ?
 
Oke, ik heb met 12 weken en 6 dagen een vlokkentest gehad. Was er heel bang voor masr eigenlijk niks van gevoeld. 
Bij ons was de uitslag helaas niet goed. Ons kindje had trisomie 18, het edwardsyndroom. Dit is een syndroom waarmee het kindje niet levensvatbaar is. Wij hebben daarom de zwangerschap helaas afgebroken met 14 weken.
Hoop dat jullie snel meer duidelijkheid hebben
Dikke knuffel en stertke
 
Bedankt voor jullie lieve reacties. De test is ook zo dubbel. Aan de ene kant ben je blij dat je kan weten of je kind al dan niet gezond gaat zijn maar aan de andere kant moet je dan een keuze maken die je helemaal niet wilt maken. Kom je zoiets ooit nog te boven ? ?
 
Hoi
Ik vraag me af hoe het is afgelopen?
Mijn schoonzus had idd ook te horen gekregen dat haar kindje waarschijnlijk syndroom van down had ook na de vlokkentest. Maar toen de baby geboren werd was hij dus gezond.
Er bestaan zeker valse uitslagen
 
Ik zou toch even vragen voor de vlokkentest. Ik heb hem ook gehad. Niet n.a.v. de nipt maar de 10 weken echo. Helaas wachten we nu al ruim 3 weken op de uitslag.

Ik vond de vlokkentest ook niet pijnlijk. De dagen erna was mn buik wat gevoelig verder niet.

Kom je dit ooit te boven? Ik vraag me regelmatig hetzelfde af als jij. Heb er geen antwoord op!
 
Terug
Bovenaan